آیا سگ دندان شیری دارد؟
دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

آیا سگ دندان شیری دارد؟

یکی از سوالاتی که برای بسیاری از افراد همیشه مطرح بوده، این است که آیا سگ دندان شیری دارد یا خیر؟ سگ‌‏ها همانند بسیاری از حیوانات خانگی دیگر، دارای دندان‌‏های تیز و سختی هستند تا بتوانند به کمک آن‌‏ها به خوبی غذای خود را بجوند. البته در نظر داشته باشید که دندان سگ‏‌ها نسبت به دیگر حیوانات بسیار قوی و سخت‏تر است. در این بخش، قصد داریم به شرح پاسخ سوال آیا سگ دندان شیری دارد، بپردازیم پس با ما همراه باشید.

انواع دندان های سگ

به طور کلی، دندان‏‌های دهان سگ به دو دسته آسیابی و نیش تقسیم می‌‏شوند؛ دندان‌‏های شیری آسیابی سگ‏‌ها پس از ۶ ماهی می‏‌افتند. البته در نظر داشته باشید که زمان افتادن دندان‏‌های شیری آسیابی سگ‌‏ها با توجه به نوع نژاد آن‌‏ها متغیر است. دندان‏‌های شیری نیش سگ‏‌ها نیز پس از ۴ ماهگی می‌افتد. البته در نظر داشته باشید که سگ‏‌ها دندان افتاده خود را قورت می‏‌دهند؛ به همین دلیل شما نمی‏‌توانید به طور دقیق متوجه زمان افتادن دندان آن‏‌ها شوید. حال سوال اینجاست که آیا دستگاه گوارش سگ‏‌ها پس از قورت دادن دندان دچار مشکل می‏‌شود؟ پس از آن که سگ ‏‌ها دندان خود را قورت می‏‌دهند، دندان سریعا توسط مدفوع از بدن آن‏ها خارج می‏‌شود.

انواع دندان سگ

دندان‌‏های سگ چه زمانی تکمیل می‌‏شوند؟

بسیاری از افراد با این سوال مواجه می‏‌شوند که دندان‏‌های سگ چه زمانی تکمیل می‌‏شوند؟ طبق گفته vca دندان سگ‏ ها در ۸ ماهگی تقریبا تکمیل می‏‌شود. در چنین مواقعی شما می‏‌توانید ۴۲ دندان اصلی را در دهان توله سگ خود مشاهده نمایید و لذت ببرید. البته در نظر داشته باشید که اگر دندان‌های اصلی سگ از بین بروند، دندان دیگری جای آن‏‌ها در نمی‌‏آید. به همین دلیل، بایستی به نکات مراقبت دهان و دندان توله سگ خود توجه ویژه‏ای داشته باشید.

کلام آخر

همانطور که در بخش‌‏های قبل ذکر شد، یکی از سوالات متعددی که برای بسیاری از افراد به وجود می‏‌آید، این است که آیا سگ دندان شیری دارد یا خیر؟ سگ‌‏ها همانند بسیاری از حیوانات دارای دندان شیری می‏‌باشند. البته در نظر داشته باشید که دندان‏‌های شیری سگ‌‏ها پس از مدت زمان کوتاهی می‏‌افتند و بجای آن‌‏ها دندان اصلی در لثه در می‏‌آید. اگر توله سگ شما با مشکل دهان و دندان مواجه است، پیشنهاد می‌‏شود سریعا با دامپزشک آنلاین سگ ارتباط برقرار کنید تا بتوانید این مشکل را به بهترین شیوه برطرف سازید. ناگفته نماند که دامپزشک آنلاین سگ ، قادر به برطرف نمودن مشکلات دهان و دندان سگ‏‌ها با نژادهای مختلف به بهترین شکل ممکن می‌‏باشد.

دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

سامان خدادوست

سامان خدادوست یک شعار دارد: زندگی کن و به طبیعت و حیوانات عشق بورز... من عاشق پت ها مخصوصا پرنده ها هستم. پرنده مورد علاقه من مرغ عشق و بعد ملنگو است. به پرنده های خودتون مهربانی کنید و کاری کنید احساس شادی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --