علت چپ شدن چشم گربه
دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

علت چپ شدن چشم گربه چیست؟

گربه‏‌ها، از ملوس‌‏ترین و زیباترین حیوانات خانگی به شمار می‏‌آیند و دارای جذابیت فراوانی هستند. در برخی از مواقع، چشم گربه‌‏ها بنا بر دلایلی دچار مشکل می‏‌شود. در چنین مواقعی باید سریعا برای درمان چشم گربه اقدام نمایید تا بتوانید آن را از نابینایی نجات دهید. در این قسمت قصد داریم به شرح پاسخ سوال علت چپ شدن چشم گربه چیست، بپردازیم پس با ما همراه باشید.

دوست خوبم، می دونم نگران گربه ات هستی. خانم دکتر متخصص درمان چپ شدن چشم گربه هستند. برای درمان و پیشگیری حتما الان و سریع باهاشون مشورت کنید تا خدای نکرده مشکلی براش پیش نیاد: اینجا کلیک کنید لطفا

علل چپ شدن چشم گربه

یکی از سوالات متعددی که برای بسیاری از افراد به وجود می‏‌آید، این است که علت چپ شدن چشم گربه چیست و چگونه می‌‏توان این مشکل را برطرف نمود؟ از مهم‏‌ترین علت‏‌های چپ شدن چشم گربه ، می‌‏توان به:

۱-حساسیت چشمی

۲-عفونت چشم

۳-سکته ناگهانی بر اثر ترس

اشاره نمود. در چنین شرایطی بایستی سریعا به مراکز دامپزشکی مراجعه کنید تا بتوانید از نابینا شدن گربه ملوس خود جلوگیری نمایید.

۱-حساسیت چشمی

یکی از مهم‏ترین علت‏‌های چپ شدن چشم گربه، حساسیت چشمی است. در برخی از مواقع ریزگرد و غبارها، سبب حساسیت چشمی گربه‏‌ها می‏‌شوند. البته در نظر داشته باشید که چشم گربه‏‌ها دارای قرنیه بسیار نازکی است و از مقاومت بسیار پایینی دربرابر غبار و میکروب‏‌ها برخوردار می‏‌باشد. اگر نسبت به حساسیت چشمی گربه بی اهمیت باشید، ممکن است ماهیچه چشم آن تضعیف گردد و به اصطلاح چشم گربه شما چپ شود.

۲-عفونت چشم

از دیگر علت‏‌های چپ شدن چشم گربه، می‌‏توان به عفونت چشمی اشاره نمود. دربرخی از مواقع با ورود اشیاء فیزیکی خارجی به چشم گربه، قرنیه سریعا زخم می‌‏شود و میکروب‏‌ها وارد بخش اصلی چشم می‏‌شوند. در چنین شرایطی برای جلوگیری از چپ شدن چشم گربه، باید سریعا به مراکز دامپزشکی مراجعه نمایید.

۳-سکته ناگهانی بر اثر ترس

سکته ناگهانی نیز از دلایل بارز چپ شدن چشم گربه محسوب می‏‌شود. زمانی که گربه به شدت از چیزی بترسد، دچار سکته مغزی می‏‌شود. در چنین مواقعی، ماهیچه یکی از چشمان گربه به طور کامل از کار می‌‏افتد.

مطالعه این مطلب برات مفیده: استفراغ گربه بعد از عقیم سازی عادی است؟

نحوه درمان چشم گربه

همانطور که در بخش‏‌های قبل ذکر شد، علت‏‌های مختلفی سبب چپ شدن چشم گربه می‏‌شوند. اگر مشاهده نمودید که چشم گربه شما در حالت غیر عادی قرار دارد، باید سریعا به مراکز دامپزشکی مراجعه نمایید. لازم به ذکر است که در چنین شرایطی استفاده خودسرانه از انواع داروها برای بهبود چشم گربه اکیدا ممنوع می‌‏باشد.

کلام آخر

بسیاری از افراد با این سوال مواجه می‌‏شوند که علت چپ شدن چشم گربه چیست؟ شما می‌‏توانید با دانستن علت‏های چپ شدن چشم گربه، سریعا برای درمان آن اقدام نمایید و گربه ملوس خود را از شر نابینایی و مشکلات چشمی نجات دهید. برای درمان چشم چپ گربه، می‏‌توانید به دامپزشکی آنلاین گربه مراجعه نمایید.

دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

سامان خدادوست

سامان خدادوست یک شعار دارد: زندگی کن و به طبیعت و حیوانات عشق بورز... من عاشق پت ها مخصوصا پرنده ها هستم. پرنده مورد علاقه من مرغ عشق و بعد ملنگو است. به پرنده های خودتون مهربانی کنید و کاری کنید احساس شادی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --