شناخت طوطی کایک و مشخصات و عکس طوطی کایک به اضافه نژاد ها و گونه های طوطی کایک Caique بازیگوش در ایران و سایت پردونه
دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

آشنایی کامل با طوطی کایک و نژاد و قیمت + عکس کایک

اول از همه بگم که من برای اولین بار که فیلم طوطی کایک (Caique) رو دیدم عاشقش شدم! برای من قابل تصور نبود که یک طوطی به اسم کایک این همه شیطون و بازیگوش باشد. اون پاهای کوچولوش که باهاشون کلی شیرین کاری میکنه که بماند. از گرفتن اشیاء تا آویزون شدن و حتی دعوا با پرنده های دیگه! حتما دعوای کایک رو ببینید. با پاهای کوچکش لگد و تیپا می زند و وقتی بخواهد لوس بازی از خودش به نمایش بگذارد بالا پایین می پرد. وای خدای من! این همه شیرین کاری از طوطی کایک برای من بسیار جالب بود. به نظر من طوطی کایک هم باهوش است و هم می تونه یک طوطی خلاق باشد. امیدوارم همه شما بتونید یه دونه کایک داشته باشید.

مشخصات کلی طوطی کایک

خوب اجازه بدید کمی درباره مشخصات طوطی کایک بدونیم. این فرفره (کایک رو میگم) فقط ۱۵۰ گرم وزن دارد! اخه با این وزن این همه شیطنت! عمر طوطی کایک با مراقبت و تغذیه و سبک زندگی مناسب تا ۴۰ سال هستش. مثل اکثر طوطی ها، کایک ها بومی مناطق آمازون هستند. من نمی دانم طوطی های مناطق آمازون چرا این قدر باهوش و بامزه هستند اگر شما می دانید حتما کامنت بذارید. تو اون مناطق یعنی مناطق آمازون از میوه و دونه های روی زمین تغذیه می کنند. خدا می داند با میوه ها چیکار می کنن! من مطمئنم نصف میوه هایی که نوک میزنن بهشون رو نمی خورن فقط درخت رو اذیت می کنند! یا شاید میوه ها رو روی سر یه عده حیون بیچاره میندازن! اخه تو خونشون هست این همه شیطنت و بازیگوشی و اذیت کردن دیگران! البته همشون بامزه هستند و همین رفتار های طوطی کایک باعث شده یک طوطی دوست داشتنی باشه. یکی از ویژگی های جالب طوطی کایک ها اینه که همش بالای درخت ها هستند یعنی در ارتفاعات جنگل ها زندگی می کنند. طبق بررسی ها و تحقیقات مشخص شده در طول روز طوطی کایک ها دو کار اصلی می کنند! یک: غذا خوردن دو: بازی کردن!  من از طرف کاربران پردونه یک خسته نباشید به طوطی کایک عزیز می گم. خسته نباشی دلاور! قربون روحیه تون برم من! الهی همیشه شاد باشید.

سر و صدای زیاد طوطی کایک

یک ویژگی دیگه کایک ها سر و صدای اون ها موقع پرواز هستش. جالب اینجاست هم خودشون صدا درمیارن و هم پرهاشون مثل هلیکوپتر صدا درمیاره! فکر کنم توده شیطنت در این طوطی کایک غوغا می کنه!

انواع نژاد طوطی کایک و گونه های طوطی کایک

  1. نژاد طوطی کایک سر سیاه
  2. نژاد طوطی کایک شکم سفید

نژاد طوطی کایک سر سیاه

طوطی کایک سر سیاه در اطراف شمال رود آمازون و غرب رودخانه اوکایالی در برزیل، شمال بولیوی، کلمبیا و چند نقطه دیگر پیدا می شوند. نژاد طوطی کایک سر سیاه خود به چند گونه طوطی کایک سرسیاه تقسیم می شود که فعلا آن ها را ذکر نمی کنیم. در مجموع به همه آن ها طوطی کایک سر سیاه می گویند.

عکس نژاد طوطی کایک سر سیاه - تصویر گونه طوطی کایک سر سیاه در پردونه - در انواع طوطی کایک سر سیاه

نژاد طوطی کایک شکم سفید

طوطی کایک شکم سفید در جنوب رود آمازون در بولیوی و برزیل و پرو پیدا می شوند. نژاد طوطی کایک شکم سفید نیز به چند گونه طوطی کایک شکم سفید تقسیم می شود که ما به طور کل با دو گونه کلی آن ها سر و کار داریم.

عکس نژاد طوطی کایک شکم سفید - تصویر گونه طوطی کایک شکم سفید در پردونه - در انواع طوطی کایک شکم سفید

ویژگی های جالب طوطی کایک و رفتار طوطی کایک

  • طوطی کایک ها معمولا به صورت دسته جمعی زندگی می کنند! جالب اینجاست معمولا در هر گله یکی دو تا کایک نگهبانی می کنند! من دیگه از این همه خلاقیت و نبوغ حرفی ندارم که بگم!
  • طوطی کایک ها تو طبیعت حشره هم می خورن!
  • هر گله کایک در طبیعت معمولا از ۳۰ عدد بیشتر نیست در واقع یک خانواده ۳۰ نفره تشکیل می دهند.
  • لونه هاشون معمولا به تعداد زیاد ساخته میشه و حتی گاهی باهم لونه می سازند!
  • یکی دیگه از رفتار های خاص طوطی کایک علاقه شدید به فرش، حوله، کاغذ مچاله، موی انسان و پرده و هر چیز نرم الیافی شکل دیگه دارن و با هاشون بازی می کنن.
  • تو طبیعت هم دنبال برگ ها و الیاف با جنس نرم هستند. در واقع با این برگ ها و الیاف طبیعی اسباب بازی می سازند!
  • یکی دیگه از رفتار های خاص طوطی کایک علاقه شدید به فرش، حوله، کاغذ مچاله، موی انسان و پرده و هر چیز نرم الیافی شکل دیگه دارن و با هاشون بازی می کنن.
  • تو طبیعت هم دنبال برگ ها و الیاف با جنس نرم هستند. در واقع با این برگ ها و الیاف طبیعی اسباب بازی می سازند!
  • طوطی کایک ها در حدود سن ۳ سال می تونن تولید مثل کنند. معمولا چهارتا تخم میگذارند. و جوجه ها شبیه به فرایند مرغ عشق در محدوده ۲۴ روز در میان البته گاهی تا ۳۰ روز هم طول میکشه.
  • یه ویژگی بسیار خاص در تولیدمثل طوطی کایک وجود دارد. با اینکه معمولا ۴ تا تخم میگذراند اما به شکل عجیبی همیشه جوجه آخر زنده نمی ماند! مگر اینکه پرورش دهنده با سرلاک اونو زنده نگهداره.
  • جوجه ها هم توسط کایک نر و کایک ماده تغذیه می شوند. جوجه کایک دو ماه و نیم در لونه می ماند.
عکس طوطی کایک در حال بازیگوشی و بازی و شیطنت بامزه در پردونه

پرورش طوطی کایک و نگهداری خانگی

اول از همه باید بدونید که روز به روز داره به محبویت کایک ها اضافه میشه و علاقه مندان زیادی به پرورش کایک روی آوردن. کایک های سر سیاه بیشتر از کایک های شکم سفید خونگی شدن و جالب اینجاست کایک ها به خوبی و بهتر از بسیاری از پرندگان دیگه خونگی شدن و صاحبان خود را شگفت زده کرده اند. این پرنده ها به شدت اصطلاحا شیطون بلا و دوست داشتنی و اجتماعی هستند و زود آموزش می بینن. یکی از مسائلی که باعث شده پرورش و تکثیر خونگی این طوطی ها زیاد بشه انرژی زیاد این طوطی ها هستش. این طوطی ها انگار انرژی زا مصرف می کنن! خسته نمیشن و همش در حال جنب و جوش هستند. وقتی هم خسته میشن علاقه خاصی دارند به کمر بخوابند! خدای من مگه میشه این همه جذابیت در یک پرنده باشه! یه موردی که خیلی در اون ها دیده میشه دست و پا چلفتی بودن هست. اصطلاح عامیانه: خنگ بازی در میارن. مثلا داره روی اوپن آشپزخانه راه میره یه دفعه به سرش میزنه و ظرف آب رو با پاهاش هول میده و میندازه پایین!

طوطی کایک مهربان ترین والدین در طوطی سانان

بر خلاف سایر طوطی سانان، طوطی های کایک والد حتی بعد از بزرگ شدن جوجه ها نسبت به اون ها خیلی خیلی مهربان هستند طوری که شب ها همه باهم وارد لانه میشوند و اونجا به صورت خانوادگی استراحت می کنند. والدین به همراه جوجه هایی که بزرگ شدن! به احترام این مهربانی و این زیبایی ۱۰ ثانیه سکوت می کنیم.

قیمت طوطی کایک در ایران

در حال حاضر طوطی کایک ها در کشورمون به راحتی پیدا نمی شوند به همین دلیل قیمت ثابتی ندارند و بر اساس ویژگی آن ها قیمت گذاری می شوند.

دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

سامان خدادوست

سامان خدادوست یک شعار دارد: زندگی کن و به طبیعت و حیوانات عشق بورز... من عاشق پت ها مخصوصا پرنده ها هستم. پرنده مورد علاقه من مرغ عشق و بعد ملنگو است. به پرنده های خودتون مهربانی کنید و کاری کنید احساس شادی کنند.
  1. سلام. من داخل شهری زندگی میکنم که دام پزشکی نداره حتی شهر های نزدیک اطرافش و اینکه فقط یه کایک دارم و پرنده دیگه ای ندارم میخواستم بدونم با وجود اینکه مراقبش هستم حتما باید بهش واکسن بزنم؟ اگه آره ، واسه واکسنش چکار کنم ؟

    • به هیچ وجه واکسن نداره!!
      من خودم دامپزشکم و اصلا واکسن نمیخواد
      نزنید!!
      بهتون نگن واکسن داره و … که امکان داره تلف بشه خدای نکرده!!!
      طوطیسانان واکسن ندارن
      فقط با کبوتر و مرغ و خروس و… به هیچ وجه در تماس نباشه حتی گنجشک

  2. حنانه سادات یزدی نژاد.

    سلام.
    کایک پرواز میکنه یا نه مثلا تا جایی که نتونیم بگیریمش؟؟؟
    شکم سفیدتون فروشی هست؟؟؟
    اگر هست چند؟؟؟
    من خیلی کایک دوست دارم.
    میشه لطفا جواب بدید

  3. حنانه سادات یزدی نژاد.

    شکم سفیدتون فروشی هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  4. حنانه سادات یزدی نژاد.

    سلام
    کایک میتواند پرواز کند.
    تا آسمان یا در خانه خیلی بالا بره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    فروشی هست کایک ساده تون نه سر سیاه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • اره پرندس دیگه…..
      ولی نترس فرار نمیکنه از دستت مگه این که بترسه

  5. خیلی ممنون از اطلاعات مفید و کاملی که دادین ?
    یه سوالی داشتم اینکه آیا طوطی کایک سخنگو میشود یا نه ؟ اگه میشه بگین ?

    • تا حدود دایی

      مثل مرغ عشق

    • پارسا محمدپور

      من تو دیوار قیمت هارو نگاه کردم خیلی گرونن
      چیزی حول هوش ۴۰میلیونی هستن یعنی واقعا چرا باید آنقدر گرون باشه تو زادگاه خودش با این پول میشه چند تا کایک خرید

  6. ایا خرابکاری نمیکنه؟ یعنی خراب کردن لوازم چوبی، وغیره؟ و این که برای آپارتمان ، پرنده مناسبی هست؟ ایا در منزل ، میشه دوتا پرنده نر و ماده رو از چندمهگی خرید و بعدن در منزل جفت کرد و از اون ها جوجه گرفت؟؟ ممنون میشم جواب بدید

    • طوطی ها کلا عاشق خرابکاری هستن شما باید براشون اسباب بازی تهیه کنید،آره میشه در منزل جفت گیری کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --