چگونه طوطی خود را برای آواز تربیت کنیم

این یک واقعیت است که طوطی ها قادر به تقلید از گفتار انسان هستند ، اما آنچه بسیاری از صاحبان پرندگان متوجه آن نیستند این است که می توان از همین روش ها برای آموزش آواز پرندگان استفاده کرد تا به آنها آواز بیاموزند. پرندگان به طور طبیعی سعی می کنند تن ها و نت های صداهایی را که یاد می گیرند کپی کنند.

این کار مقداری تمرین و حوصله نیاز خواهد داشت ، اما اگر طوطی شما می تواند صحبت کند ، باید بتوانید آواز را به او یاد دهید.

با گفتار شروع کنید

آموزش انجام برخی از فنون به آن ها می تواند سرگرم کننده باشد ، اما مهم این است که انتظار زیادی از طوطی خود نداشته باشید. به عنوان مثال ، برخی از پرندگان منفرد ، حتی آنهایی که گونه های آنها برای صحبت کردن مشهور است ، به سادگی چیزی را تقلید نمی کنند.

قبل از اینکه بخواهید آهنگی را به پرنده خود بیاموزید ، باید تعیین کنید که آیا پرنده شما توانایی (و اراده) صحبت دارد. اگر پرنده شما در حال گفتن چند کلمه است ، شما باید کار خود را ادامه دهید – در غیر اینصورت ، باید با سخنرانی تشویقی را در پرنده خود شروع کنید ، و سپس به جنبه موسیقی را ترکیب کنید.

چگونه طوطی خود را برای آواز تربیت کنیم

یک منطقه آموزش مناسب انتخاب کنید

محلی که در آن پرنده خود را آموزش می دهید می تواند در موفقیت یا عدم موفقیت در جلسات آموزشی شما تأثیر بگذارد. انتخاب یک منطقه تمرینی مناسب آنقدرها که به نظر می رسد ساده نیست و درست بودن آن می تواند چالش برانگیز باشد. بخاطر داشته باشید که پرنده شما در منطقه ای که نه خیلی غریبه باشد و نه خیلی آشنا؛ بسیار مناسب خواهد بود.

اتاق یا بخشی از خانه را انتخاب کنید که از قفس پرنده و مناطقی که معمولاً بیشتر وقت خود را در آنجا می گذراند. دور باشد ، اما در عین حال فاقد رفت و آمد زیاد. اطمینان حاصل کنید که منطقه شلوغ نیست. حواس او را پرت کرده و در اتاق و پنجره های را ببندید تا خطر پرواز به بیرون را کنترل کنید. و از هر اتاقی که دارای آینه است خودداری کنید. همانطور که بیشتر صاحبان طوطی می دانند ، این پرندگان نمی توانند در برابر بازتابش آنها مقاومت کنند.

آهنگی را که پرنده شما دوست دارد انتخاب کنید

پرندگانی که از تقلید صداها لذت می برند اغلب بیشتر از بقیه پرنده ها به برخی صداها خاص علاقه نشان میدهند. اگر قصد دارید به پرنده خود آهنگی را بیاموزید. بهتر است به انواع صداهایی که به نظر می رسد پرنده شما دوست دارد توجه کنید. رادیو را امتحان کنید تا ببینید پرنده شما چگونه به انواع موسیقی پاسخ می دهد. آیا علاقه بیشتری به آهنگهایی با صدای بیس زیاد ، یا صداهای بلندتر دارد؟ آیا بیشتر به صدای مردانه پاسخ می دهد یا به صدای زنانه؟

حتی ممکن است هنرمندان یا ژانرهای خاصی را کشف کنید که به نظر می رسد پرنده شما بیش از دیگران از آنها لذت می برد. انتخاب آهنگی سرگرم کننده و شاد برای آموزش پرنده خود به طور معمول بهترین راه برای آواز سریع و دقیق طوطی شماست.

چگونه طوطی خود را برای آواز تربیت کنیم

به آرامی شروع کنید

آموختن آواز به پرنده خود تفاوت چندانی با آموزش حرف زدن به پرنده شما ندارد. مهم این است که در یادگیری پرنده خود عجله نکنید. به آرامی شروع کنید ، فقط چند کلمه اول یک آهنگ را تکرار کنید. و بعد مقدار بیشتری را برایش پخش کنید. سعی کنید جلسات آموزشی را هر روز در یک زمان مشخص برگزار کنید.

همچنین می تواند با استفاده از نرم افزار ویرایش صدا برای ایجاد یک لوپ یا حلقه برای پخش مقداری از آهنگ مورد علاقه اش استفاده کنید.

به این ترتیب ، حیوان خانگی شما شروع به تشخیص نحوه قرارگیری صدا و آهنگ ها در کنار هم می کند. و می تواند دقیقاً انواع صداهای مورد نیاز را برای تولید مثل صداهایی که می شنود ، پردازش کند.

برای پرنده خود آواز بخوانید

از آنجا که طوطی ها عاشق تقلید هستند ، رفتاری را که می خواهید پرنده شما کپی کند نشان دهید. بعد از اینکه موسیقی مورد علاقه خود را از قطع کردید. شروع به خواندن آهنگی کنید که می خواهید آن را یاد بگیرد. در حالت ایده آل ، به قفس آن نزدیک می شوید تا بتواند شما را ببیند و بشنود.

صبور باشید و تمرین بدهید

مانند همه چیز ، تمرین ها باید کامل شوند. پرندگان با تکرار بهتر یاد می گیرند. انتظار نداشته باشید که بتوانید یک شبه پرنده خود را آموزش دهید. انجام این کار فقط منجر به ناامیدی شما و طوطی خواهد شد. در عوض ، هر روز ۱۰ تا ۱۵ دقیقه وقت بگذارید تا با پرنده خود کار کنید. انجام این کار چندین مزیت دارد:

یک روالی را ایجاد کرده اید که پرنده شما همیشه منتظر آن است

همچنین احتمالاً نتایج سریع تری برای شما و حیوان خانگی شما به همراه خواهد داشت. زیرا تنظیم یک برنامه آموزشی الگوهای ثابت عملکردی را ایجاد می کند.

مشکلات و رفتار اثبات

در این آموزش خیلی سریع پیش نروید زیرا پرنده ممکن است گیج و ناامید شود. و هرگز سر پرنده خود فریاد نزنید و به او ضربه نزنید.

پرندگان نر تمایل دارند که راحت تر از پرندگان ماده صحبت و آواز یاد بگیرند. اگر یک پرنده ماده دارید ، او هنوز هم می تواند آواز خواندن را یاد بگیرد. اما فقط به شما توصیه میکنم که ممکن است بیشتر طول بکشد.

و پرندگان نر جوان تر زودتر تربیت می شوند. آنها نه تنها هوشیارتر هستند ، بلکه با افزایش سن ، فیزیولوژی پرندگان نیز تغییر می کند. آواز ، سوت و صحبت همه ی رفتاری است که پرندگان در هنگام جفت گیری استفاده می کنند. و دقیقاً مانند انسان ، تستوسترون آنها با افزایش سن افت می کند. بنابراین به نوبه خود صدای کمتری دارند.

دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

امید مهرابی

امید مهرابی هستم مدتی هست به تیم پردونه پیوستم سعی میکنم تحقیقات خودم رو با شما به اشتراک بذارم امیدوارم مطالب مفید باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --