دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

تمیز کردن قفس طوطی ها (بهداشت و درمان طوطی ها)

تمیز کردن قفس طوطی ها (بهداشت و درمان طوطی ها)

همونطور که میدونید یکی از مسائل مهم در باره بهداشت طوطی ها مبحث تمیز نگه داشتن قفس اون پرنده است.

با من همراه باشید تا در مورد تمیز کردن قفس طوطی ها اطلاعاتی کسب کنید.

تصویری از قفس بزرگ مخصوص طوطی سانان معروف به قفس مسافرتی را نیز ببینید

ضدعفونی کردن قفس

قبل از اینکه با پرنده تماس برقرار کنید و قفس او را لمس کنید، دست خود را ضد عفونی کنید.

تمیز کردن قفس پرنده در ابتدا می تواند یک کار طاقت فرسا به نظر برسد. با وجود بسیاری از میله ها ، ترک ها و شکاف ها برای تمیز کردن ، برای صاحبان پرندگان جدید دشوار است که بفهمند از کجا شروع کنند.

تنظیم یک برنامه منظم، کاری است که شما باید فراموش نکنید و همیشه به آن وفادار باشید. شما میتونید مبحث تمیز کردن قفس طوطی ها را به بخش های کوچکتر تقسیم کنید مثل روزانه ، هفتگی و ماهانه که علاوه بر صرفه جویی در وقت و انرژی ، اطمینان حاصل میشود که پرنده شما همیشه یک قفس تمیز و راحت برای زندگی دارد.

نظافت روزانه

قفس های کثیف می توانند منجر به مشکلات بهداشتی جدی در پرندگان شوند. برای به حداقل رساندن خطر آلودگی پرندگان خانگی باید هر روز تمیزکاری را انجام دهید. این مراحل ساده را روزانه دنبال کنید تا اطمینان حاصل کنید که قفس پرنده شما در وضعیت مطلوب قرار دارد:

آستر قفس را عوض کنید. علاوه بر اینکه ناراحت کننده است ، راه رفتن در غذای دور ریخته شده و فضله برای پرندگان نیز ناسالم است. کاغذهای قفس بدون تغییر نیز می توانند بوی تعفن بسیار ناخوشایندی را منتشر کنند. با اطمینان از اینکه هر روز آستر قفس پرنده خود را تعویض می کنید از این مشکلات جلوگیری کنید.

ظرف های غذا و آب را تمیز کنید. ظرف غذا و آب پرنده خود را روزانه برداشته و آنها را با مواد شوینده مخصوص ظرف بشویید. با این کار مانع از رشد باکتری هایی که به طور بالقوه می توانند به حیوان خانگی شما آسیب برسانند می شوید. قبل از قرار دادن دوباره آنها در قفس پرنده خود ، حتما آنها را کاملاً آبکشی و خشک کنید.

سطوح پایین را پاک کنید. با استفاده از یک پارچه مرطوب یا حوله کاغذی ، سطوح قفس از جمله میله ها، … و حتی اسباب بازی هایشان را تمیز کنید.

نظافت هفتگی

هر هفته در یک روز مشخص تصمیم بگیرید که وظایف نظافت قفس در هفته را انجام دهید. همگام بودن با این کارها به کاهش احتمال اقامت میکروب و باکتری در پرنده شما کمک می کند.

سینی قفس را بشویید. قفس های پرنده در پایین یک سینی دارند که آسترهای قفس روی آن قرار می گیرد. این سینی باید حداقل هفته ای یک بار برداشته شود و با یک پارچه مرطوب و قفس پاک شود. یادتان باشد قبل از قرار دادن آسترها و تعویض آن ، از خشک بودن سینی اطمینان حاصل کنید.

رنده را برداشته و اسکراب کنید. بعضی از قفس ها در قسمت پایین قفس یک رنده دارند که به صورت معلق از روی سینی آویزان است. تا مدفوع به قسمت پایین آن ریخته شود. این رنده را باید هر هفته تمیز کنید. تا فضولات خشک شده ای که ممکن است روی آن جمع شده از بین برود. ساده ترین راه برای تمیز کردن رنده قرار دادن آن در وان و استفاده از برس اسکراب است. مانند تمام قطعات قفس ، قبل از بازگرداندن آن به قفس ، از خشک شدن کامل آن اطمینان حاصل کنید.

پرچ را تمیز یا تغییر دهید

پرچ ها همچنین می توانند آلودگی و زباله را جمع کنند و یک محل تولید بالقوه برای باکتری ها هستند. آنها را باید هفته ای یک بار خیس کرده و مالش داد تا میکروب های مخفی را از بین بروند. خشک شدن بعضی از نشیمن ها ، به ویژه انواع چوبی ، مدت زمان زیادی طول می کشد. بنابراین بهتر است چند تا رو از قبل آماده داشته باشیم برای تعویض. اینها را در قفس پرنده خود قرار دهید در حالی که آنهایی که تمیز کرده اید خشک می شوند.

اسباب بازی ها را تمیز و برعکس کنید. طوطی ها دقیقاً مانند نوزادان انسان، از دهان خود برای کاوش و بازی با اسباب بازی های خود استفاده می کنند.

هفته ای یکبار ، هر اسباب بازی که در قفس طوطی شما است باید برداشته شود ، خیسانده شود و به صورت کامل تمیز شوند، داشتن انواع اسباب بازی ها برای پرنده شما نیز ممکن است مفید باشد.

به این ترتیب ، می توانید هر هفته که تمیزکاری خود را انجام می دهید، اسباب بازی ها را برعکس کنید و به طور موثر مطمئن شوید که پرنده شما از بازی های خود خسته نخواهد شد.

تمیز کردن ماهانه

یک بار در ماه ، باید یک تمیزکاری کامل از کل قفس انجام دهید. اگر خیلی بزرگ نباشد ، ساده ترین راه برای انجام این کار برداشتن وسایل نشستن ، اسباب بازی ها ، ظرف ها ، رنده و سینی و قرار دادن کل قفس در وانی پر از آب است. کسانی که قفس بزرگتری دارند ، اغلب آنها را به بیرون از خانه میبرند و از یک شلنگ آب برای پاشیدن آب روی قفس استفاده می کنند. هر کاری که برای شما بهتر است انجام دهید.

اما مطمئن شوید که این نکات مهم را دنبال میکنید:

از برس اسکراب خوب استفاده کنید. یک برس اسکراب محکم با موهای مقاوم بخرید تا میله ها و پایه قفس را با آن بشویید. برای کمک به شکستن جرم ها و موادی که به سختی از آن جدا می شود ، از پاک کننده قفس استفاده کنید.

مطمئن شوید که شکاف ها را اسکراب می کنید. در قفس های پرندگان ، به ویژه در پایه ، اغلب ترک ها و شکاف های زیادی وجود دارد که مکانی ایده آل برای رشد میکروب ها را فراهم می کند. از موی برس مخصوص استفاده از اسکراب برای قرار گرفتن در شیارهای موجود در قفس پرنده استفاده کنید و فراموش نکنید که گوشه هایی را که میله ها به هم جوش داده شده اند ، تمیز کنید.

کاملاً بشویید و خشک کنید. همیشه بخاطر داشته باشید که هر اینچ از قفس را کاملاً آبکشی کنید تا بقایای مواد پاک کننده یا شوینده از بین برود. پس از تمیز شدن قفس ، قبل از قرار دادن پرنده در داخل آن ، آن را با حوله پاک کنید. پرندگان به راحتی سرما میخورند ، بنابراین اطمینان از خشک شدن کامل قفس مهم است.

حفظ یک محیط تمیز برای حیوان خانگی شما فقط چند دقیقه در روز طول می کشد ، اما احتمالاً می تواند سالها به زندگی پرنده شما بیفزاید. تمیز کردن قفس پرنده ممکن است کار زیادی به نظر برسد ، اما اگر به این قوانین پایبند باشید میبینید که بهداشت پرنده به خوبی انجام میشود و همینطور یک پرنده ی سالم و سرحال دارید.

دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

امید مهرابی

امید مهرابی هستم مدتی هست به تیم پردونه پیوستم سعی میکنم تحقیقات خودم رو با شما به اشتراک بذارم امیدوارم مطالب مفید باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --