دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

دادن هندوانه به مرغ عشق و فواید و ضرر های آن

موضوع :

دادن هندوانه به مرغ عشق و فواید و ضرر های آن موضوع این پست است.

بسیاری از دوستان در مورد تغذیه مرغ عشق و دیگر پرنده های خود سوالاتی در ذهن دارند. یکی از این سوالات که معمولا بدون پاسخ می ماند دادن هندوانه یا هندونه به مرغ عشق است. باید گفت که مرغ عشق به ده ها غذا و خوراکی برای سلامتی و تندرستی نیاز دارد. یکی از این غذاها که نیاز به بررسی دارد هندوانه است. دادن هندوانه به مرغ عشق نه تنها مشکلی ایجاد نمی کند بلکه مفید نیز هست. در کتاب اصول تغذیه به بخش های مختلفی از تغذیه اشاره شده است. در یکی از بخش های این کتاب خانواده melon  مطرح شده است. ملون ها به انواع مختلفی تقسیم می شوند. یکی از این خوراکی ها هندونه یا watermelons است. در تمام دنیا تولیدکنندگان مختلفی هندوانه را به مرغ عشق تقدیم می کنند. شما نیز این کار را انجام دهید. اما نکته ای را باید به خاطر بسپارید و آن این است که نباید در دادن هندوانه افراط کنید. هندوانه را آب زیاد تشکیل می دهد علاوه بر آب مواد قندی نیز دارد. این دو مورد می تواند برای مرغ عشق شما خطرناک باشد. بنابراین اعتدال را پیشه کنید. در فصل هندوانه هر هفته به مقدار کم به مرغ عشق ها بدهید.

 

هندونه را چگونه به مرغ عشق تقدیم کنیم؟

هندونه را می توانید به دو صورت به مرغ عشق بدهید. می توانید آن ها را قاچ کرده و بدون پوست بدهید. اما می توانید با پوست نیز در اختیار آن ها قرار بدهید. به طور کلی روش های دادن هندونه را به شما می سپاریم زیرا  اصل مطلب دادن یا ندادن هندونه بود و نه چیز دیگری. تنها چیزی که باید به آن توجه کنید اعتدال است. زیرا اگر اعتدال را رعایت نکنید می تواند به کبد مرغ عشق نیز آسیب وارد کند. دلیلش این است که مرغ عشق به جای مصرف آب به آب جذب شده که حاوی مواد قندی است اکتفا می کند و همه این ها ناخواسته رخ می دهند.

دادن هندوانه به مرغ عشق و فواید و ضرر های آن

 

 

دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

سامان خدادوست

سامان خدادوست یک شعار دارد: زندگی کن و به طبیعت و حیوانات عشق بورز... من عاشق پت ها مخصوصا پرنده ها هستم. پرنده مورد علاقه من مرغ عشق و بعد ملنگو است. به پرنده های خودتون مهربانی کنید و کاری کنید احساس شادی کنند.
  1. کتابی درورد تخمگذاری مرغ عشق ندارید؟

  2. لطفا بخش جواب به سوالات را راه اندازی بفرمایید

  3. سلام عالی بود

  4. من ترجیح میدم هندونه ندم یه وقت درست ندم مریض شه بیچاره

    • مجتبی امیری

      اتفاقی نمیوفته در فصل هندوانه هفته ای ۳ بار برای مرغ عشق و دیگر پرندگان لازمه .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --