دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

دستی کردن و اجازه پرواز به قناری بیرون از قفس

دستی کردن و اجازه پرواز به قناری بیرون از قفس

بسیاری از افراد قناری ها را غیرقابل آموزش می دانند ، اما این چنین نیست. این روش متفاوت از رام کردن بیشتر پرندگان است. اهلی کردن یا دستی کردن یک قناری میتواند از آن حیوان یک پرنده شگفت انگیز تولید کند. خصوصاً اگر بتوانید یک قناری جوان تر ، ترجیحاً یکی از جوجه ها را که اخیراً متولد شده اند. تهیه کنید.

اگر وقت زیادی برای برقراری رابطه نزدیک با قناری خود را ندارید. هر روز یا همین حدود او را برای مدتی برای پرواز آزاد بگذارید. تحت نظارت خودتان آموزش دهید. این تجربه من است که بسیاری از قناری ها در چنین حالتی رشد می کنند. حتی اگر جلسات کوتاه باشد.

برخلاف بسیاری از گونه های دیگر پرندگان کوچک ، آموزش اکثر قناری ها برای پرواز آزادانه و تحت نظارت در خانه بسیار آسان است. قناری ها بسیار سازگارتر از فنچ یا عروس هلندی هستند ، زیرا وقتی از شرایط موجود غافلگیر بشوند، مثلا بیرون از قفس در اتاقی قرار داده شده اند، محتاطانه تر پرواز میکنند.

راه اندازی “میدان هوایی” قناری

منطقه ای را انتخاب کنید که دارای سقف باشد و محوطه عملیاتی پرواز را نداشته باشد، مانند یک اتاق کوچک که هیچ اثاثیه ای برای پنهان شدن در آن یا گیر افتادن در آن وجود ندارد. اطمینان حاصل کنید که همه راه های خروجی و پنجره ها بسته شده اند و آینه ها یا پنجره های در معرض خروج را کمی مات کنید یا بپوشانید ، به خاطر این که قناری بفهمد که در آنجا جسمی جامد وجود دارد و فکر پرواز به سمت آن را نکند. شاید موجب صدمه به پرنده بشود.

قفس پرندگان را در روشن ترین قسمت اتاق قرار دهید ، درب قفس را باز کنید. این به عنوان یک نشانه بصری است که قناری می تواند بیرون بیاید ، و همچنین در یافتن راه بازگشت دوباره به خانه کمک می کند.

در منطقه ای نزدیک بنشینید (اما نه خیلی نزدیک) و میتوانید کمی نوشیدنی میل کنید و بدون اینکه خیلی از نزدیک خیره شوید، به کارهای او نگاه کنید. به او اجازه دهید راه خود را از قفس پیدا کند. اگر او جوان تر باشد یا به پرواز عادت داشته باشد ، این مدت زیادی طول نمی کشد.

هنگامی که قناری شما راه خود را برای خارج شدن از قفس پیدا کرد ، او دقیقاً می داند که چگونه دوباره به خانه برسد. تمام کاری که او باید انجام دهد این است که مسیر خود را دوباره بپیماید. تا زمانی که کل محیط به اندازه کافی روشن باشد تا بتواند به خوبی ببیند و قفسش واضح باشد ، مشکلی پیش نمی آید.

هدایت قناری به سمت قفس

اکثر قناری ها ، حتی اگر رام هم نباشند ، به ندرت پیش می آید که در یک زمان معقول به خانه خود برنگردند. راز آن کاملاً ساده است. اینها پرندگان کوچک با میزان متابولیسم بالا هستند و کاملاً فعال. این بدان معنی است که آنها در طول روز به طور مکرر به غذا احتیاج دارند.

قناری ها معمولاً قبل از اینکه به “غذای” بیشتری نیاز داشته باشند، حدود نیم ساعت یا بیشتر پرواز می کنند. در صورتی که نیاز داشتید سریع به قفس خود برگردد. تمیز کردن ظرف غذای او و جایگزین کردن با غذای تازه باعث می شود او سریع تر به قفس برگردد. (محل غذا را کاملا داخل قفس قرار دهید. فقط آن را به میله های قفس وصل نکنید. زیرا اگر این کار را انجام دهید، او می تواند برای خوردن غذا از قسمت خارج قفس آویزان شود. مواد غذایی را در داخل قفس نگه دارید تا وارد قفس شوند.)

ماندن در قفس

دومین و مهمترین قسمت از راز داشتن یک قناری کاملاً آموزش دیده برای پرواز آزاد، وادار کردن وی به ماندن در داخل قفس است. در حالی که در قفس را می بندید. این آسانتر از آن است که به نظر می رسد ، اگر یک ترفند ساده را بدانید.

قناری ها به دلیل متابولیسم سریع خود ، سرعت بیشتری نسبت به ما دارند. به همین دلیل صید پرندگان کوچک بسیار دشوار است. از نظر آنها ، شما خیلی آهسته وکند حرکت میکنید ، و به آنها زمان زیادی می دهد تا از دست شما فرار کنند. این می تواند ناامید کننده باشد ، اما یک ویژگی دارد. اگر به اندازه کافی آهسته حرکت کنید ، آنها اصلا متوجه حرکت شما نمی شوند!

ترفند ساده است. هنگامی که قناری در قفس قرار گرفت و مشغول غذا خوردن است، آهسته آهسته راه بروید و به جای دیگری نگاه کنید تا نگاه شما توجه پرنده را جلب نکند. و به آرامی درب قفس را ببندید. اگر خیلی سریع حرکت کنید ، او متوجه می شود که شما چه کاری انجام می دهید، ومیتواند خیلی سریع وارد قفس شده یک منقاری از غذا بردارد و دوباره سریع خود را برای پرواز بیرون از قفس آماده میکند.

اگر این اتفاق بیفتد چه می کنید؟ راه حل های مختلفی وجود دارد. برخی از افراد به راحتی قفس پرواز را باز می کنند و این سوال هرگز پیش نمی آید.

اما نظر من را بشنوید و جواب خوبی میتوانید بگیرید:

اگر قناری هنگامی که می خواهید او را به قفس خود برگردانید، پرواز می کند، در قفس را ببندید و منتظر بمانید بفهمد که در قفس قفل شده و کمی وحشت زده می شود. زمانی که فهمید در قفس بسته است شما میتوانید از ترفند خود استفاده کنید. او فهمیده است که باید وارد قفس شود و پرواز بس است.(اغلب این کار پنج تا ۱۰ دقیقه طول می کشد ، شاید هم کمتر) ، درب قفس را دوباره باز کنید ، در همان حوالی صبر کنید تا او داخل شود ، و آن را ببندید.

این به قناری به وضوح می گوید که درب قفس بسته خواهد شد. هیج موقع مدت زمان زیادی طول نمیکشد تا پرنده بفهمد که در قفس بسته است و دیگر نمیتواند به غذای خود دسترسی داشته باشد.

دوستان این مقاله در مورد دستی کردن و اجازه پرواز به قناری بیرون از قفس بود امیدوارم مفید بوده باشه

دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

امید مهرابی

امید مهرابی هستم مدتی هست به تیم پردونه پیوستم سعی میکنم تحقیقات خودم رو با شما به اشتراک بذارم امیدوارم مطالب مفید باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --