راه های سخنگو کردن مرغ عشق !
دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

راه های سخنگو کردن مرغ عشق !

آیا زمانی که صاحبان طوطی های سخنگو برای یاد دادن و آموزش به پرندگان خود آن ها را در اتاق های تاریک و در قفس که روی آن پارچه ای انداخته می شد دیده اید؟ آیا زمانی که صاحبان طوطی ها برای آموزش به آنها، نواری برای پرنده گذاشته و چندین بار آن را تکرار می کردند تا پرنده سخنگویی بیاموزد را زیرنظر گرفته اید؟

این ها متدهای قدیمی شده و منسوخ آموزش سخنگویی به پرندگان است. ما دریافته ایم که پرندگانی که کلمات زیادی را می آموزند در خانه ها درکنار صاحبانشان نگهداری می شوند.  به آنها توجه زیادی می شود و روزانه با آن ها تمرین. صاحبانشان وقت زیادی صرف آموزش، تمرین و سرو کله زدن با پرنده ی خود می کردند و با آن ها کلمه به کلمه و شمرده شمرده حرف می زده اند. وقت گذاشتن و وقت صرف کردن با پرنده ی شما عامل بسیار مهمی در سلامت ذهنی و پیشرفت سخنگویی آن خواهد بود. پرندگانی که از طریق متدهای قدیمی آموزش دیده اند علاقه ی خود را از دست می دهند و کلمات کمی را می آموزند در عوض پرندگانی که مخاطب صاحبانشان قرار گرفته اند و با صاحب خود رابطه ی متقابل داشته اند و با آنها روزانه و پیوسته تمرین شده است بهترین سخنگو ها بوده اند.

راه های سخنگو کردن مرغ عشق !

راه های سخگو کردن مرغ عشق چه هستند؟

برای شروع با صحبت کردن با پرنده زمانی که ظروف آب آن را تعویض می کنید و یا زمانی که غذای جدید در اختیار آن قرار می دهید شروع کنید و برای مثال به او بگویید “خوشمزه ست؟” و یا زمانی که دست خود را نگه می دارید تا پرنده روی آن بیاید و او اینکار را انجام می دهد بگویید”آفرین پرنده ی خوب” یا زمانی که با او بازی می کنید و یا او با اسباب بازی های خود سرگرم است به او بگویید”خوش میگذره؟” خواهید دید چگونه یکی کردن کلمات به قدرت سخنگویی وبهتر شدن وضعیت آن کمک خواهد کرد. قدرت یادگیری سریع آنها ممکن است شما را متحیر و هیجان زده کند! این گام ها را با حرکات جدید و کلمات جدید تکرار کنید خواهید دید که پرنده ی شما چقدر سریع قبل از آن که شما بدانید کلمات جدید را خواهد آموخت.

 

مرغ عشق نر یا ماده برای سخن گویی؟ کدام مناسب تر است؟

آیا این اهمیت دارد که مرغ عشق من نر باشد یا ماده؟ پاسخ سوال خیر است.

هر چند به نظر می رسد که پرندگان نر برای سخنگویی بهتر هستند اما پرندگان ماده هم سخنگو می شوند. البته قدرت و وضوح مرغ عشق ماده در ادا کردن کلمات ضعیف تر است. دلیل این مسئله چیست؟ ما اعتقاد داریم که مرغ عشق های نر با صدا و آواز خود از پرندگان ماده خواستگاری می کنند. آنها بیشتر برای سخن گفتن ساخته شده اند تا ماده ها. ماده ها صحبت می کنند اما نه به اندازه ای که نرها سخن می گویند. طبق گفته ها ماده ها هم سخن می گویند و نباید آن ها را به خاطر توانایی ذاتیشان مورد بازخواست قرار داد. به عبارتی دیگر مرغ عشق های ماده قربانی غریزه هستند و نرها  صوت بهتر و واضح تری دارند.

 

پژوهش : عرفان خدابنده

دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

سامان خدادوست

سامان خدادوست یک شعار دارد: زندگی کن و به طبیعت و حیوانات عشق بورز... من عاشق پت ها مخصوصا پرنده ها هستم. پرنده مورد علاقه من مرغ عشق و بعد ملنگو است. به پرنده های خودتون مهربانی کنید و کاری کنید احساس شادی کنند.
  1. سلام ببخشید این مهم نیست که مرغ عشقمان وحشی یا اهلی باشد و از ۵ و ۱۰ ساله گی اش به او سخن گفتن را یاد داد؟؟؟

  2. چییییییییییییی

    اصلا جالبب نبود اصلااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننن مسخرههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

  3. سلام ببخشید چقدر طول می کشه تا مرغ عشق سخنگو بشه ؟؟؟؟؟؟

  4. سلام
    خیلی جالب بود
    به نظر شما چند مدت میکشه که پرنده بتونه صحبت کنه

  5. سلام خدمت شما من دوتا مرغ عشق دارم ولی میخواستم دست ببرم تو قفس هی پرواز میکنن میترسن میخوام اهلی بشن چیکار باید کرد؟

  6. خیلی عالی،جامع،ساده و با سعه صدر مطالب رو بیان و به سوالات پاسخ میدهید.متشکرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --