علت بی حسی پاهای سگ
دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

علت بی حسی پاهای سگ چه می‌‏باشد؟

سگ‌‏ها، از مهربان‏‌ترین و شیرین‏‌ترین حیوانات خانگی در جهان به شمار می‏‌آیند و دارای طرفداران بسیار زیادی هستند. در برخی از مواقع سگ‌‏ها بنا بر دلایلی دچار مشکلات جسمی همچون بی حسی پا می‏‌شوند. در چنین شرایطی بایستی برای نجات جان آن‌‏ها از دامان بیماری، سریعا اقدامات لازم را به عمل آورید. در این بخش قصد داریم به پاسخ سوال علت بی حسی پاهای سگ چه می‏‌باشد، بپردازیم پس با ما همراه باشید.

علت بی حس شدن پاهای سگ چیست؟

یکی از سوالات متعددی که برای بسیاری از افراد به وجود می‌آید، این است که علت بی حسی پاهای سگ چه می‏باشد؟ در برخی از مواقع، حشراتی به نام کنه بی حسی بر روی پاهای سگ می‏‌نشینند. کنه‏‌های بی حسی پس از مکیدن خون سگ‌‏ها، ماده‏ای سمی را به درون عضلات آن‏‌ها ترشح می‌کنند. در چنین شرایطی عضلات پای سگ تحت تاثیر قرار می‏‌گیرند و عملکرد آن‌‏ها مختل می‏‌شود. اما هیچ جای نگرانی وجود نخواهد داشت؛ در چنین شرایطی شما می‌توانید با دانستن علام بی حس شدن پای سگ، سریعا برای درمان اقدام نمایید و از فلج شدن حیوان خانگی دلبند خود جلوگیری نمایید.

علائم بی حسی پاهای سگ

طبق گفته wag برای جلوگیری از فلج شدن سگ در اثر بی حس شدن پاهای آن، بایستی علائم بی حسی را به خوبی بدانید. از مهم‏ترین علائم بی حسی پاهای سگ، می‌‏توان به:

۱-مشکل در ایستادن و نشستن

۲- حرکت کردن دشوار

اشاره نمود. لازم به ذکر است که اگر در چنین شرایطی سریعا اقدام نکنید، ممکن است پاهای سگ شما فلج شوند.

۱-مشکل در ایستادن و نشستن

از مهم‏ترین نشانه‌‏های بی حس شدن پاهای سگ، می‌‏توان به مشکل در ایستادن و نشستن اشاره نمود. بیشتر وزن سگ‌‏ها، بر روی پاهای آن‏‌ها است. به همین دلیل زمانی که پاهای سگ دچار بی حسی هستند، نشستن و ایستادن برای آن دشوار می‌‏شود. ناگفته نماند که سگ‏‌هایی که با مشکل بی حسی پا، دست و پنجه نرم می‏‌کنند، نمی‌‏توانند به آسانی از جای خود برخیزند.

مطلب مفیدی هستش از دست نده : علت بی حالی و غذا نخوردن توله سگ + راه درمان

۲-حرکت کردن دشوار

پا، جزو مهم‏ترین اندام‌های حرکتی بدن محسوب می‏‌شود. اگر مشاهده نمودید که سگ شما نمی‏‌تواند به خوبی حرکت کند، باید ابتدا پاهای آن را لمس کنید. اگر سگ واکنشی نشان نداد، یعنی پاهای آن به طور کامل بی حس هستند.

کلام آخر

همانطور که در بخش‌‏های قبل ذکر شد، بسیاری از افراد با این سوال مواجه می‏‌شوند که علت بی حس شدن پاهای سگ چه می‌‏باشد؟ اگر سگ شما دچار چنین مشکلی شده است، باید سریعا با دامپزشک آنلاین سگ ارتباط برقرار کنید. فراموش نکنید که دامپزشک آنلاین سگ، قادر به ارائه بهترین راهکارها برای درمان بی حسی پاهای سگ شما می‏‌باشد.

دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

سامان خدادوست

سامان خدادوست یک شعار دارد: زندگی کن و به طبیعت و حیوانات عشق بورز... من عاشق پت ها مخصوصا پرنده ها هستم. پرنده مورد علاقه من مرغ عشق و بعد ملنگو است. به پرنده های خودتون مهربانی کنید و کاری کنید احساس شادی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --