لوری و لوریکیت
دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

لوری و لوریکیت را بهتر بشناسید! مشخصات کامل + عکس

لوری و لوریکیت یا Lories and Lorikeets به پرهای رنگارنگ خود شناخته می شوند. این پرندگان بومی استرالیا بسیار پراستعداد بوده و با بازیگوشی و پرتحرکی طوطی هایی همچون عروس هلندی و مرغ عشق هستند.

طوطی های لوری را از دم کوتاه و لوریکیت ها را از دم بلند آن ها می توان تشخیص داد. تغذیه این پرندگان از شهد و شیره گل ها و گیاهان است بنابراین اگر قصد دارید از این پرندگان زیبا در منزل خود نگهداری کنید باید برنامه غذایی خاصی را مد نظر قرار دهید. غذاهای جایگزین شهد به صورت آماده در بازار موجود است، علاوه بر این می توانید از عسل نیز به عنوان غذای تشویقی استفاده کنید.

آیا لوری و لوریکیت توانایی سخن گفتن را دارند؟

از بین نژادهای مختلف طوطی های لوری و لوریکیت، نژاد لوری پشت گردن بنفش (Lorius domicella) و لوری پچ پچ (Lorius garrulus) استعداد بیشتری در یادگیری و تکرار کلمات دارند. این گونه از طوطی ها اگر در تماس مداوم با انسان ها باشند می توانند تقلید صدا و حرف زدن را بیاموزند. صدای طبیعی لوری و لوریکیت ها به شکل سوت ممتد است.

مشخصات لوری و لوریکیت

طول بدن لوری و لوریکیت ۲۵ تا ۳۰ سانتی‌متر
وزن بدن لوری و لوریکیت ۷۵ تا ۱۵۷گرم
طول عمر لوری و لوریکیت ۲۰ تا ۳۰ سال
از راسته طوطی سانان
تیره Psittacinae
نام علمی Loriini

عکس لوری و لوریکیت

عکس لوری و لوریکیت در حال کدو خوردنعکس جمعی از لوری و لوریکیت مشغول کدو خوردن

معرفی :

معرفی طوطی لوریکیت و نژاد های مختلف آن با تصاویر موضوع این پست است.

طوطی های زیادی در طبیعت وجود دارند؛ یکی از یکی زیباتر. خوش حالیم که می توانیم این طوطی های زیبا را به شما معرفی کنیم. طوطی لوریکیت یکی از طوطی های جالب که در طبیعت کوهستانی وجود دارد. طوطی لوریکیت که به آن مودار نیز می گویند، با نام های بین المللی whiskered lorikeet شناخته می شود. این طوطی زیبا با نام های دیگری نیز خوانده می شود نظیر لوریکیت صورت آلویی و صورت آلویی کوهستانی. درازای اندام این طوطی زیبا، حدودا ۱۶-۱۷ سانت و وزن آن بین ۱۷ الی ۲۵ گرم می باشد. نام علمی این طوطی که در دانشنامه ها نیز یافت می شود،  Oreopsittacus arfaki می باشد.

نژاد های لوریکیت :

الف : لوریکیت آرفاکی – arfaki
ب : لوریکیت ماجور – major
ج : لوریکیت گراندیس – grandis

لوریکیت آرفاکی :

در این نژاد منقار به رنگ تیره و مشکی دیده می شود. چشم های آن ها قهوه ای تیره می باشد. دم آن ها به رنگ سبز با هاله هایی از قرمز است. بیشتر رنگ تشکیل دهنده آن ها سبز جلبکی است. سر آن ها به رنگ قرمز است. گونه های آن ها از منقار تا گردن به رنگ سفید که به صورت یک نوار کشیده شده است. سینه های آن ها تقریبا نارنجی است.

لوریکیت ماجور :

این نژاد کاملا به نژاد لوریکیت آرفاکی شبیه است فقط یک نشانه متفاوت دارد و آن این است که انتهای دم آن ها قرمز رنگ است و جثه آن ها خیلی بزرگ تر است.

لوریکیت گراندیس :

لوریکیت گراندیس شبیه به آرفاکی است اما تفاوت عمده آن ها این است که رنگ شکم آن ها نیز سبز است. در واقع این نژاد تقریبا سبز است.

معرفی طوطی لوریکیت و نژاد های مختلف آن با تصاویر طوطی لوریکیت عکس پردونه
معرفی طوطی لوریکیت و نژاد های مختلف آن با تصاویر طوطی لوریکیت عکس پردونه
معرفی طوطی لوریکیت و نژاد های مختلف آن با تصاویر
طوطی لوریکیت مودار یا طوطی لوروکیت صورت آلویی کوهستان
طوطی لوریکیت مودار یا طوطی لوروکیت صورت آلویی کوهستان
دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

سمیرا عزیزی

سمیرا عاشق طبیعت و حیوانات اگر دست خودش باشه یک باغ وحش برای خودش درست میکنه اما فعلا در حد توانش به نگهداری و پرورش عروس هلندی مشغوله ? سمیرا عزیزی یک طراح سایت و نویسنده تولید محتوا از این جهت به تیم حرفه ای پردونه پیوسته تا بتونه قدمی مثبت و تاثیر گذاری در این راه برداره...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --