آیا زوزه کشیدن سگ بد است
دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

آیا زوزه کشیدن سگ بد است؟

سگ‌‏ها، از پرشور و جذاب‏ترین حیوانات خانگی محسوب می‏‌شوند که گاهی از اوقات رفتاری مرموزانه و رمزآلود همچون زوزه کشیدن، از خود نشان می‏‌دهند. بسیاری از افراد با این سوال مواجه می‏‌شوند که آیا زوزه کشیدن سگ بد است یا نه؟ در برخی از مواقع، زوزه کشیدن سگ می‏‌تواند نشانه برقراری ارتباط صحیح باشد. اما در برخی از مواقع زوزه سگ نشان دهنده یک مشکل بزرگ است. در ادامه با ما همراه باشید تا با علت‏‌های زوزه کشیدن سگ بیشتر آشنا شوید.

علت‏‌های زوزه کشیدن در سگ

طبق گفته insider بسیاری از افراد با این سوال مواجه می‏شوند که آیا زوزه کشیدن سگ بد است یا نه؟ از مهم‏ترین علت‏‌های زوزه کشیدن سگ، می‏‌توان به:

۱-صدای بلند

۲-احساس خطر

۳-آسیب دیدن

اشاره نمود. ازا ین رو، اگر مشاهده نمودید که سگ شما درحال زوزه کشیدن است باید سریعا علت را بررسی کنید و در صورت لزوم به مراکز دامپزشکی مراجعه نمایید.

۱-صدای بلند

از مهم‌‏ترین علت‏‌های زوزه کشیدن در سگ، می‏‌توان به صدای بلند اشاره نمود. سگ‏‌ها، نسبت به بسیاری از موجودات دارای حس شنوایی بسیار قوی‏تری هستند. آن‌‏ها نسبت به هر صدایی که می‏‌شنوند سریعا واکنش نشان می‌‏دهند. در برخی از مواقع، صدای بیش از حد بلند سبب آزار و اذیت آن‌‏ها می‏‌شود. در چنین شرایطی سگ‏‌ها شروع به زوزه کشیدن می‏‌کنند.

۲-احساس خطر

احساس خطر، از دیگر علت‏‌های زوزه کشیدن سگ به شمار می‌‏آید. در بسیاری از مواقع سگ‌ها از برای آگاه کردن صاحب خود از خطر زوزه می‏‌کشند. به عنوان مثال: اگر در شب افراد غریبه نزدیک خانه شما شوند، سگ سریعا شروع به زوزه کشیدن می‌‏کند. به همین دلیل، اگر صدای زوزه سگ خود را شنیدید باید سریعا به سراغ آن بروید و علت را جویا شوید.

اگر سگ در منزل دارید این مطلب رو از دست ندین: دلیل سبز بودن مدفوع سگ چیست؟

۳-آسیب دیدن

در برخی از مواقع، سگ‏‌ها بدون دلیل شروع به زوزه کشیدن می‏‌کنند. در چنین شرایطی، ممکن است یکی از اندام آن‏‌ها بر اثر ضربه دچار آسیب شده باشد. در چنین مواقعی سگ‏‌ها برای بروز احساس درد خود، زوزه می‏‌کشند. در این شرایط باید سریعا سگ خود را به مراکز دامپزشکی منتقل نمایید تا متخصصان برای رفع این مشکل اقدامات لازم را به عمل آورند.

چگونه می‌‏توان مشکل زوزه کشیدن مداوم سگ را درمان نمود؟

در بسیاری از مواقع، سگ‏‌ها بنا بر بی‌توجهی صاحبان خود شروع به زوزه کشیدن می‌‏کنند. از این رو، شما می‌‏توانید بخش انبوهی از مشکل زوزه کشیدن سگ خود را با مقداری توجه به آن برطرف سازید. البته اگر مشکل زوزه کشیدن سگ شما برطرف نشد، باید سریعا با دامپزشک آنلاین سگ ارتباط برقرار کنید و علت را جویا شوید.

کلام آخر

همانطور که در بخش‌‏های قبل ذکر شد، یکی از سوالات متعددی که برای بسیاری از افراد به وجود می‏‌آید، این است که آیا زوزه کشیدن سگ بد است یا خیر؟ گاهی از اوقات، زوزه کشیدن می‏‌تواند خوب باشد و گاهی اوقات بد. از این رو، اگر مشاهده نمودید که سگ بدون دلیل زوزه می‏‌کشد، سریعا باید با دامپزشک آنلاین سگ ارتباط برقرار کنید و علت را جویا شوید تا بتوانید برای رفع این مشکل اقدام نمایید

دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

سامان خدادوست

سامان خدادوست یک شعار دارد: زندگی کن و به طبیعت و حیوانات عشق بورز... من عاشق پت ها مخصوصا پرنده ها هستم. پرنده مورد علاقه من مرغ عشق و بعد ملنگو است. به پرنده های خودتون مهربانی کنید و کاری کنید احساس شادی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --