دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

انواع نژاد مرغ و خروس زینتی + عکس

خب خیلی از ماها با مرغ و خروس ها آشنایی داریم و مطمئنم همتون این پرنده های زیبا و دوست داشتنی رو دیدید ولی ..!

آشنایی با مرغ و خروس های زینتی

در مورد مرغ و خروس های زینتی اطلاعاتی دارید؟ اگرنه با من همراه باشید تا با نژاد های مختلف و برخی از ویژگی های آنها آشنا بشیم.

همونطور که میدونید نژادهای فراوان و متفاوتی از مرغ و خروس ها در دنیا وجود دارند با زیبایی های متفاوت. برخی از مرغ و خروس ها برای مصارف اقتصادی و مصرف گوشت و … مورد استفاده قرار میگیرند.

اما بعضی از مرغ و خروسها زینتی نامیده میشوند و برای مصارف اقتصادی به صرفه نیستند. بلکه تنها به عنوان یک پرنده زینتی شناخته میشوند.

همچنین نگه داری از این مرغ و خروس حائز اهمیت است که در آینده مقاله ای در این زمینه در سایت پردونه منتشر میکنم

مرغ و خروس هایی زیبا با آرایش پر و بال خاص خود وجود دارند. که علاقه مندان به این پرنده زینتی حاضرند گاهی اوقات مبالغ زیادی برای تصاحب این پرنده های دوست داشتنی بپردازند.

بخوانید: آیا پرندگان خانگی را می توان در طبیعت رها کرد؟

خب بپردازیم به گونه ها و نژادهای مرغ و خروس های زینتی که عبارتند از:

  • مرغ و خروس ابریشمی
  • مرغ و خروس لهستانی
  • مرغ و خروس براهما
  • مرغ و خروس ژاپانیز
  • مرغ و خروس سلطان
  • مرغ و خروس سبرایت
  • مرغ و خروس کوچین
  • مرغ و خروس فنیکس

مرغ و خروس با نژاد ابریشمی

این مرغ و خروس زینتی، وزن مرغ آن به زیر یک کیلو گرم میرسد و نگه داری از آنها بسیار آسان است. از ویژگی های ظاهری آن ها میشه به بدنی با پرهایی شبیه به الیاف نرم مانند اببریشم اشاره کرده

دو نوع از این پرنده وچود دارد که به نام ابریشمی آمریکایی و ابریشمی فرانسوری شناخته میشوند. که ابریشمی آمریکایی دارای کاکل و گوشواره قرمز است و ابریشیمی فرانسوری دارای کاکل و گوشواره کبود است.

دیگر ویژگی این پرنده دارا بودن پنج انگشت در هر پا است و دارا بودن کاکل و پای پردار است.

مرغ و خروس با نژاد لهستانی

خب همونطور که از اسم این نوع نژاد مشخص هست این نژاد ویژه لهستان بوده و لهستان سالهای زیادی است که به پرورش این مرغ و خروس زینتی میپردازد.

اما از ویژگی های آنها  وزن مرغ تقریبا سه کیلو و وزن خروس دوبرابر و بیشتر از مرغ این نوع می باشد.

همینطور مرغ و خروس لهستانی دارای یک سری از خصیصه ها از جمله پای بدون پر و وجود کاکلی شبیه چتر بر روی سر خود است و دارای رنگ های متنوعی نیز می باشد

مرغ و خروس با نژاد براهما

شاید اسم این نوع نژاد زمینه زهنی شما رو برای پلی به هندوستان آماده کرده باشد. این نژاد در منطقه براهما پوترا هندوستان وجود آمده و به این نوع نژاد، امپراطور نیز گفته می شود.

در ساقه پا و پنجه پرهایی دیده می شود و دارای هیکل بزرگ و سنگین می باشند. دارای تاجی نخودی شکل می باشند و تخم این مرغ ها به رنگ قهوه ای می باشد. وزن مرغ این نژاد چهار کیلو و خروس آن یک کیلو بیشتر می باشد.

مرغ و خروس با نژاد ژاپانیست

و خب باز هم از اسم این نژآد میشه تشخیص داد که زادگاه این پرنده در ژاپن است

کاکل بر افراشته ای دارند و دارای هیکل کوچک و وزنی که نهایتا به یک و نیم کیلو میرسد. پاهای کوتاهی دارند و دارای سینه ای رو به جلو و به صورت پهن هستند.

همچنین دارای تنوع رنگی می باشند.

مرغ و خروس با نژاد سلطان

میخوام شما رو با با ارزش ترین و تقریبا کمیاب ترین نژاد مرغ های زینتی آشنا کنم، این نژاد که سلطان نام دارد مربوط به کشور ترکیه است و نام این نژاد برای این است که خیلی از اربابان وسلطان های دوران عثمانی علاقه به نگه داری این پرنده داشتند که به همین دلیل نام این نژاد رو سلطان گذاشتند.

دارای پنج انگشت در پاهای خود و سینه ای پهن و تاج پری می باشد و به رنگ سفید هستند و اما ترکیب این نوع نژاد با نژاد لهستانی ترکیب رنگ های متنوعی از این نوع نژاد رو به وجود آورد که مرغ و خروس هلندی نیز نامیده میشه.

مرغ و خروس با نژاد سبرایت

این نوع از مرغ و خروس که دارای هیکلی کوچکی هستند از دسته ی نژاد هایی هستند که به آنها مرغ و خروس جنگجو نیز گفته میشود.

ویژگی هایی از قبیل سرعتی و چالاکی این نوع نژاد را میتوان نام برد.

این نوع خروس دارای تاج گلسرخی است به صورتی که انتهای آن که به سمت پشت سر هدایت میشود کوچک و نازک و ابتدای آن که از ابتدای سر شروع میشود پهن و درشت است

مرغ و خروس با نژاد کوچین

کوچین شمارو یاد چین نمیندازه؟ خب این نوع مرغ وخروس از شانگهای چین رواج پیدا کرده اند همچنین به این نوع نژاد شانگهای هم گفته میشود در فرهنگ آنها این نژاد به عنوان هدیه و غذای مهمانان درای احترام خاصی بوده است.

یکی از ویژگی های این پرنده در ابتدا این است که با پاهای پر پر و پر حجم این نژاد مواجه میشویم و همچنین از لحاظ جثه، جثه سنگینی حس میشود و همچنین این نوع نژاد دارای تعداد کم تخم گذاری است.

مرغ و خروس با نژاد فنیکس

با دیدن این پرنده ابتدا محو تماشای دم بلند و زیبای این نوع نژاد میشویم و همچنین دارای قدمت طولانی نیز می باشد، این نژاد درای هیکلی کوچک و تاج گوشتی چنگاله داری هستند و همچنین لاله گوش این پرنده سفید است. وزن خروس این نوع نژاد تقریبا دو کیلو و سیصد گرم میباشد و مرغ نیز یک کیلو و هشتصد گرم

دوستان عزیزم امیدوارم این مطالب براتون مفید بوده باشه خوشحال میشم نظران خودتون و همچنین تجربیات خودتون از مرغ و خروس های زینتی رو با ما در قسمت نظرات در میان بذارید.

دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

امید مهرابی

امید مهرابی هستم مدتی هست به تیم پردونه پیوستم سعی میکنم تحقیقات خودم رو با شما به اشتراک بذارم امیدوارم مطالب مفید باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --