دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

بنده یک نر جدید خریده ام اما نر نمیتواند پروازکند وپرهایش خشک شده است ایا برای جفت گیری مشکلی پیش نمی آید ومیتواند تخم ها را بارور کند؟!

مجید شیرازی

با عرض سلام وخسته نباشی

بنده یک نر جدید خریده ام اما نر نمیتواند پروازکند وپرهایش خشک شده است  ایا برای جفت گیری مشکلی پیش نمی آید ومیتواند تخم ها را بارور کند؟!

 

 

 

سعید_ر :

علیکم السلام

 باید بگویم که عدم توانایی در پرواز می تواند امر جفت خوردن را مختل کند چرا که جفتگیری کردن نیازمند جلب کردن ماده بوسیله رقص و انجام حرکات نمایشی از سوی مرغ عشق نر می باشد که انجام این اعمال منوط به توانایی پرواز و پریدن است . البته اگر این دو مرغ عشق از قبل جفت بوده اند مشکلی در این باب باقی نمی ماند ؛ در این صورت اگر پرنده نر بتواند خود را به روی میله ها برساند می توان گفت که احتمال باروری وجود دارد.

دوست گرامی به نظر اینجانب شما این نر را معاوضه کنید و آن را با نری دیگر تاخت بزنید تا همه موارد احتمالی در شکست پروسه جوجه گیری مرتفع شود. اصولا بهترین انتخابها (از نظر سلامت و زیبایی) بهترین جوجه ها را بوجود می آورند. برای شما که تازه اقدام به پرورش مرغ عشق نموده اید بهتر است که کار خود را با جفتهایی که در سلامت و آمادگی کامل بسر می برند شروع کنید تا خدای ناکرده دلزده نشوید ، هرچند که سروکار داشتن با اینچنین جفتها و مرغ عشقهایی تجارب ارزشمندی را برای شما به ارمغان خواهند آورد که در آینده به کارتان می آید.

پاینده و بهروز باشید

دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

سامان خدادوست

سامان خدادوست یک شعار دارد: زندگی کن و به طبیعت و حیوانات عشق بورز... من عاشق پت ها مخصوصا پرنده ها هستم. پرنده مورد علاقه من مرغ عشق و بعد ملنگو است. به پرنده های خودتون مهربانی کنید و کاری کنید احساس شادی کنند.
  1. سلام من مرغ عشقم ۳روزه پرواز نمیکنه خیلیییم سرحال بود قبلن فقط از وقتی که خونشونو سم مورچه(کامن)زدم روز بعدش پرواز نکرد خیلی ضعیف راه میره چیکار کنم‌خوب شه

  2. سلام مرغ عشق من بی تحرکه وقتی یه جا میزارمش تکون نمیخوره جایی نمیره دیگه…..دهنشم بعضی وقتا زیاد بازو بسته میکنه به چه دلیله

  3. درود

    من چند جفت مرغ عشق دارم که توی محیط طبیعی (گلخونه خانگی تقریبا بزرگ ) ازشون نگهداری میکنم . همه شرایط براشون عالیه وکاملا حال میکنن و جوجه میدن .

    یکی از مرغ عشق های ماده چند وقتی هست که بال هاش گفته و نمیتونه پرواز کنه راهی هست که انجام بدم تا دوباره مثل قبل بشه و بتونه پرواز کنه ؟

    با تشکر مهدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --