علائم در رفتگی لگن سگ
دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

علائم در رفتگی لگن سگ چیست؟

سگ‌‏ها، نسبت به بسیاری از حیوانات رفتارهای پر جنب و جوش‏تری دارند و مدام در حال حرکت هستند. در برخی از مواقع بنا بر دلایلی همچون تصادف، سگ‌ ‏ها دچار مشکل در رفتگی لگن می‏‌شوند. در چنین شرایطی، شما باید علائم در رفتگی لگن سگ را به بهترین شکل بدانید تا بتوانید در اسرع وقت برای درمان آن اقدام کنید. در این بخش قصد داریم به شرح پاسخ سوال علائم در رفتگی لگن سگ چیست، بپردازیم پس با ما همراه باشید.

نشانه‌های در رفتگی لگن سگ

طبق گفته petmd بسیاری از افراد با این سوال مواجه می‌‏شوند که علائم در رفتگی لگن سگ چیست؟ از مهم‏ترین نشانه‏‌های در رفتن لگ سگ، می‌‏توان به:

۱-لنگ زدن

۲-صدای غیر عادی استخوان

۳-غیر عادی بودن حالت ایستادن

اشاره نمود. فراموش نکنید که با مشاهده چنین علائم، باید سریعا برای درمان سگ اقدامات لازم را به عمل آورید تا بتوانید آن را از شر این مشکل خلاص کنید.

دوست خوبم، می دونم نگران سگت هستی. برای درمان و پیشگیری حتما الان و سریع با دامپزشک های آنلاین پردونه مشورت کن تا خدای نکرده مشکلی براش پیش نیاد: اینجا کلیک کنید

۱- لنگ زدن

از مهم‏ترین علائم در رفتگی لگن سگ، می‏‌توان به لنگ زدن آن در حین راه رفتن اشاره نمود. زمانی که لگن سگ دچار در رفتگی شده باشد، استخوان‏‌های ران و پای آن در حالت غیر عادی قرار می‏‌گیرند و در نتیجه سگ نمی‏‌تواند به خوبی راه برود. علاوه بر آن، در چنین شرایطی سگ‏‌ها نمی‌‏توانند از راه پله به خوبی بالا و پایین بروند.

۲-صدای غیر عادی استخوان

صدای غیر عادی استخوان، از دیگر نشانه‏‌های در رفتگی لگن در سگ‏‌ها است. اگر مشاهده نمودید که سگ شما خیلی آهسته و یواش راه می‏‌رود و صدایی از استخوان‏‌های آن به گوش می‌‏رسد، شک نکنید که سگ شما دچار مشکل در رفتگی لگن شده است.

در صورت نگهداری از سگ این مطبل رو حتما بخون: علت سفت شدن مدفوع سگ

۳-غیر عادی بودن حالت ایستادن

زمانی که سگ‏‌ها دچار مشکل در رفتگی لنگ می‌‏شوند، نمی‌‏توانند به خوبی تعادل خود را در هنگام ایستادن کنترل کنند. از این رو، در چنین شرایطی حالت آناتومی بدن سگ‏‌ها بر هم می‌‏خورد و آن‏ها نمی‏‌توانند در مدت زمان طولانی در حالت ایستاده بمانند.

درمان لگن سگ

اگر با توجه به علائم ذکر شده، مشاهده نمودید که سگ شما دچار مشکل در رفتگی لگن شده است، باید از انجام اقدامات خودسرانه برای درمان آن شدیدا خودداری کنید. در چنین شرایطی باید برای درمان لگن سگ به کلینیک‏‌های دامپزشکی مراجعه نمایید تا متخصصان با استفاده از ترفندهای بخصوص و داروهای مناسب، مشکل در رفتگی لگن سگ شما را به بهترین شکل برطرف سازند.

کلام آخر

همانطور که در بخش‌‏های قبل ذکر شد یکی از سوالات متعددی که برای بسیاری از افراد به وجود می‌‏آید، این است که علائم در رفتگی لگن سگ چیست؟ شما می‏‌توانید مشکل در رفتگی لگن سگ خود را با توجه به رفتارهای غیر عادی آن تشخیص دهید. پس از آن که متوجه مشکل در رفتگی لگن سگ خود شدید، باید سریعا با دامپزشک آنلاین سگ ارتباط برقرار کنید تا بتوانید این مشکل را به کمک دامپزشک متخصص به بهترین شکل ممکن برطرف سازید.

دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

سامان خدادوست

سامان خدادوست یک شعار دارد: زندگی کن و به طبیعت و حیوانات عشق بورز... من عاشق پت ها مخصوصا پرنده ها هستم. پرنده مورد علاقه من مرغ عشق و بعد ملنگو است. به پرنده های خودتون مهربانی کنید و کاری کنید احساس شادی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --