دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

نشانه های بیماری و مریضی در عروس هلندی + عکس

همیشه تشخیص بیماری های عروس هلندی کار آسانی نمی تواند باشد. عروس هلندی، همانند دیگر طوطی سانان بیمار می شود. ابتدا مشکلات جسمی خود را بروز نمی دهد. در واقع زمانی علائم بیماری عروس هلندی آشکار می شود که واقعا دیر شده باشد. اگر خوش شانس باشید، زمانی متوجه بیماری عروس هلندی می شوید که اول راه باشد. در این پست به بررسی بیماری های عمومی در عروس هلندی می پردازیم.

شروع معاینه عروس هلندی :

اول : ابتدا پر و ریش های کنار چشم عروس هلندی را بررسی کنید. تغییر رنگ پرهای عروس هلندی به صورت زردرنگ و همچنین افت رنگ در نواحی مختلف پرها از علائم بیماری می باشد. محیط پیرامون حفره های دماغ و دهان را با دقت بررسی نمایید. آبریزش بینی و مرطوب شدن چشمان عروس هلندی، از علائم سرما خوردگی می تواند باشد.

دوم : اگر حفره های دماغ عروس هلندی قرمز یا تر و آبکی بود، می تواند نشانه امراض تنفسی باشد.

سوم : به عروس هلندی خود دقت کنید و ببینید که آیا به مدت طولانی خود را پف میی کند یا خیر. اگر این مدت زمان خیلی طولانی باشد از نشانه های بیماری خواهد بود. لازم به ذکر است که همیشه این نشانه نمی تواند قطعی باشد.

چهار : اگر عروس هنلدی هنگام آواز یا جیغ کشیدن یا تنفس، صدای خس خس یا حتی اگر صدای عروس کم حجم شده باشد، از علائم سرما خوردگی است.

پنجم : اگر عروس هلندی شما همواره در کف قفس باشد و روی میله ننشیند، نشانه بدی است. اگر در این شرایط آبریزش بینی و البته صدای تیک تیک از او شنیده شود باید فورا به کارشناس مراجعه بکنید.

علائم عمومی بیماری در عروس هلندی :

یک : چشم ها همواره بی رمق هستند.

دوم : همواره در کف قفس در گوشه ای می نشیند.

سوم : استفاده نکردن از پا ها و دراز کشیدن

 

 

دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

هادی ندافی

آقای هادی ندافی، به معنای واقعی عاشق حیوانات است. او طوطی سانان را بیش تر از هر چیز دیگری دوست دارد. ایشان برای عرضه طوطی های با کیفیت و در خور ستایش، فروشگاه دنیای پرندگان و سایت "parrot.ir" را راه اندازی کرده است. با تمام سختی ها مبارزه می کند تا آرامش و آسودگی خاطر برای طوطی سانان و علاقه مندان به آن ها، فراهم کند. انتشار این مطلب، جهت سپاسگزاری و حمایت از ایشان است. با نهایت احترام، در قبال نوشته ها، مسئولیتی شامل حال پردونه نمی گردد.
  1. با سلام خواهش میکنم پاسخ منو بدید
    یه عروس دو روزه گرفتم براش ارزن و تخم کتان میزارم خیلی خوب میخوره بعضی مواقع رو دستمم میااد با دست بهش غذا میدم ولی وقتی کنارش نیستم چرت میزنه فقط میخوره و میخوابه این نشانه بیماری ؟ و اینکه دستمو که میبرم تو قفس اولش میره اون طرف بعد نزدیکش که میکنم میاد رو دستم. و چجوری میشه فهمید چندوقتشه؟
    ممنون میشم پاسخ بدید. با تشکر فراوان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --