دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

در مورد انگل های داخلی یا آلودگی کرمی در مرغ عشق و راه حل های آن بیشتر بدانید!

در مرغ عشق آلودگی به انگل­های داخلی چندان متداول نیست و این آلودگی بیشتر در پرندگانی دیده می­شود که با سطح زمین در تماس هستند مثلا مرغ! تماس با زمین ، محیط های غیربهداشتی،آلوده و خاکی احتمال رویارویی و آلوده شدن مرغ عشق به انگل­های داخلی خصوصاً آن دسته از انگل­هایی که چرخه زندگی مستقیم دارند، را افزایش می­ دهد. دیوار و کف سرامیکی از نظر بهداشتی مناسب می باشد، زیرا به راحتی می­توان آنها را تمیز کرد. در صورتی که بستر و محیط اطراف مرغ عشق همواره خاکی باشد، کنترل انگل­های داخلی بسیار مشکل­تر خواهد بود.  وقتی رطوبت و آب با زمین و محیط خاکی و آلوده ، در تماس باشد ، وحشتناک تر هم  می شود!!!!

انگل های داخلی در مرغ عشق

 

 

در باغ وحش­ها و یا باغ پرندگان، بیشتر تمایل بر این است که گونه­ های مختلف پرندگان به صورت دسته جمعی و در محیطی شبیه به محیط طبیعی خود در معرض نمایش قرار گیرند. در چنین شرایطی به دلیل ناممکن بودن درمان انفرادی پرندگان ، مرگ و میرهایی در آن ها مشاهده می ­شود. این مسأله تا زمانی که میزبان­ های واسطه (کرک و پر و ریش و خاک و گل و لای و ظروف کثیف و غیره ) کنترل نشوند و آلودگی ­های محیطی کاهش نیابد، همواره وجود خواهد داشت . در مورد مرغ عشق هایی که به صورت انفرادی (جفت جفت) و  در محیط ­های تحت کنترل مثل سالن های تکثیر مجهز نگهداری می ­شوند، مشکلات مذکور مطرح به شدت کاهش می یابد! و کنترل انگلهای داخلی در این­گونه موارد با تجویز داروهای ضد انگل بسیار ساده خواهد بود؛ و به راحتی مرغ عشق های بیمار شناسایی و در صورت لزوم جدا و درمان خواهند شد. به همین علت است که پردونه همیشه توصیه می کند روش نگهداری دسته جمعی مرغ عشق ها می تواند به ضرر پرورش دهنده باشد.

دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

سامان خدادوست

سامان خدادوست یک شعار دارد: زندگی کن و به طبیعت و حیوانات عشق بورز... من عاشق پت ها مخصوصا پرنده ها هستم. پرنده مورد علاقه من مرغ عشق و بعد ملنگو است. به پرنده های خودتون مهربانی کنید و کاری کنید احساس شادی کنند.
  1. بسیار عالی حرف نداره واقعا لذت میبرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --