دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

به طوطی خود اجازه ورزش بدهید! اسباب بازی طوطی ها

به طوطی خود اجازه ورزش بدهید!

زندگی با طوطی ها همراه با یک تجربه منحصر به فرد برای شما و حیوان خانگی است. اکثر مردم می دانند هنگام مراقبت از سگ یا گربه  باید “مسافت زیادی را طی کنند”، اما ما در مورد طوطی ها چطور؟ اینکه چگونه می توانیم خانه های خود را به عنوان یک پناهگاه برای طوطی های خود تبدیل کنیم، فکر کرده اید؟ مسلماً یک قفس بزرگ با تعداد زیادی اسباب بازی و غذای مغذی یک شروع خوب است. اما طوطی های ما می خواهند لذت ببرند، بال هایشان را باز کنند و مدام سرگرم شوند – و شما می توانید همه آن را با یک سالن ورزشی طوطی مهیا کنید.

به طوطی خود اجازه ورزش بدهید!

زندگی طوطی های وحشی

یک روز معمولی برای یک طوطی وحشی شامل کیلومترها پرواز، ساعت ها آواز، بازی با طوطی های دیگر و خوردن غذاهای بسیار خوشمزه است.

گرچه ما نمی توانیم همه عجایب زیستگاه طبیعی آنها را تأمین کنیم، اما داشتن یک محیط داخلی پیچیده برای طوطی ها، مغز باهوش آنها را مشغول می کند. تا بتوانند انرژی اضافی خود را با خیال راحت بسوزانند.

تهیه یک سالن بازی برای طوطی شما این امکان را فراهم می کند تا بتوانید فضایی مشخص را برای طوطی خود در نظر بگیرید، با اسباب بازی، بازی کنند یا فقط بالهای خود را باز کرده و ورزش کنند بدون اینکه در قفس خود محدود شوند.

استفاده روزانه از سالن ورزشی به طوطی شما کمی استقلال می بخشد. ممکن است فواید دیگری نیز برای سلامتی داشته باشد. مانند کاهش استرس ناشی از بی حوصلگی یا سوزاندن کالری اضافی برای کاهش خطر چاقی.

به طوطی خود اجازه ورزش بدهید!

سبک های ورزش

سالن های ورزشی طوطی متناسب با انواع طوطی ها دارای اشکال و اندازه های مختلف هستند.

معمولاً از چوب های مرغوب یا پلاستیک بادوام یا فلزی ضد حساسیت برای طوطی ساخته می شوند. این مواد به صورت میزهای رومیزی، ایستاده یا سالن های معلق ساخته می شوند. برای انتخاب بهترین پایه برای طوطی خود، می خواهید سطح فعالیت، اندازه و سن او را نیز در نظر بگیرید. تمام سالن های ورزشی را می توان با اضافه کردن انواع اسباب بازی های مورد علاقه پرندگان خود سفارشی کنید.

یک موضوع برای شروع هنگام تحقیق در مورد گزینه های سالن بازی، در نظر گرفتن میزان فضایی است که می خواهید به منطقه بازی طوطی اختصاص دهید.

برای فضای کمتربا قابلیت حمل، یک سالن ورزشی یا پایه شاخه ای رومیزی یک گزینه عالی است. که به شما امکان می دهد طوطی خود را به هر اتاقی از خانه برسانید یا سالن ورزش را در هر زمان مورد استفاده قرار دهید.

سالن های ورزشی رومیزی مجهز به نردبان، تاب و انواع دیگر اسباب بازی های ورزشی برای طوطی های کوچک مناسب است.

در حالی که سالن پرندگان بزرگتر به طور معمول دارای یک شاخه چوبی ضخیم با قلاب برای اضافه کردن یک اسباب بازی و یک ظرف برای تصفیه آب.

تجهیزات سالن ورزشی

برای یک گزینه ثابت، سالن های ورزشی آویز، بازی جذاب و سرگرم کننده ای هستند. و می توانند تقریباً در هر مکانی با تجهیزات مناسب قرار بگیرند.

برای یک طوطی خاص ماجراجو:

شما می توانید هر دو پایه ایستاده شاخه را در زیر یک سالن ورزشی معلق برای تجربه اکتشاف طوطی از کف تا سقف در نظر بگیرید.

سالن های ورزشی معلق مخصوصاً برای طوطی هایی که کاملا پرواز می کنند. و کسانی که کوهنوردی را یک ورزش افراطی می دانند بسیار مناسب هستند.

اطمینان حاصل کنید که هر سالن ورزشی آویز به طور مناسب در سقف لنگر انداخته است تا خطر آسیب یا ریزش را کاهش دهد، به خصوص برای طوطی های سنگین مانند ماکائو یا کاکادو!.

سالن های ورزشی طوطی آزاد به سبک های مختلفی ارائه می شوند. که ممکن است از یک شاخه یا مجموعه ای از نردبان ها، تاب ها و پل های فلزی تشکیل شده باشد.

هر سالن ورزشی بازی طوطی مجهز به داشتن تعداد زیادی اسباب بازی برای خرد کردن، تکه کردن، و تخریب است!

آهسته برو

پرندگان جوان و فعال بهتر است با تنوع و هیجان روزانه مشغول باشند. در حالی که پرندگان مسن و خجالتی متکی به پیش بینی هستند. شخصیت طوطی خود را هنگام تغییر محیط در نظر بگیرید تا مطمئن شوید که به طور مناسب تنظیم می شود. و از محیط جدید خود نمی ترسد.

همه طوطی ها سالن ورزشی جدید خود را در روز اول قبول نمی کنند – و این مشکلی نیست! به آرامی با ملایمت و پاداشی که برای طوطی خاص شما مناسب است معرفی کنید.

علاوه بر یک دوره مقدماتی، طوطی خود را در هنگام استفاده از سالن ورزشی جدید خود مراقبت کنید.

هنگام تصمیم گیری در مورد محل قرارگیری سالن ورزشی جدید باید اطمینان حاصل کنید که طوطی شما نمی تواند به راحتی به مواردی که جویده می شوند دسترسی پیدا کند.

شامل سیم های الکتریکی، پریزها، چوب های رنگ آمیزی شده، پرده ها، قالب های چوبی، کاشی های سقف، پنکه های سقفی یا هر چیزی باشد.

صحبت از پنکه های سقفی شد.

مطمئن شوید که همه آنها خاموش هستند و تا زمانی که طوطی شما از قفس خارج نیست، خاموش باشند.

مراقب باشید

اگر خانه ای شلوغ دارید، در صورت دسترسی به سالن بازی، بهتر است درب ورودی را قفل کنید. همچنین مهم است که همیشه در حالی که طوطی شما آزاد است در سالن ورزش خود حضور داشته باشید. برخی از طوطی ها با وجود داشتن دو بال، از کوهنوردی و پیاده روی نیز بهره می برند.

می توانید طوطی خود را با قرار دادن مکرر در جایگاه و جایزه دادن به او پس از گذشت چند ثانیه از ماندن در جای خود، تربیت کنید.

روزانه وضعیت اسباب بازی ها و سالن های ورزش را نیز کنترل کنید.

آنچه که روزی یک قطعه چوب صاف بود به لطف منقار بیش از حد فعال طوطی می تواند به سرعت به یک چوب دندانه دار تبدیل شود.

همچنین سایر حیوانات خانگی را که ممکن است در خانه شما مشترک باشند را در نظر بگیرید. به ویژه گربه ها از پریدن روی مکان های بلند بالا لذت می برند. خوب است اجازه دهید سایر حیوانات خانگی با سالن ورزش آشنا شوند. اما انجام این کار در حالی که طوطی شما از سالن بدنسازی استفاده می کند توصیه نمی شود. در عوض، طوطی خود را با خیال راحت در قفس خود نگه دارید. در حالی که حیوانات خانگی دیگر بیرون قفس به کار خود مشغولند.

 زندگی با طوطی ها

ما می دانیم که آنها واقعاً از شیطنت و قرار گرفتن در موقعیت های چسبناک لذت می برند.

با دور بردن وسایل ناامن یا انتخاب مکان دیگری برای سالن ورزشی، از ایمنی طوطی خود اطمینان حاصل کنید.

زندگی با طوطی یک تجربه لذت بهش است و هر روز از آن لذت می بریم!

اطمینان از مشغول نگه داشتن طوطی های ما بسیار مهم است. با داشتن یک یا چند سالن ورزشی طوطی شما احساس راحت تری دارد.

طوطی های شما با انرژی بی پایان خود، هر روز بال خود را باز میکنند. یا فقط در نزدیکی شما آویزان می شوند.

به لطف سالن ورزشی، لذت زندگی با آن ها را بیشتر تجربه میکنید.

دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

امید مهرابی

امید مهرابی هستم مدتی هست به تیم پردونه پیوستم سعی میکنم تحقیقات خودم رو با شما به اشتراک بذارم امیدوارم مطالب مفید باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --