دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

چرا پرنده شما فریاد می زند؟ آیا جیغ و فریاد پرنده طبیعی است؟

چرا پرنده شما فریاد می زند؟

پرندگان حیوانات زیبا و ظریفی هستند اما صدای آن ها میتواند بسیار بلند نیز باشند ، به خصوص اگر یک پرنده بزرگ باشند. مخصوصا طوطی ها که با صدای بلند شناخته می شوند. اما آیا فریاد زدن برای آنها طبیعی است؟ جیغ ها گاه به گاه طبیعی است اما اگر متوجه شدید که پرنده شما زیاد جیغ می کشد ممکن است به این دلیل باشد که مشکلی پیش آمده است.

صداهای پرنده

پرندگان در خانواده پسیتاسین مانند ماکائو ، خاکستری های آفریقایی و طوطی های دیگر صداهای مختلفی ایجاد می کنند. و حتی بسیاری از آنها می توانند کلماتی را که می گوییم و صداهای دیگری که در خانه ما می شنوند تقلید کنند. برخی از صداها نیز برای پرنده بسیار طبیعی است. صدای قروچه ، جیرجیر کردن ، غر زدن ، خندیدن و سایر صداها توسط پرندگان وحشی و حیوانات خانگی ایجاد می شود.

از طرف دیگر ، صداهای آموخته شده مانند کلمات ، صداهایی که پرندگان در خانه های ما مانند زنگ تلفن و تایمر اجاق گاز می شنوند. و صداهای بوسیدن توسط پرندگان خانگی از زندگی با انسان گرفته می شود

صداهای دیگری که پرندگان ایجاد می کنند ، مانند جیغ زدن ، ممکن است فقط به عنوان یک صدای طبیعی دیگری باشد. اما به ممکن است آزار دهنده باشند. جیغ زدن یک واکنش طبیعی در برابر ترسیدن یا وحشت زدگی است. سر و صدا اغلب با برخی از زبان های بدن همراه است (به عنوان مثال ، قدم زدن و پف کردن) اما متأسفانه پرندگان خانگی نیز می توانند به دلایل دیگری شروع به فریاد کنند.

چرا پرنده شما فریاد می زند؟

پرندگانی که از ترس یا حسادت جیغ می کشند

درست مثل ما انسان ها ، پرندگان ما نیز می توانند از بترسند و جیغ بکشند. یک دلیل مهم برای ترساندن پرنده خانگی شما در خانه ، دیدن یک شکارچی است. حیوانات بیرون مانند پرندگان دیگر (مانند شاهین ها) یا گربه ها و همچنین حیوانات خانگی دیگر در خانه ممکن است پرنده شما را بترسانند. و باعث فریاد آنها شوند. این جیغ معمولاً با قدم زدن ، خیره شدن شدید به درنده و پف کردن همراه است. تا بزرگتر به نظر برسد. آنها فقط وقتی این شکارچی را ببینند اینگونه جیغ می کشند بنابراین با مسدود کردن خط دیدشان از پنجره یا خارج کردن شکارچی از محیط خود به روشی دیگر باید فریاد را متوقف کند.

دلایل دیگر ترسیدن پرنده شما می تواند بی شمار باشد. ویزیت دامپزشکی اغلب ترسناک است زیرا این یک اتفاق منظم و همیشگی نبوده و پرنده شما نمی داند چه خبر است. افراد جدید در خانه شما می توانند پرنده شما را بترسانند و باعث فریاد آنها شوند. و حتی صداهای ناشناخته ، اسباب بازی های جدید ، تغییر در مبلمان اتاق که در آن زندگی می کنند. یا یک قفس جدید می تواند پرنده شما را وحشت زده کند یا بترساند. گاهی اوقات مشخص نیست که چه چیزی باعث ترس پرنده شما می شود. اما اگر به آنها توجه کنید و هنگام جیغ زدن آنها به چه چیزی نگاه می کنند. باید بتوانید مقصر را پیدا کنید.

حسادت غالباً در پرندگانی دیده می شود که با صاحبان خود یا پرنده دیگری پیوند برقرار می کنند. وقتی همسر پیوند خورده آنها با شخص یا حیوان خانگی دیگری ارتباط برقرار می کند. ممکن است فریاد بکشند تا به آنها بگویند ناراحت هستند.

چرا پرنده شما فریاد می زند؟

جلب توجه در پرندگان

معمول ترین مشکلات صاحبان پرندگان بزرگ با حیوانات خانگی خود معمولاً مسائل رفتاری از جمله جیغ زدن است. پرندگان بسیار فعال و باهوش هستند و برای شاد و سالم ماندن به تحریک ذهنی مداوم نیاز دارند. اگر آنها خسته شوند به نوعی به شما می گویند. بی حوصلگی غالباً با رفتارهای مخرب ، رفتارهای وسواسی مانند قدم زدن ، گاز گرفتن ، کندن پر یا پوست یا جیغ زدن ، و موارد دیگر ، به نمایش گذاشته می شود. جیغ ممکن است به عنوان یک واکنش طبیعی نسبت به چیزی یا زنگ هشدار سریع برای توجه شروع شود. سپس می تواند به مرور زمان به صدایی آزار دهنده ، طولانی و گوش خراش تبدیل شود. که بر کیفیت زندگی شما تأثیر بگذارد.

فریاد پرندگان می تواند با گذشت زمان بدتر شود زیرا بسیاری از افراد به طور طبیعی در مقابل فریاد پرندگان خود با فریاد دوباره واکنش نشان می دهند. این داد و فریاد فقط جیغ را تقویت می کند. هنگامی که شما سر پرنده خود فریاد می کشید تا ساکت باشد یا متوقف شود ، آنها فکر می کنند شما، هر دو فریاد می کشید. و توجه آنها جلب می شود بنابراین این کار را بیشتر انجام می دهند.

برای جلوگیری از این رفتار جلب توجه ، باید کاری غیر از جیغ زدن به پرنده خود انجام دهید. فعالیت هایی که پرنده شما را مشغول و تحریک ذهنی می کند. بهترین راه برای کاهش این نوع رفتار است. نادیده گرفتن جیغ کشیدن برای هرکسی بسیار سخت است ، بنابراین جلوگیری از این رفتار اغلب راحت تر است.

از جیغ زدن پرنده خود برای جلب توجه جلوگیری کنید

اگر پرنده شما از ترس فریاد نمی کشد و بیشتر به دنبال توجه است ، می توانید با مشغول نگه داشتن او از این رفتار جلوگیری کنید. پرندگان بیشتر زندگی وحشی خود را با پرواز و جستجوی غذا می گذرانند. اما به عنوان حیوانات خانگی ما اغلب به عنوان مالک با کوتاه کردن بال هایشان هستیم. محدود کردن پرواز آنها و نشستن آنها روی یک نشیمن ، قسمت زیادی از روزهای خود را در کنار ما از دست می دهند. این برای پرنده شما نه تنها غیر طبیعی است بلکه بسیار کسل کننده است. بنابراین ، آنها به شکل جیغی آزار دهنده گوش برای جلب توجه گریه می کنند.

تعدادی از اسباب بازی ها به این منظور است که پرنده شما از ذهن خود استفاده کند. و به آنها کاری برای انجام دادن بدهد. می توانید آن ها را خریداری کنید یا خودتان بسازید. سایر فعالیت ها از جمله پنهان کردن غذا ، به جای اینکه فقط یک ظرف را با غذا پر کنید. نیز می تواند در اختیار پرنده شما قرار بگیرد تا آنها را برای مدتی مشغول نگه دارد. فیلم های پرندگان دیگر ، موسیقی ، صدای تماس پرندگان یا موارد بصری و شنیداری دیگر نیز می تواند به حفظ توجه پرنده کمک کند. این موارد باعث می شود پرنده شما خسته نشود و برای جلب توجه جیغ نکشد.

جیغ پرنده خود را جایگزین کنید

تاکتیک دیگر برای کاهش یا توقف رفتار جیغ پرنده شما جایگزینی آن با یک رفتار قابل قبول دیگر است. بسیاری از افراد به جای فریاد زدن روی پرنده خود ، کلمه ای خاص را تکرار می کنند. و به پرنده خود می آموزند که این کلمه را به جای جیغ زدن بگوید. آنها همچنین با پاداش دادن به پرنده خود هنگام انجام کارهایی که قابل قبول است. و نادیده گرفتن رفتارهایی که غیرقابل قبول است ، تقویت مثبتی را انجام می دهند.

نادیده گرفتن جیغ بسیار سخت است ، به خصوص اگر پرنده شما به آن عادت بد مبتلا شده باشد. با افزایش فرصت هایی مثل پاداش دادن به رفتار خوب ، پوشاندن قفس پرنده خود در صورت جیغ زدن ، و نادیده گرفتن جیغ زدن با گفتن چیزی به آنها در حالی که این کار را انجام می دهند، شروع کنید.

با صبر و استقامت می توانید این عادت را ترک داده و به پرنده خود کمک کنید تا زندگی شادتر و آرام تری داشته باشد.

دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

امید مهرابی

امید مهرابی هستم مدتی هست به تیم پردونه پیوستم سعی میکنم تحقیقات خودم رو با شما به اشتراک بذارم امیدوارم مطالب مفید باشه.
  1. سلام پرنده من وقتی میرم اتاقم شروع میکنه به دادو بیداد وقتی میام تو سالن ساکت میشه و هیچی نمیگی هرچند وقت یک صدا از خودش در میاره بعد ساکت میشه من نگرانشم چیکار کنم
    با امروز ۴ روز شده که اومده پیش ما

  2. سلام من یک مرغ عشق دارم که عموم تازه آورده بود یعنی دیروز مریم نزدیکش جیغ می نه میرم بیرون جیغ میزنه می‌خوام نازش کنم بازم جیغ می نه چیکار کنم

  3. hasanzahisomi@gmail.com

    سلام من یک مرغ عشق دارم که عموم تازه آورده بود یعنی دیروز مریم نزدیکش جیغ می نه میرم بیرون جیغ میزنه می‌خوام نازش کنم بازم جیغ می نه چیکار کنم

  4. سلام من ی جفت مرغ عشق دارم قفسشون تو حیاطه تازه امروز تخم کرده ساعت دوازده شب ی دفعه بلند جیغ کشیدن و ب اینور اونور قفس پریدن جوری ک همسایه ها بیدار شدن بعد ک چراغارو روشن کردم چیزی نبود ولی قلبشون تند تند میزد کسی دلیلشو میدونه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --