لوازم جانبی قفس پرنده
دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

لوازم جانبی قفس پرنده ، داخل قفس پرنده چی بذاریم بخش دوم

لوازم جانبی قفس پرنده

لطفا در صورتی که بخش اول این مقاله رو مطالعه نکردید به آدرس زیر مراجعه کنید

لوازم جانبی قفس پرنده بخش اول

لوازم قفس پرنده: ظروف

برخی از قفس های پرندگان بزرگ مجهز به ظرف های ضد زنگ هستند که برای استفاده روزمره مناسب هستند ، اما اگر در قفس پرنده شما فقط چند ظرف پلاستیکی وجود داشته باشد چه.

پلاستیک به راحتی خراشیده می شود و باکتری ها می توانند در شکاف های آن رشد کنند. همچنین ، این نوع ظرف ها به اندازه پرنده شما نیستند.

در عوض ، لیوان های استیل را انتخاب کنید و دو دست از آن بخرید تا بتوانید یک دست را در حین استفاده از آن ضد عفونی کنید.

استفاده از سرامیک یا پلاستیک خوب است ، به شرطی که هر هفته لیوان ها را از نظر وجود خراش بررسی کنید و با فرسوده شدن آنها را جایگزین کنید.

برای ضد عفونی کردن ظرف های غذای پرنده خود ، محلول ۹۰٪ آب و ۱۰٪ سفید کننده درست کنید و حدود ۱۰ دقیقه ظرف ها را در آن خیس کنید.

با استفاده از اسفنج ظرف را از داخل و خارج تمیز کنید و سپس آن را خشک کنید و یا بگذارید تا در هوا خشک شود.

اگر انواع ظرف های غذای پرندگان را دارید که می توانند درون ماشین ظرفشویی بروند ، این روش تمیز کردن بسیار خوبی است ، به شرطی که ماشین ظرفشویی در گرمترین حالت قرار گیرد.

اگر پرنده شما دوست دارد غذا را از روی ظرف ها بریزد، سعی کنید ظرف های کلاه دار انتخاب کنید. برای غذاهای مرطوب ، از یک ظرف استیل ضد زنگ جداگانه استفاده کنید. برخی از میوه هایی که ممکن است سرو کنید دارای محتوای اسید بالا هستند و می توانند یک ظرف ساخته شده از ماده دیگر را تخریب کنند.

برخی از قفس های پرنده رو میتونید داخل این وب سایت مشاهده کیند

لوازم جانبی قفس پرنده

لوازم قفس پرنده: روشنایی

طوطی خاکستری آفریقایی در قفس اگر در شمال زندگی می کنید یا پرنده شما هیچ گونه آفتاب طبیعی دریافت نمی کند ، باید نور مصنوعی ارائه دهید. پرنده شما برای رفاه عمومی به نور مناسب نیاز دارد.

همه طوطی ها ، به استثنای طوطی های آمازون و ماکا های بزرگ آبی ، در پایه پرهای دم خود غده ای اروپیژیال دارند که روغن ترشحی را برای ترشح آماده می کند.

این روغن پرنده را ضد آب می کند ، اما ویتامین D3 مورد نیاز پرنده را نیز فراهم می کند. اما این کار را به روشی بسیار عجیب انجام می دهد. پرنده با استفاده از منقار خود روغن را در سراسر پرها پخش می کند و هنگامی که نور خورشید (یا نور مصنوعی تمام طیف) به پرها برخورد می کند.

روغن به شکل قابل استفاده ای از D3 تبدیل می شود. همانطور که پرنده شکار می کند.

این روغن را می خورد و تغذیه می شود. بنابراین ، اگر پرنده شما تماس مستقیمی با روشنایی تمام طیف نداشته باشد ، می تواند دچار کمبود ویتامین شود که می تواند منجر به انواع بیماری ها شود.

پرنده ها حساس به نور هستند

پرنده شما نیز به دلیل دیگری به روشنایی نیاز دارد. پرندگان “حساس به نور” هستند.

به این معنی که ساعتهای بیولوژیکی داخلی آنها با میزان نور دریافتی در روز هماهنگ است. هنگامی که در بهار نور خورشید بیشتر می شود.

بسیاری از پرندگان به حالت تولید مثل می روند و پس از کوتاه شدن نور در پاییز ، متوقف می شود (استثنا ممکن است گونه های بومی مناطق کنار خط استوا باشد). بنابراین ، اگر پرنده شما بیش از حد تخمگذاری می کند یا در بهار “هورمونی” و پرخاشگر می شود.

می توانید رفتار تولید مثل را فقط با کاهش یک یا دو ساعت مقدار نوری که روزانه پرنده شما دریافت می کند ، تنظیم کنید.

خرده فروش ها یا فروشگاه های محلی شما دارای لامپ هایی هستند که برای پرندگان برچسب گذاری شده است. اگر آنها را پیدا نکنید ، بیشتر لامپ های خزنده تمام طیف نیز کار می کنند.

فقط مطمئن شوید که پرنده مستقیماً نور را دریافت می کند نه از طریق شیشه یا پلاستیک. در حالت ایده آل ، روشنایی پرندگان باید از بالا انجام شود.

لوازم جانبی قفس پرنده

لوازم جانبی قفس پرنده

لوازم قفس پرنده: روکش قفس پرنده

پوشاندن قفس در شب لازم نیست ، اما به دلایل مختلف به طور منظم انجام می شود. شاید صاحب پرنده بخواهد صبح دیرتر بخوابد. اما پرنده سحرخیز است. یا اینکه هنگام غروب پرنده آرام تر باشد. پوشاندن قفس پرنده به یک رسم شبانه برای پرنده تبدیل می شود. و او انتظار دارد هر روز در یک ساعت خاص این پوشش را انجام دهید ، بنابراین بهتر است تصمیم بگیرید که پوشش را بگذارید یا خیر. هر زمانی می توانید این کار را شروع کنید ، فقط ثابت قدم باشید.

شما می توانید یک پوشش قفس، متناسب با قفس پرنده خود خریداری کنید. یا به راحتی از یک ملافه یا روتختی تیره استفاده کنید. اگر از پوشش شل استفاده می کنید مراقب باشید. پرندگان می توانند به راحتی سوراخ هایی را ایجاد کنند که این امر می تواند خطر خفقان را ایجاد کند.

اگر پرنده شما شب ترس دارد و شب هنگام پوشاندن قفس بی قراری میکند. لازم نیست که قفس را به طور کامل بپوشانید. استفاده از چراغ شب در یک اتاق تاریک اغلب می تواند به ترسهای شبانه کمک کند. با این حال ، ترس های شبانه می تواند هنگامی رخ دهد که پرنده چیزی را ببیند که در تاریکی حرکت می کند. این پرنده ممکن است از یک پوشش بهره مند شود.

لوازم جانبی قفس پرندگان: جایگاهی برای زیر قفس

هیچ بحثی وجود ندارد در این که پرندگان و حیوان خانگی کثیف کار هستند.

بسیاری از قفس های پرندگان دارای جایگاهی زیر قفس هستند ، که به خوبی کار زباله گرفتن را انجام می دهد. اگر قفس پرنده شما یکی نبود ، ممکن است بتوانید یکی را که به صورت جداگانه فروخته می شود پیدا کنید. اگرچه اینها نیز به خوبی کار نمی کنند. در اینجا چند نکته ذکر شده است که صاحبان پرندگان فصلی برای حل این مشکل استفاده می کنند.      

یک زیرانداز صندلی پلاستیکی زیر قفس پرنده قرار دهید. می توانید یکی را در هر فروشگاه لوازم پرنده تهیه کنید.

یک قالیچه زیر قفس بگذارید. این باید همه چیز را در خود نگه دارد و جمع کند ، اما باید هر چند روز یک بار آنها را بشویید.

جارو را در نزدیکی قفس نگه دارید.

اگر پرنده شما دوست دارد همه چیز را از ظرف غذای خود بیرون بیندازد. ظرفی را که به انتهای یک نشیمنگاه متصل است و به وسط قفس پرنده امتداد دارد امتحان کنید. به این ترتیب غذا داخل قفس می افتد نه بیرون از آن.

ظرف های کلاه دار را امتحان کنید ، اگرچه مطمئن شوید که پرنده شما از آنها غذا می خورد. بعضی از پرندگان تمایلی به خوردن یا نوشیدن در یک ظرف کلاه دار ندارند. اگر اینگونه است ، یک ظرف را با یک ظاهر شفاف امتحان کنید.

دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

امید مهرابی

امید مهرابی هستم مدتی هست به تیم پردونه پیوستم سعی میکنم تحقیقات خودم رو با شما به اشتراک بذارم امیدوارم مطالب مفید باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --