دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

تامین نور خورشید برای پرندگان خانگی

موضوع پست :

موضوع این پست تامین نور خورشید برای پرندگان خانگی است.

زمانی که پرنده در قفس زندگی می کند معمولا از نور خورشید نیز دور می شود. پرندگان برای سلامتی و تندرستی خود به نور خورشید به میزان لازم نیاز دارند. تجربه ثابت کرده است که اگر نور خورشید به محل نگهداری پرندگان نرسد، بعد از مدتی دچار بیماری و حتی مرگ می شوند. نور خورشید یکی از اساسی ترین نیاز های پرندگان محسوب می گردد. برای تامین نیاز پرندگان به نور خورشید روش هایی وجود دارد که به آن ها در زیر اشاره خواهیم کرد.

 

تامین نور خورشید برای پرندگان خانگی

روش اول :

قفس پرندگان را در نزدیکی پنجره نصب کنید به طوری که نور به آن ها بتابد. ترجیحا پنجره باز باشد.

روش دوم :

اگر در شهر های خوش آب و هوا زندگی می کنید، قفس بزرگی در حیاط منزل بسازید تا همیشه در معرض نور خورشید قرار بگیرند و شما نیز از وجود آن ها لذت ببرید.

روش سوم :

اگر سالن دار هستید یا مکانی بزرگ و مستقل برای پروش یا قصد ساخت یک مکان مناسب دارید، سقف آن مکان را به پنجره های اتوماتیک مجهز کنید تا عبور نور خورشید به صورت طبیعی با باز و بسته کردن این پنجره ها تامین شود.

روش چهارم :

روزی یک مرتبه قفس پرنده های خود را آرام آرام به بالکن یا حیاط خانه ببرید به طوری که نور آفتاب به صورت ملایم به آن ها بتاید؛ مراقب آن ها باشید هم از گزند گربه ها و هم از تابش بیش از حد و طاقت فرسای خورشید.

روش پنجم :

استفاده از لامپ UV در صورت نبود چاره ای بهتر. اگر هیچ کدام از شرایط فوق را ندارید بهتر است پرنده های خود را به دیگران واگذار کنید. اما اگر قصد این کار را ندارید بهتر است بین بد و بدتر لامپ UV را انتخاب نمایید.

تامین نور خورشید برای پرندگان خانگی با استفاده از چراغ یا لامپ یو وی UV

 

 

فواید نور خورشید بر روی مرغ عشق

دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

مهرداد سربیشه

آقای مهرداد سربیشه عاشق هنر و طراحی است. او هنر را با نقش و نگار فنچ های زینتی تلفیق داده است. ایشان چندین سال است که در حوزه فنچ های خانگی تحقیق و پژوهش و در پرورش آن ها نیز دستی بر آتش دارد. پردونه محتوای نوشته شده با قلم استاد سربیشه را برای شما منتشر کرده است و بدیهی است مهر تایید یا رد از سوی پردونه بر این محتوا زده نمی شود.
  1. سلام برای پوسته تخم ضروریه

  2. سلام.یکی میگه نورخورشیدنباید به قناری بخوره وضررداره وهرچی جای قناری توی سایه باشه بهتره یکی میگه تابش نورمستقیم خورشیدواسه قناری وپرندگان مفیده وهرروزهم نورخورشیدبهشون بخوره مشکلی نداره.آخرش مانفهمیدیم نورخورشیدواسشون خوبه یابده.

  3. با سلام خدمت اساتید محترم زنده یک جفت نر و ماده فنج گلدین جفت کردم هر دو مست ولی همچنان هم دیگر رو می‌زنند. چکار کنم

    • سلام
      دو یا سه قطره عرق کاسنی بریز داخل آبشون
      برای اینکه اون ها زیادی مست شدن

  4. مهدی رضایی

    لامپ یو وی از کجا میشه تهیه کرد ..آخه فروشگاه لوازم برقی نداره…قیمتش چنده…همیشه باید روشن باشه مرسی

    • سلام ویتامین Dو کلسیم بدین به پرنده هاتون اگه دسترسی ب آفتاب ندارن…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --