دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

انواع قفس پرندگان ، ویژگی های قفس های پرندگان بخش اول

انواع قفس پرندگان

انتخاب قفس پرنده برای پرنده شما به اندازه انتخاب خانه برای خانواده مهم است.

محل نگهداری پرندگان شما ، مانند خانه شما ، باید ایمن ، راحت ، جادار و دارای فضای مناسب باشد.

مانند اجاق گازها ، ظروف غذا و اسباب بازی ها باشد. در اینجا انواع مختلف قفس هایی است که در بازار مشاهده خواهید کرد را نام میبریم.

فولاد ضد زنگ مورد استفاده در بیشتر قفس های پرندگان همان نوع ضد زنگ مورد استفاده در ظروف است. این درجه ضد زنگ غیر سمی است و بسیار مقاوم در برابر زنگ زدگی است.

زیبایی ضد زنگ ، غیر از ظاهر خیره کننده آن این است که، تمیز کردن آن بسیار آسان است زیرا شما نگران خرد شدن رنگ نیستید. برای خراشیدن مواد آلی خشک شده می توانید از چاقوی بتونی استفاده کنید.

قفسهای دارای پوشش پودر نیز از جنس استیل هستند ، اما از درجه ضد زنگ بالا نیستند. رنگ یک قفس با روکش پودر به صورت پودر پاشیده می شود. و سپس در دمای بالا روی فولاد پخته می شود و باعث دوام بسیار زیاد آن می شود. بیشتر قفس های با کیفیت خوب و روکش شده با پودر می توانند سالها بدون نگرانی از خرد شدن و زنگ زدگی دوام بیاورند. همچنین ، یک پرنده بسیار مصمم  است به تراشیدن رنگ و ممکن است اتفاق بیفتد.

انواع قفس پرندگان

آهن فرفورژه قفس ها

 سالها قبل مد بود محل اسکان پرندگان بزرگتر باشد. امروزه قفسهایی با روکش پودر تا حد زیادی جایگزین آنها شده است. اما قفسهای فرفورژه هنوز از مکزیک و آمریکای جنوبی خارج می شوند. مشکل آهن فرفورژه این است که رنگ مورد استفاده ممکن است مشکوک باشد که حاوی مواد سمی باشد. و بسیاری از قفس های آهن فرفورژه دارای طناب کشی تزئینی هستند ، که ایمن نیست.

قفس های فلزی / پلاستیکی

برای پرندگان کوچکتر اغلب ترکیبی از یک پایه پلاستیکی و میله های فلزی است. و آنها برای تمیز کردن آسان به قطعات کوچکتر تقسیم می شوند. بعضی از آنها با رنگ انعطاف پذیر نقاشی می شوند که به راحتی تراش می خورد. این قفس ها برای پرندگان کوچکتر که رنگ آنها را نیش نمی زند خوب است. اما اطمینان حاصل کنید که قفس به اندازه کافی بزرگ است تا پرنده بتواند ورزش کافی را انجام دهد.

از قفس های تزئینی و تزئیناتی که تعداد زیادی کار طوماری دارند یا میله هایی که حالت بسته دارند دور شوید. اینها می توانند بسیار خطرناک باشند.

از قفس های چوبی مدت هاست که برای فنچ یا قناری استفاده می شود. اگرچه زیبا هستند ، اما همچنین می توانند رطوبت ، انگل و باکتری را حفظ کنند. و تمیز کردن آنها دشوار است. قفس های چوبی و اکریلیکی فانتزی که ظاهری شبیه مبلمان دارند. گرچه گران قیمت هستند ولی اطمینان از تهویه مناسب قفسی از این دست بسیار مهم است.

قفس های اکریلیک گران قیمت هستند. اما این مزیت را دارند که بتوانید پرنده را با وضوح بیشتری ببینید. و باعث می شود سر و صدا از بین برود. با این حال ، قفس هایی که کاملاً از اکریلیک ساخته شده اند امکان تهویه زیادی ندارند. میله هایی برای صعود پرنده وجود ندارد ، مگر اینکه قفس در ترکیب با میله های فلزی یا اکریلیک ساخته شود.

آموزش تمیز کردن قفس طوطی ها را بخوانید

انواع قفس پرندگان

انتخاب یک قفس پرنده به اندازه مناسب

یک پرنده باید همیشه بیشترین فضای ممکن را داشته باشد. در حالت ایده آل ، یک پرنده باید بتواند در داخل لانه خود پرواز کند ، به خصوص اگر هرگز اجازه خروج از قفس را نداشته باشد. داشتن قفس های کوچک برای مسافرت یا قفس خواب بسیار مناسب است ، اما خانه پرندگان شما باید به اندازه وسعت و بودجه شما باشد.

برای پرندگان کوچکتر ، قفسی را انتخاب کنید که بلندتر باشد. پرندگان هلی کوپتر نیستند! پرندگان کوچک ، مانند جوانه ها ، قناری ها و مرغ عشق باید در قفسی باشند که حداقل ۳۶ اینچ در ۲۴ اینچ در ۲۴ اینچ باشد ، اما بزرگتر بهتر است. فنچ ها اگرچه کوچک هستند اما در واقع به لانه بسیار بزرگی احتیاج دارند ، بنابراین حتی برای کوچکترین پرندگان نیز یک قفس پروازی در نظر بگیرید. همچنین ، یک قفس مربع یا مستطیل با منظره افقی (و نه عمودی) انتخاب کنید. بسیاری از پرندگان دوست دارند در گوشه ای از قفس بخوابند.

همیشه داشتن یک پرنده بزرگ یا حتی یک اندازه متوسط ​​در قفسی که بتواند پرواز کند ، عملی نیست. شما لانه ای به اندازه یک اتاق کامل نیاز دارید تا به ماکائو یا طوطی خاکستری آفریقایی سرعت پرواز را بدهید. بنابراین ، پرندگان بزرگتر با افزودن جایگاه بازی یا طناب حلق آویز ، به مناطق وسیع جهت صعود در اطراف نیاز دارند. پرندگان بزرگتر به ورزش زیادی احتیاج دارند ، بنابراین فضا را له نکنید.

انتخاب یک قفس پرنده ایمن و مناسب

همه قفس ها برابر نیستند و همه با رعایت ایمنی پرنده ایجاد نشده اند ، بنابراین باید به هر قفسی که احساس میکنید ایمن است یکبار دیگر اطمینان حاصل کنید که پرنده شما آسیب نبیند.

جوشکاری جوشهای روی قفس باید صاف و صیقلی باشند ، ناهموار نباشند و محکم باشند. بعضی از قفس ها ساختاری «سوراخ دار» دارند که در آن میله ها با ضخامت قطعات فلزی ضخیم تر می شوند. این نوع قفس ها برای پرندگانی که در قفس های خود خشن هستند بسیار مناسب است ، زیرا شکستن میله های جوش خورده بسیار آسان تر از شکستن میله های منگنه است.

اطمینان حاصل کنید که فاصله بین میله ها برای اندازه پرنده شما مناسب باشد. پرنده نباید بتواند سر خود را بین میله های قفس قرار دهد ، زیرا اگر سر او بین میله ها گیر کند ، این می تواند منجر به آسیب جدی یا خفگی شود.

انواع قفس پرندگان

مناطق تغذیه در حالت ایده آل

مناطق تغذیه و آب در یک سوم بالای منطقه لانه قرار دارند ، کمتر از وسط قفس نیستند. اگر در قفسی که دوست دارید قسمت های تغذیه در پایین آن وجود داشته باشد ، مجبورید کاسه های جدید یا فیدرهایی خریداری کنید.

درب ها یا باید از کنار باز شوند (مانند درب ورودی شما) ، به جلو و عقب بروند (مانند درب شیشه ای کشویی) ، یا مانند پل متحرک به سمت پایین بیایند. از درهای سبک “گیوتین” خودداری کنید – یک پرنده باهوش می تواند این نوع درها را بالا و پایین کرده و سرش را بگیرد یا حتی فرار کند.

در قفس پرندگان بزرگتر باید قفل داشته باشند و قفل ها باید ضد گریز باشند.

مناطق تیز

کل قفس ، به ویژه مناطق داخلی را از نظر مکان های تیز که ممکن است پرنده آسیب ببیند ، بررسی کنید.

آیا قفس به طور کلی محکم است؟ قفس شل و ول برای پرنده شما خطرناک است و برای شما اتلاف پول است.

دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

امید مهرابی

امید مهرابی هستم مدتی هست به تیم پردونه پیوستم سعی میکنم تحقیقات خودم رو با شما به اشتراک بذارم امیدوارم مطالب مفید باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --