دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

بیماری کوکسیدین در کبوتر

بیماری کوکسیدین: علایم بیماری: سستی ، کم اشتهایی ، اسهال علل بیماری : این بیماری ویروسی می باشد. قدرت تکثیر این ویروس در تابستهای گرم و مرطوب در محل نگهداری پرنده که نظافت در آن رعایت نشود ، زیاد است. وجود این ویروس را با آزمایش فضله پرنده میتوان دریافت. مداوای بیماری: اضافه کردن سولفونامید یا فوراسولیدون به آب آشامیدنی پرنده بیمار. گرفتگی مجرای تخم گذاری پرنده: علایم: کبوتر ماده با پرهای پف کرده بی تحرک می ماند و معمولا پس از چند ساعت تلف خواهد شد. علل : احتمالا پرنده قادر به دفع تخم آماده از مخرج نمی باشد. ماده های جوان اغلب دچار این ناراحتی می شوند. در بعضی مواقع نیز پوسته تخم تشکسل نشده و موجب این عارضه می شود. مداوای بیماری: مالیدن یک قطره خوراکی مایع در داخل و اطراف مخرج و گرم نگهداشتن پرنده. ماساژ نرم و با احتیاط اطراف مخرج. توجه: هیچگاه نباید پوسته تخم را به طرف داخل بدن پرنده فشار داد.

دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

سامان خدادوست

سامان خدادوست یک شعار دارد: زندگی کن و به طبیعت و حیوانات عشق بورز... من عاشق پت ها مخصوصا پرنده ها هستم. پرنده مورد علاقه من مرغ عشق و بعد ملنگو است. به پرنده های خودتون مهربانی کنید و کاری کنید احساس شادی کنند.
  1. سلام ،کبوتر ماده من تخم گذاشته اما تخمش انداره تخم فنچ بود والان تمام علائم گیر کردن تخم رو داره ممنون یشم من رو راهنمایی کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --