دادن فولیک اسید به پرندگان خانگی
دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

دادن فولیک اسید به پرندگان خانگی

با سلام و عرض ادب و احترام می خواهم در مورد دادن فولیک اسید به پرندگان خانگی صحبت کنم.

پرورش دهندگان گرامی فولیک اسید در بین انسان و جاندار منبع مهمی در سیستم خونی و همچنین منبع مفیدی در سیستم خونی انسان و حیوان را ایفا می کند. نقص فولیک اسید در سیستم خونی پرنده، باعث پایین آمدن سیستم تنفسی و اسپاسم عضلانی در پرندگان خواهد شد.

این نقص با عوامل دیگری از قبیل گیجی، رنگ پریدگی، اختلال در پرنده و در نهایت پایین آمدن شدید اکسیژن و مرگ و میر پرندگان خانگی و قفسی همراه است. توصیه می کنم که این منبع غذایی مهم را حتما در اختیار پرندگانتان قرار دهید. قرص های فولیک اسید در داروخانه ها به راحتی و با هزینه کمی قابل تهیه هستند.

کسانی که کلا نمی خواهند هزینه کنند یا به هر دلیل دیگری، منبع غنی این ماده معدنی در گیاه کاهو است. در هفته ۲ بار به پرندگانتان کاهو بدهید. خودتان نیز مصرف کنید هر کاهو معادل یک قرص فولیک اسید است. به همین علت است که پرندگان در زمان فقر فولیک اسید شروع به چشیدن سیم های قفس می کنند که این کار اغلب با ورود آلودگی باکتریایی و آسیب به پرنده همراه خواهد بود. تمنا می کنم به این نکات دقت کنید. این نکات حاصل تحصیل و تحقیق ۱۵ ساله من است که در هیچ منبعی یافت نخواهد شد و در صورت نشر این نوشته، لطفا نام اینجانب را در پایان مطلب منتشر کنید.

با تشکر از شما

سعید نوری نیا نویسنده و محقق

دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

سعید نوری نیا

سعید نوری نیا هستم نویسنده و پژوهشگر در حوزه پرندگان خانگی؛ یک سالن پرورش قناری دارم و در مورد اکثر پرنده های خانگی تجربه و دانش کسب کرده ام و آماده کمک و هم اندیشی با پرورش دهنده های عزیز هستم.
  1. آیا قرص آهن +اسید فولیک انسانی را میشود به جوجه مرغ سه ماهه داد.اگه میشه در طول هفته چقدر باید خورانید.و اگه نمیشه چه دارویی بهتر است. ممنون از لطف شما

  2. سلام مطلب تجربی مفیدی بود فقط کاش نحوه مصرف قرص و دوز مصرفی رو هم میگفتید،

  3. سلام .بسیار عالی از اطلاع رسانی ممنون . لطف بفرمائید که اسید فولیک به چه صورت به پرنده مرغ عشق داده شود . در زمانی که پرنده تخم گذاشته آیا قفس پرنده نظافت شود یا خیر متشکرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --