علت افتادن دندان سگ بالغ
دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

علت افتادن دندان سگ بالغ چیست؟

همانطور که می‏‌دانید، سگ‏‌ ها همانند برخی از موجودات درنده و گوشتخوار، دارای دندان‏‌هایی بسیار سخت و تیز هستند. اما در برخی از مواقع عوامل مختلفی دندان‌‏های سر سخت و تیز سگ‌ها را سست و لق می‏‌کند. در این بخش قصد داریم به علت افتادن دندان سگ بالغ بپردازیم پس با ما همراه باشید.

علل لق شدن و افتادن دندان سگ بالغ

یکی از سوالات متعددی که برای بسیاری از افراد به وجود می‌‏آید، این است که علت افتادن دندان سگ بالغ چیست؟ عوامل مختلفی همچون:

۱-پوسیدگی دندان

۲-جویدن جسم سفت و سخت

۳-بیماری‏های لثه ای

سبب سست شدن دندان سگ بالغ می‌‏شوند. در چنین شرایطی شما می‏‌توانید با مراجعه به کلینیک دامپزشکی این مشکل را به بهترین شکل ممکن برطرف سازید.

دوست خوبم، می دونم نگران سگت هستی. خانم دکتر متخصص مشکل افتادن دندان سگ هستند. برای درمان و پیشگیری حتما الان و سریع باهاشون مشورت کنید تا خدای نکرده مشکلی براش پیش نیاد: اینجا کلیک کنید لطفا

۱-پوسیدگی دندان

پوسیدگی، می‏‌تواند علت افتادن دندان سگ بالغ باشد. در برخی از مواقع، دندان سگ‌‏ها بنا بر مصرف مواد غذایی ناسالم و مضر دچار پوسیدگی می‏‌شود. البته در نظر داشته باشید که برای نگهداری از سگ به عنوان یک حیوان خانگی ، بایستی هر شب دندان‌‏های آن را مسواک بزنید تا بتوانید از پوسیده شدن آن‌‏ها جلوگیری نمایید.

۲-جویدن جسم سفت

اکثر سگ‌‏ها، علاقه به جویدن یا گاز زدن اجسام مختلف دارند؛ در برخی از مواقع آن‏ها سعی می‏‌کنند تا با دندان اجسام سخت همچون استخوان ضخیم را خرد کنند. در چنین مواقعی دندان آن‏ها لق می‏‌شود و در نتیجه پس از مدتی می‌‏افتد. از این رو، بایستی اجسام سخت را دور از دسترس سگ‌‏ها قرار دهید و برای آن‏‌ها غذای نرم و آبکی تهیه نمایید.

از این مطلب هم استفاده کن: علت سرفه و خلط سگ چیست؟

۳-بیماری‏های لثه

بیماری‏‌های لثه‌‏ای همچون عفونت، می‏‌توانند سبب شل شدن و افتادن دندان سگ بالغ شوند. برای جلوگیری از وقوع بیماری‏‌های لثه‌‏ای در سگ خود، پیشنهاد می‏‌شود با استفاده از محلول‏‌های شستشو دهنده، دهان سگ خود را دو روز یک بار شستشو دهید و دندان‏های آن را هر شب مسواک بزنید.

چگونه از افتادن دندان سگ بالغ جلوگیری کنیم؟

بسیاری از افراد با این سوال مواجه می‏‌شوند که چگونه می‏‌توان از افتادن دندان سگ بالغ جلوگیری نمود؟ طبق گفته wag برای انجام این کار، باید ابتدا علت افتادن دندان سگ بالغ را به خوبی بدانید. برای افزایش مقاومت دندان‏های سگ خود، بایستی به عوامل بهداشتی همچون مسواک زدن به موقع توجه ویژه‏‌ای داشته باشید و هر ماه دندان‌‏های آن را به دقت بررسی کنید و در صورت خراب و پوسیده بودن دندان‏‌های سگ خود، سریعا به کلینیک دامپزشکی مراجعه نمایید.

سخن پایانی

همانطور که در بخش‌‏های قبل ذکر شد، عوامل مختلفی وجود دارند که سبب لق شدن و افتادن دندان سگ بالغ می‌‏شوند. اگر دندان سگ شما بنا بر هر دلیلی لق شده و در آستانه افتادن است، پیشنهاد می‏‌شود سریعا با دامپزشک آنلاین سگ ارتباط برقرار کنید تا بتوانید راهکارهای مقابله با این مشکل را فرا بگیرید.

دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

سامان خدادوست

سامان خدادوست یک شعار دارد: زندگی کن و به طبیعت و حیوانات عشق بورز... من عاشق پت ها مخصوصا پرنده ها هستم. پرنده مورد علاقه من مرغ عشق و بعد ملنگو است. به پرنده های خودتون مهربانی کنید و کاری کنید احساس شادی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --