غذای طوطی چیست؟ انواغ غذای طوطی سانان در پردونه
دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

غذای طوطی چیست ؟ چه غذایی برای طوطی شما مناسب هست؟

احتمالا بخواهید درباره غذای طوطی اطلاعاتی کسب کنید. دانه ها و آجیل نیمی از مصرف روزانه طوطی شما را تشکیل میدهند. اما این غذاها به خودی خود نمیتونه غذای کافی برای پرنده شما باشه و کمبودهایی که احساس میشه سلامتی طوطی شما رو تحت تاثیر قرار میده.

رژیم طوطی شما باید از غلات، میوه و سبزیجات تهیه بشه تا یک رژیم متعادل رو داشته باشیم.

طوطی ها میتونند انواع غذاهای انسانی رو بخورند اما به این معنی نیست که همه این غذاها برای طوطی ها بی خطر هستند، برخی از غذاهایی که به راحتی توسط انسان مصرف میشه برای پرنده ها مضر هستند. در اینجا در مورد اینکه چه غذاهایی رو میشه به طوطی به عنوان یک رژیم غذایی سالم و متعادل داد رو بررسی میکنیم.

غذاهای معمول برای طوطی ها

دانه ها و گلبرگ ها:

دانه ها می تونند تا یک چهارم از رژیم غذایی روزانه طوطی شما رو تشکیل بدهند اما نباید جزء اصلی باشند. انواع دانه های مختلف را می توان به طوطی داد از جمله گلرنگ ، ارزن ، جو دوسر ، گندم سیاه و دانه های قناری، دانه های آفتابگردان به دلیل میزان چربی بالا می توانند مشکل ساز باشند و بهتر است فقط در حد اعتدال مصرف شوند.

آجیل:

در حالی که آجیل ها و دانه ها می توانند سهم خوبی از رژیم طوطی شما را تشکیل دهند، به دلیل چربی آنها باید مقدار آن را به صورت تعدیل شده استفاده کرد. بنابراین این دو مورد رو باید بیشتر به عنوان یک غذای درمانی تلقی کنیم. بادام، آجیل برزیلی، فندق، بادام زمینی پوسته دار، پسته و گردو همه را می توان تهیه کرد.

غلات:

دانه های پخته شده می توانند شامل جو و برنج قهوه ای باشند، سایر دانه هایی که طوطی شما ممکن است دوست داشته باشد شامل جو دوسر است.

میوه ها:

تا آنجا که ممکن است، بررسی کنید تا به طوطی خود میوه ای ارگانیک بدهید و آن را قبل از میل شدن کامل بشویید. میوه های بی خطر شامل سیب ، انبه و هلو هستند. آگاه باشید که به هیچ وجه از آووکادو برای تغذیه طوطی خود استفاده نکنید چون به شدت سمی است.

سبزیجات:

در کنار میوه ها ، سبزیجات منبع مهم مواد مغذی طوطی شماست. سبزیجات ایمن شامل مارچوبه ، چغندر ، فلفل دلمه ای ، کلم بروکلی ، هویج ، ذرت، سبزی های قاصدک، فلفل تند، قارچ ، اسفناج ، سیب زمینی شیرین ، گوجه فرنگی و کدو سبز است. جعفری هم میتونه یک گزینه باشه. کاهوی کوه یخی برای خوردن طوطی ها بی خطر است اما باید فقط گاهی تهیه شود چون هیچ ماده مغذی حیاتی رو تعمین نمیکنه. سبزیجات تازه همیشه نسبت به همتایان یخ زده خود ترجیح داده می شوند، اگرچه این ماده غذایی را گاه به گاه می توان تهیه کرد.

اما نکته ای که حائز اهمیت هست اینه که حتما سبزیجات رو ضد عفونی کنید و پس از خشک شدن برای تغذیه طوطی خودتون قرار بدید چون اگر به خوبی خشک نشه احتمال بروز عفونت های روده ای هست.

حبوبات:

لوبیا از جمله لوبیای سیاه و لوبیا سبز توصیه می شود. عدس ، نخود فرنگی و نخود نیز می تواند داده شود.

چه چیزهایی رو به عنوان غذا به طوطی خود ندهید:

آووکادو تنها غذایی نیست که برای پرندگان سمی می باشد. غذاهای خطرناک دیگر عبارتند از شکلات: حتی یک لقمه کوچک نیز به دلیل اینکه طوطی شما از انسان بسیار کوچک است و به همین دلیل راحت تر تحت تأثیر محتوای توبرومین قرار می گیرد ، می تواند به اندازه کافی منجر به مسمومیت با شکلات شود. از نمک نیز باید خودداری شود. به یاد داشته باشید که این لیست منحصر به فرد غذایی نیست که برای طوطی شما بی خطر باشد. برخی از نیازهای غذایی خاص به نژاد بستگی دارد.

خرید غذای طوطی

خرید غذای طوطی از یک پت شاپ پرندگان معتبر و باکیفیت طبیعتا به سلامت طوطی شما کمک می کند. به همین منظور ما به شما پت شاپ پردونه را معرفی می کنیم که انواع سرلاک طوطی و غذای طوطی با قیمت مناسب در آن عرضه می شود. کافی است روی لینک های بالا کلیک کنید. اگر برای خرید غذای طوطی به کدتخفیف نیاز دارید 🙂 کافی است به پشتیبانی اطلاع بدید شاید بتوانیم خوشحالتان کنیم!

چه موقع طوطی خود را تغذیه کنید؟

صبح و عصر غذای تازه و دانه های طوطی خود را آماده کنید. اگر ظرف یک ساعت یا بیشتر از این غذا استفاده نکرد ، آنها را بردارید تا خراب نشوند. آب تمیز باید در طول روز در دسترس باشد.

بهتر است در صورت عدم اطمینان مطمئن شوید که رژیم غذایی مناسب طوطی شماست و در صورت نیاز به مشاوره از متخصصین پردونه استفاده کنید. لطفا اگر دیدگاهی دارید زیر این صفحه کامنت بگذارید. موفق باشید.

پیشنهاد: اگر دنبال برنامه غذایی برای عروس هلندی یا برنامه غذایی برای رزیلا یا برنامه غذایی برای طوطی برزیلی یا برنامه غذایی برای مرغ عشق یا برنامه غذایی برای گرینچیک هستید، لطفا اینجا کلیک نمایید.

دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

امید مهرابی

امید مهرابی هستم مدتی هست به تیم پردونه پیوستم سعی میکنم تحقیقات خودم رو با شما به اشتراک بذارم امیدوارم مطالب مفید باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --