دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

فواید نگهداری پرندگان زینتی مخصوصا مرغ عشق از دیدگاه محققان

محققان انگلیسی،نگهداری حیوانات خانگی ومراقبت از آنهارا باعث تقویت روحیه و افزایش سلامت روحی و روانی افراد وباعث کاهش بیماری مبتلایان به اسکیزوفرنی(دیوانگی)و از راه های درمان افسردگی وهمچنین از راههای کاهش بروز بیماری‌های گوناگون درخانه می دانند.

فواید نگهداری پرندگان زینتی مخصوصا مرغ عشق از دیدگاه محققان

 

به گفته پزشکان و پردونه ،وجود حیوانات خانگی باعث شناسایی علائم پیش سرطان، بهبود وضعیت روحی بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی وهمچنین کاهش درد های مزمن کودکان می‌شود و نگهداری از حیوانات باعث میشود کودکان اجتماعی تر وبا از دست دادن عزیرانشان راحتتر کنار بیایند. دکتر “ول” از محققان دانشگاه در انگلیس با ارائه مدارک مستدل،کاهش فشار خون وسطح کلسترول مضرخون و بطور کلی کاهش مشکلات سلامتی افراد را از آثارنگهداری حیوانات خانگی خصوصا پرنده خانگی میداند. تحقیقات محققان دیگر درنقاط مختلف جهان هم نشان میدهد که میتوان پاره‎ای از مشکلات عاطفی و اختلالات روحی افراد رابه وسیله حیوانات خانگی درمان کرد و موجب سرگرم شدن سالمندان در محیط خانه وجلوگیری از بروز افسردگی در آنها شد. یکی از معضلات بزرگ شهرنشینی، کاهش رفت وآمدها وتنهایی ناگزیر پدربزرگ‌ها ومادربزرگ‌هاست و این احساس تنهایی در دراز مدت آثار مخربی بر روح و روان آنها میگذارد.
بررسی‌ها نشان میدهد که نقش التیام‏ ‎بخش حیوانات اهلی در روحیه سالمندان و سرگرم شدن‌ شان بسیار پررنگ است. روان‌شناسان استرالیایی میگویند، برقراری پیوند عاطفی میان حیوانات خانگی و سالمندان آنها را از حالت سکون خارج و قسمتی از نیازهای روحی شان را برآورده میکند.

 

فواید نگهداری پرندگان زینتی مخصوصا مرغ عشق از دیدگاه محققان

 

علاوه بر تمام این موارد ، اگر میخواهید فرزندانی مدیر و مدبر و مسئولیت پذیر و مهربان داشته باشید ، حتما به آنها فرصت نگهداری از پرندگان زینتی را بدهید. البته نظافت و تهیه غذای پرندگان نیز باید به عهده آن ها باشد.(اختصاصی پردونه)

فواید نگهداری پرندگان زینتی مخصوصا مرغ عشق از دیدگاه محققان

 

دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

سامان خدادوست

سامان خدادوست یک شعار دارد: زندگی کن و به طبیعت و حیوانات عشق بورز... من عاشق پت ها مخصوصا پرنده ها هستم. پرنده مورد علاقه من مرغ عشق و بعد ملنگو است. به پرنده های خودتون مهربانی کنید و کاری کنید احساس شادی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --