دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

نگه داری از کبوتر چگونه است؟ اصول و شرایط نگه داری از کبوترها

نگه داری از کبوتر چگونه است؟ اصول و شرایط نگه داری از کبوترها

همه ما کبوترها رو تو شرایط مختلف دیدیم، تو آسمون وقتی دارن دسته ای پرواز میکنن و زیبایی خودشون رو به رخ میکشن

و یا گاهی اوقات بعضی از عروس و دومادها کبوترهایی رو به عنوان نماد عشق میان و پرواز میدن و یا خیلی از جاهای دیگه


اما همه این ها یه نقطه مشترک دارند و اون هم زیبایی خیره کننده این پرنده زیباست
حالا اگه شما دوست داشته باشید این پرنده رو نگه داری کنید به چه اصول و شرایطی باید پایبند باشیم؟
پس با من همراه باشید تا در مورد اصول و شرایط نگه داری کبوتر اطلاعاتی رو کسب کنید

نگه داری از کبوتر چگونه است؟

ابتدا در مورد محل زندگی کبوتر ها بپردازیم

محیط زندگی کبوتر ها باید تمیز و دارای هوای آزاد باشه.
آشیانه نباید بسته باشه یا به طوری باشه که محلی برای ورود و خروج مناسب هوا وجود نداشته باشه بلکه باید هوا آزادانه به محیط آشیانه وارد شده و محیطی تر و تازه داشته باشیم، در غیر اینصورت باید منتظر بود تا بیماری سراغ کبوترهای شمارو بگیره

هیچ رطوبت و یا نم نباید در محیط زندگی کبوتر ها وجود داشته باشد
خب دشمن اصلی کبوتر و پرنده البته یکی از دشمنان اصلی کبوترها رطوبت داخل لانه است، محل خیس و رطوبت دار به گونه ای است که سریع کبوتر شما رو مریض میکنه، فضله کبوتر موضوع مهمی نیست اما اگر این فضله ها رو زود به زود تمیز کنیم تاثیر زیادی روی سلامت پرنده ها داره و منظور از رطوبت وجود آب و .. در کف یا کناره های آشیانه است .

بذارید در مورد کبوترهای مختلف هم کمی اطلاعات کسب کنیم

نگهداری کبوتر رو میشه هنر و دانش پرورش کبوترهای خانگی هم بهش گفت . مردم تقریباً در هر نقطه از جهان برای نگهداری کبوتر برای حدود ده هزار سال تمرین کرده اند. در آن زمان ، بشر به طور قابل ملاحظه رفتار کبوترها را متناسب با نیاز آنها به غذا ، زیبایی و سرگرمی تغییر داده است.

افرادی که کبوتر نگه داری می کنند معمولاً به عنوان کبوتر بازان شناخته می شوند. این سرگرمی که در ایران همچنان رواج دارد و همچنین در ایالات متحده محبوبیت زیادی دارد. جنبه های سرگرمی و تجاری نگهداری کبوترها در سایر نقاط جهان نیز به دلیل زیبایی و استفاده های گوناگون رونق دارد.

انواع کبوترهای نگهداری شده


کبوتر سنگی ، که به طور کلی اعتقاد بر این است که جد کبوترهای اهلی است، احتمالاً حدود ده هزار سال پیش اهلی شده است.

صدها نژاد کبوتر اهلی وجود دارد که از این جد مشترک برخاسته اند و در حال حاضر توسط کبوتربازان پرورش داده می شوند.

به دلیل تعداد زیاد نژادهای اهلی ، کبوتربازان برای اهداف خاص خود گروه کبوترهای اهلی را در گروه های بزرگتر گروه بندی کرده اند.

در ایالات متحده و انگلستان ، سه گروه عمده نژاد شناخته شده کبوتر اهلی وجود دارد:

پروازی

تفننی
شایان ذکر است که کبوتربازان در کشورهای دیگر از طرح های مختلفی برای گروه بندی کبوترهای اهلی استفاده می کنند. به عنوان مثال ، در آلمان از یک طرح گروه بندی بسیار متفاوت استفاده می کنند. سیستم گروه بندی استرالیایی مشابه گروه بندی اروپا است. به عنوان مثال خانواده های نژاد عمده کبوترهای فانتزی.

کبوترهای پروازی

این کبوترها برای عملکرد پرواز و تولید مثل آنها نگهداری و پرورش می یابند. کفترهای مسابقه ای نوعی کبوتر خانگی هستند ، که برای شرکت در در این مسابقه ها آموزش دیده اند و همچنین برای حمل پیام در زمان جنگ مورد استفاده قرار گرفته اند. چنین مسابقاتی غالباً به عنوان مسابقه کبوتران یک میلیون دلاری، جایزه های بزرگ نقدی تا سقف ۱ میلیون دلار دارند. استفاده از کبوتر برای حمل پیام معمولاً پست کبوتر نامیده می شود.

کبوترها همچنین می توانند بسته های کوچک سبک را حمل کنند و برای قاچاق مواد مخدر به داخل زندان مورد استفاده قرار گرفته اند.

کبوترهای فانتزی

کبوترهای فانتزی کبوترهایی هستند که به طور خاص برای تداوم ویژگی های خاص پرورش داده می شوند.

صاحبان آنها در نمایشگاه ها با یکدیگر رقابت می کنند و داوران با مقایسه آنها با یکدیگر و استاندارد نژاد مربوطه تصمیم می گیرند چه کسی بهترین نژادها را داشته باشد.

نژادهای زیادی از کبوترهای فانتزی در هر اندازه ، رنگ و نوع وجود دارد

کبوترهای سودمند

کبوترهای سودمند برای گوشت خود و به عنوان یک منبع تولید مثل جایگزین پرورش می یابند. گوشت کبوترها در بسیاری از نقاط جهان یک غذای خوشمزه است.

همه نژادهای کبوتر ممکن است در نمایشگاه های کبوتر به نمایش گذاشته شوند اما کبوترهای واقعی و کبوترهای پروازی به ندرت به نمایش گذاشته می شوند.

این به این دلیل است که کبوترهای واقعی برای گوشت پرورش داده می شوند و کبوترهای پروازی برای عملکرد پرواز خود پرورش می یابند.

لانه های کبوتر

خانه های کبوتر را به طور کلی کبوترخانه می نامند. انواع مختلفی از محفظه ها برای اسکان کبوترها وجود دارد به همان اندازه که کبوتربازها نیز گاهی اوقات خود اقدام به ساخت این آشیانه ها میکنند.

در طراحی لانه کبوترها هیچ محدودیتی وجود ندارد اما مواردی وجود دارد که به نظر اکثر اهل فن ، مطلوب است.
تغذیه کبوتر ها
تغذیه کبوترها در شرایط مختلف و سنین مختلف فرق میکنند اما زمان های متفاوت تغذیه را نام میبریم
تغذیه در زمان جوجه کشی
تغذیه جوجه های تنها یا جدا شده
تغذیه کبوتر جاخواب
اما خب توجه داشته باشید که تغذیه کبوتر باید در محیطی تمیز و به دور از بیماری و کثیفی صورت پذیرد

واکسن

یکی از مسائلی که در نگه داری کبوتر ها مهم است مبحث واکسیناسیون است که این واکسن برای جلوگیری از بیماری های واگیر و همه گیر بین پرندگان صورت میگیرد، همینطور واکسن نیوکاسل و آنفلوانزا نیز به طور غیر معمول استفاده میشوند

سعی شد مواردی که برای نگه داری کبوتر ها مهم هستند در این مقاله گنجانده شود امیدواریم تونسته باشیم مطالب مفیدی بهتون ارائه کرده باشیم

دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

امید مهرابی

امید مهرابی هستم مدتی هست به تیم پردونه پیوستم سعی میکنم تحقیقات خودم رو با شما به اشتراک بذارم امیدوارم مطالب مفید باشه.
  1. ابراهیم علی بخشی

    بله اینجانب خود به شخصه در مترو شوش تهران دیده‌ام که کبوترها با قطار وارد ایستگاه می‌شوند و در آنجا لانه دارند و برای تغذیه و خوردن غذا دوباره با قطار بیرون می‌روند و مجدداً با قطار وارد ایستگاه می‌شوند و این موضوع غیر قابل باور است چون که خودم برای چند نفر که تعریف کردم آنها باور نکردند و با شک و یقین به من نگاه می‌کردند و حتی در داخل مترو ترمینال جنوب هم همین موضوع را دیدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --