دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

آیا پرنده شما وزن متعادلی دارد؟ وزن پرنده خود را کنترل کنید.

آیا پرنده شما وزن متعادلی دارد؟

اگر متوجه شدید که لباس شما کمی تنگتر از حد معمول است قطعا متوجه می شوید کمی چاق شده اید و تصمیم میگیرید وزن خود را متعادل سازید. در مورد پرنده و حیوان خانگی چطور؟ حیوانات خانگی ، مانند افراد ، بسته به آنچه می خورند ، مقدار غذا خوردن و میزان فعالیت بدنی که دارند می توانند وزن خود را افزایش یا کاهش دهند. آیا پرنده شما وزن متعادلی دارد؟

آیا پرنده شما وزن طبیعی دارد یا اضافه وزن دارد؟ آیا او در ۱۲ ماه گذشته برای معاینه بهداشت به دامپزشک رفته است؟ پرنده شما چه غذاهایی باید بخورد و چه نوع تمرین های روتینی را با پرنده خود انجام می دهید؟

وزن مرغ عشق را میدانید؟

پرندگان نمی توانند درست تغذیه کنند

پرندگان در طبیعت لزوما رژیم های غذایی مناسب را انتخاب نمی کنند.

به نظر می رسد که آنها قادرند نیازهای انرژی ، آمینو اسیدها و کلسیم خود را متعادل کنند ، اما نیازهای آنها را برای سایر مباحث بدنشان تأمین نمی کنند. به نظر نمی رسد پرندگان در قفس نیز به طور مناسب از این الگو پیروی کنند.

در مطالعه ای که توسط دکتر دواین اولری انجام شد ، یک رژیم غذایی انتخاب شده در طوطی های خاکستری آفریقایی منجر به ایجاد یک رژیم غذایی شد که در مجموع دارای کمبود ۱۲ ماده غذایی شامل ویتامین ها ، مواد معدنی و اسیدهای آمینه و عناصر سازنده پروتئین بودند.

این بدان معناست که گاهی اوقات پرنده هنگام تلاش برای تأمین نیاز به اسیدهای آمینه چاق می شود. این امر زمانی اتفاق می افتد که رژیم غذایی از این اسیدهای آمینه به نسبت مناسب برخوردار نباشد. پرنده همچنان سعی در تأمین نیازهای اسید آمینه خود دارد اما نمی تواند، زیرا یا رژیم غذایی از بین رفته و یا بسیار کم شده است. در این فرآیند هنگام تلاش برای متعادل سازی این نیازها ، پرنده چاق می شود.

وزن متعادل پرندگان

وضعیت وزن پرنده

بنابراین چگونه می توان تشخیص داد که پرنده شما دارای وزن طبیعی است یا دارای اضافه وزن یا کمبود وزن است؟ ما معمولاً استخوان کیل را با توده عضلانی سینه ای در دو طرف همراه با لمس فضای روده لمس می کنیم تا امتیاز وضعیت بدن را تعیین کنیم.

به طور معمول ، پرندگانی که پرواز می کنند ، دارای جِرم سینه ای برجسته ای هستند که برای سکنه پایین بال استفاده می شود.

این توده، نسبتاً عضلانی احساس می شود ، مانند ماهیچه ای که به طور فعال مورد استفاده قرار می گیرد.

و حتی ارتفاع دهانه آن نیز این چنین است. با این حال ، هنگامی که متابولیسم پرنده از مقدار انرژی مصرفی بیشتر شود ، این توده عضلانی به عنوان یک جیره انرژی اضطراری استفاده می شود. این اتفاق معمولاً هنگام بیمار شدن پرندگان رخ می دهد – متابولیسم آنها بالا رفته و سپس مقدار توده عضلانی پایین می آید و برجستگی هایی خود را نشان میدهند. شما باید بتوانید احساس کنید که اضافه چربی در بالای عضله نشسته است. پرندگانی که چربی روی استخوان گوشتشان وجود دارد معمولاً چربی را در کبد خود ذخیره می کنند و این برای پرنده شما بسیار مضر است.

بنابراین اگر حتی کمی کاهش توده عضلانی را در ناحیه استخوان حلزونی پرنده دیدید. مهم است که بلافاصله برای پرنده خود قرار ملاقات با دامپزشک بگذارید. این امر در مورد پرندگانی که اضافه وزن دارند نیز صادق خواهد بود. زیرا این مسئله نیز یک مشکل مهم پزشکی است. کلسترول می تواند تجمع یابد و در عروق بزرگ قلب و سایر رگهای خونی مهم مشکل ایجاد کند. که تأمین کننده مهم حیاتی اعضای بدن است.

رژیم غذایی مناسب پرندگان

بنابراین بگذارید بگوییم که پرنده شما باید رژیم بگیرد. همانطور که در بالا پیشنهاد شد ، تهیه یک رژیم غذایی متعادل که برای پرندگان طراحی شده بسیار مهم است. این اسیدهای آمینه باید همراه با ویتامین ها و مواد معدنی محلول در چربی متعادل شوند. بهترین راه برای انجام این کار تهیه یک غذای متعادل است.

غذاهایی که می تواند این مشکلات را به حداقل برساند. نخود فرنگی ، ذرت و بسیاری از میوه های تازه است ، زیرا دارای مقادیر زیادی قند ساده هستند.

غذاهایی که می توان آنها را تغذیه کرد شامل:

سیب زمینی شیرین، سبزی چغندر ، کلم پیچ ، جعفری  ، کدو تنبل ، غلاف نخود فرنگی ، لوبیای سبز ، گردو و انبه است.

در حالی که موارد دیگری نیز وجود دارد ، این فقط یک لیست ساده برای شروع کار است.

تهیه وعده های کوچک برای کمک به کاهش وزن نیز مهم است. بنابراین برچسب بسته بندی روی حجم یا وزن را بخوانید و از راهنمای آن ها نیز بهره ببرید.

پیگیری پیشرفت وزن پرنده

وقتی رژیم می گیرید می دانید که باید وزن خود را به طور منظم اندازه گیری کنید. این در مورد پرنده شما نیز صدق می کند. یک ترازوی آشپزخانه بخرید که به گرم باشد و روزانه قبل از صبحانه پرنده خود را وزن کنید. وزن را یادداشت کنید تا بتوانید وزن روزانه پرنده خود را تبدیل به نمودار کنید. این بهترین راه برای دانستن این است که کاری که برای بهبود سلامت پرنده خود انجام می دهید موثر است یا خیر.

وزن متعادل پرندگان

پرندگان نیز به ورزش نیاز دارند

قسمت دیگر کاهش وزن ورزش است.

تحقیقی در دانشگاه یوتا با دکتر اسکات اچولز نشان می دهد که پرندگان به طور قابل توجهی دچارفرسایش استخوان میشوند. این باعث نرمی استخوان ها و در برخی موارد شروع به فروپاشی می کند. بنابراین ما به پرندگان خود نیاز داریم تا برای حفظ توده استخوان بیشتر، حداقل در صورت انجام پروازهای بدون نظارت ، تمرینات روزانه بال زدن را انجام دهند. یک تمرین قلبی نیز مهم است تا به آنها کمک کنیم تا از سلامت قلب نیز برخوردار باشند. اما همیشه قبل از شروع یک برنامه ورزشی ، پرنده خود را ابتدا توسط دامپزشک پرندگان چک کنید.

امیدوارم که این مقاله به شما کمک کند تا سلامت پرندگان خود و کیفیت زندگی آنها را ارتقا دهید. با آرزوی موفقیت برای شما

دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

امید مهرابی

امید مهرابی هستم مدتی هست به تیم پردونه پیوستم سعی میکنم تحقیقات خودم رو با شما به اشتراک بذارم امیدوارم مطالب مفید باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --