علت مات شدن چشم گربه
دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

علت مات شدن چشم گربه چیست؟

گربه‏‌ها، نسبت به دیگر موجودات و حیوان خانگی ها دارای چشمانی بسیار حساس و تیزبین هستند. اما در برخی از مواقع بنا بردلایلی، قرنیه چشم گربه‌‏ها مات می‏‌شود. در چنین شرایطی اگر سریعا برای درمان چشم گربه خود اقدام نکنید، ممکن است بینایی آن از دست برود. در ادامه با ما همراه باشید تا با پاسخ سوال علت مات شدن چشم گربه چیست، بیشتر آشنا شوید.

چرا چشم گربه مات می‏‌شود؟

یکی از سوالات متعددی که برای بسیاری از افراد به وجود می‌‏آید، این است که علت مات شدن چشم گربه چیست؟ طبق گفته WAG یکی از مهم‏ترین علت‏‌های مات شدن چشم گربه، ورود باکتری و ویروس به درون قرنیه آن است. در برخی از مواقع باکتری و ویروس‌‏هایی همچون کلامیدیا، مایکوپلاسما، استافیلوکلوک و اشریشیا کلای وارد قرنیه چشم گربه می‏‌شوند. در چنین مواقعی، تعداد باکتری‌‏ها در هر لحظه زیاد و زیادتر می‏‌شود و در نتیجه قرنیه چشم گربه مات می‌‏گردد.

چگونه می‌‏توان از مات شدن چشم گربه پیشگیری نمود؟

باکتری‏‌هایی که بر روی قرنیه چشم گربه قرار دارند، می‏‌توانند سبب نابینا شدن آن شوند. اما نیازی نیست نگران باشید؛ شما می‌‏توانید با رعایت برخی از نکات بهداشتی محیط و بازدید منظم چشمان گربه، از بروز چنین مشکلی جلوگیری نمایید. پیشنهاد می‏‌شود هر هفته از قطره شستشو دهنده مخصوص چشم زیر نظر دامپزشک متخصص، برای ضد عفونی نمودن چشم گربه خود استفاده نمایید.

این مطلب مفیده از دستش نده: استفراغ گربه بعد از عقیم سازی عادی است؟

درمان مشکل مات شدن چشم گربه

خوشبختانه امروزه دارو و قطره‏‌های بسیار زیادی در داروخانه‌‏های دامپزشکی برای درمان ماتی چشم گربه وجود دارند. اما ناگفته نماند که داروهای چشم گربه، باید زیر نظر پزشک متخصص مورد استفاده قرار گیرند. فراموش نکنید که استفاده از داروهای چشمی نامناسب می‏‌تواند سبب نابینا شدن گربه شود.

کلام پایانی

همانطور که در بخش‏‌های قبل ذکر شد، بسیاری از افراد با این سوال مواجه می‌‏شوند که علت مات شدن چشم گربه چیست؟ به طور کلی، در برخی از مواقع تجمع میکروب و باکتری‏‌ها بر روی قرنیه، سبب مات شدن چشم گربه و کاهش میزان بینایی آن می‌‏شوند. در چنین شرایطی اگر سریعا برای درمان گربه اقدام نکنید، ممکن است چشم آن به طور کامل نابینا شود. در چنین مواقعی نیازی نیست نگران باشید؛ شما می‌‏توانید با برقراری ارتباط با دامپزشک آنلاین گربه ، راهکارهای برطرف نمودن این مشکل را فرا بگیرید و به بهترین شکل ممکن ماتی چشم گربه خود را از بین ببرید. ناگفته نماند که متخصصان کلینیک دامپزشک آنلاین گربه، قادر به ارائه بهترین راه حل‏ها برای درمان چشم گربه می‏باشند.

دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

سامان خدادوست

سامان خدادوست یک شعار دارد: زندگی کن و به طبیعت و حیوانات عشق بورز... من عاشق پت ها مخصوصا پرنده ها هستم. پرنده مورد علاقه من مرغ عشق و بعد ملنگو است. به پرنده های خودتون مهربانی کنید و کاری کنید احساس شادی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --