عفونت استخوان در گربه
دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

عفونت استخوان در گربه چه خطراتی دارد؟

گربه‌‏ها، از حیوانات خانگی بسیار ملوس و پر طرفدار محسوب می‏‌شوند و قادر به انجام کارهای بسیار جذاب و شیرینی هستند. در برخی از مواقع، مشکلات و بیماری‏‌های همچون عفونت استخوان گریبان گیر گربه‌‏ها می‏‌شود و موجب بی‌حال شدن آن‏ها می‏‌گردد. از مهم‏ترین علت‏‌های عفونت مفصل گربه‌ها می‏‌توان به ضربه، شکستگی، جراحی غیر اصولی و زخم گلوله اشاره نمود. در این بخش قصد داریم به پاسخ سوال عفونت استخوان در گربه چه خطراتی دارد، بپردازیم پس با ما همراه باشید.

خطرات عفونت استخوان گربه

یکی از سوالات متعددی که برای بسیاری از افراد به وجود می‌‏آید، این است که عفونت مفاصل در گربه چه خطراتی دارد؟ بیماری عفونت استخوان، از بیماری‌‏های خطرناک در حیوانات بخصوص سگ و گربه به شمار می‌‏آید. از مهم‏ترین خطرات عفونت مفاصل گربه، می‏‌توان به سست شدن و پوکی استخوان، از کار افتادن مفصل‏‌ها و عدم توانایی حرکت صحیح اشاره نمود. در چنین مواقعی باید سریعا برای درمان گربه خود اقدامات لازم را به عمل آورید تا بتوانید آن را از شر عفونت استخوان خلاص کنید.

اگر از گربه نگهداری می‌کنید این مطلب را از دست نده: علت مات شدن چشم گربه

علائم عفونت استخوان و مفصل در گربه

پیش از آن که بخواهید اقدامات لازم را جهت درمان عفونت استخوان‌های گربه به عمل آورید، باید ابتدا علائم آن را به خوبی بدانید. از مهم‏ترین علائم عفونت استخوان گربه، می‏‌توان به:

۱-تب

۲-درد استخوان و عضلات

۳-بی حالی و ضعف

اشاره نمود. در چنین شرایطی باید سریعا برای درمان گربه اقدام کنید تا بتوانید جان آن را در برابر این بیماری خطرناک و طاقت فرسا نجات دهید.

۱-تب

از مهم‏ترین علائم عفونت استخوان گربه، می‏‌توان به تب اشاره نمود. زمانی که گربه دچار بیماری عفونت استخوان می‏‌شود، دمای بدن آن برای از بین بردن میکروب و عفونت‏‌های استخوان افزایش می‌‏یابد. ناگفته نماند که در چنین شرایطی احتمال تشنج گربه بسیار زیاد است.

۲-درد استخوان و عضلات

درد استخوان و عضلات، از دیگر نشانه‏‌های بیماری عفونت استخوان گربه محسوب می‏‌شود. در چنین شرایطی، گربه‌‏ها بسیار آهسته و یواش حرکت می‏‌کنند و دربرابر نوازش مقاومت زیادی نشان می‏‌دهند. فراموش نکنید که در این مواقع ممکن است گربه در زمان خاصی ناله کند یا زوزه بکشد.

۳-بی حالی و ضعف

از دیگر علائم بسیار مهم ‏عفونت استخوان گربه، می‌‏توان به بی حالی و ضعف آن اشاره نمود. در چنین شرایطی، سیستم ایمنی بدن گربه به شدت تضعیف می‏‌شود و اشتهای آن برای خوردن غذا کاسته می‏‌گردد. فراموش نکنید که اگر در چنین مواقعی گربه را وادار به خوردن غذا نکنید، ممکن است جان آن از دست برود.

کلام پایانی

همانطور که در بخش‏‌های قبل ذکر شد، بسیاری از افراد با این سوال مواجه می‏‌شوند که عفونت استخوان گربه‌ها چه خطراتی دارد؟ عفونت استخوان، یکی از خطرناک‏ترین بیماری‏‌ها در حیوانات به شمار می‏‌آید و می‏‌تواند گاهی از اوقات سبب مرگ آن‏‌ها شود. از این رو، اگر علائم عفونت استخوان را در گربه خود مشاهده نمودید، باید سریعا با دامپزشک آنلاین گربه ارتباط برقرار کنید و اقدامات لازم را به عمل آورید.

دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

سامان خدادوست

سامان خدادوست یک شعار دارد: زندگی کن و به طبیعت و حیوانات عشق بورز... من عاشق پت ها مخصوصا پرنده ها هستم. پرنده مورد علاقه من مرغ عشق و بعد ملنگو است. به پرنده های خودتون مهربانی کنید و کاری کنید احساس شادی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --