دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

نکاتی درباره فنچ

نکاتی درباره فنچ

غذای اصلی فچ ها ارزن است که آنها با نوک خود پوست آن را کنده و مغزنرم آن را صرف می کنند.اما دادن سبزی جات و میوه های تازه مانند:کاهو،جعفری،گشنیز،کلم،سیب و…را نباید فراموش کرد.

سنگریزه ها هم باید در دانخوری باشند تا به خرد شدن دانه ها در سنگدان کمک کنند.

فنچ ها از پوسته سفیده و کمی زرده ی تخم مرغ آبپز به خوبی تغذیه می کنند.بنابراین هفته ای دوبار به فنچ هایتان تخم مرغ آبپز بدهید.ریختن قطره ی مولتی ویتامین در آب فنچ ها در هفته دوبار در حالی که آن آب را بعد از ۵-۶ساعت عوض می کنید به تقویت فنچ ها کمک بسیاری می کند.

 

همانطور که گفتم فنچ ها قابلیت تکثیر بالای دارند.تکثیر این پرنده خیلی آسان و در هر ماه یکبار انجام میگیرد. اکثر علاقه مندان آن به همین خاطر آن را انتخاب می کنند و اغلب طرفداران آن مبتدی ها و کودکان هستند.

 

برای تولید مثل این پرنده وجود لانه های مخصوص آن که در پرنده فروشی ها هم عرضه می شود ضروری است.

 

درون لانه را پنبه ی زده شده قرار دهید.

پرنده های جفت شده لانه ای را انتخاب کرده و سپس پنبه های درون آن را به بیرون برده به هم می بافند و دوباره به لانه برده لانه را آماده

می کنند.

عمل لانه سازی بسیار زیباست.

 

 

 

بعد از آماده شدن لانه پرنده ها مدتی در آن رفت و آمد می کنند و سپس تخم گذاری می کنند.هر پرنده ی ماده بین ۴-۶ تخم می گذارد. هر تخم به فاصله ی یکروز گذاشته و به همین ترتیب هم جوجه می شوند. بعد از اتمام تخم گذاری فنچ های جفت شده هر کدام به نوبت روی تخم ها می خوابند تا پس از ۱۴ تا ۱۶ روز جوجه ها در آیند.

 

 

 

 

دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

سامان خدادوست

سامان خدادوست یک شعار دارد: زندگی کن و به طبیعت و حیوانات عشق بورز... من عاشق پت ها مخصوصا پرنده ها هستم. پرنده مورد علاقه من مرغ عشق و بعد ملنگو است. به پرنده های خودتون مهربانی کنید و کاری کنید احساس شادی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --