دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

آلوده شدن تخم مرغ عشق با مدفوع

آلوده شدن تخم مرغ عشق با مدفوع!

 

t50000000

 

 

عدم رسیدگی به تخم و آلوده شدن تخم با مدفوع ….

( همانطور که ذکر گردید همین آلوده شده بوسیله مدفوع به دلیل مختل کردن تبادل رطوبت و اکسیژن با محیط ،خود می تواند عامل مرگ جنین باشد) :

به دلایل مختلف ممکن است این اتقاق رخ دهد از جمله کثیف بودن ذاتی ،  بیمار بودن (در این حالت باید مرغ عشق ماده را از قفس تکثیر دور کرد و تخمها را نیز دور ریخت چون احتمال سرایت بیماری به آنها و ایجاد اپیدمی وجود دارد) و یا جوان بودن مرغ عشق ماده ؛ در  این صورت (اگر احتمال می دهید که هنوز جنین درون تخم زنده است) باید مبادرت به شستشوی تخم ها نمایید ؛ برای این کار تخمها را در ظرفی حاوی آب گرم (حداکثر ۳۵ تا ۴۰ درجه سانتی گراد) قرار داده و صبر کنید تا کثافات آن حل شود ، متاسفانه در این حالت لایه پروتئینی نازک سطح تخم نیز از بین رفته و تخم قابلیت تنظیم رطوبت و ممانعت از ورود باکتری ها را از دست میدهد که این امر اغلب منجر به تلف شدن جنین می گردد به همین دلیل باید معقول بودن شستشوی تخم را مورد سوال قرار داد.

 

 

pardone

 

 

دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

سامان خدادوست

سامان خدادوست یک شعار دارد: زندگی کن و به طبیعت و حیوانات عشق بورز... من عاشق پت ها مخصوصا پرنده ها هستم. پرنده مورد علاقه من مرغ عشق و بعد ملنگو است. به پرنده های خودتون مهربانی کنید و کاری کنید احساس شادی کنند.
  1. داشتن پرنده در منزل بعنی شادابی و با نشاط بودن خانواده. معتقدم کسی اگر به حیاط وحش علاقمند نباشد نمیتواند به هیچ چیز و کسی عشق بورزد.
    جالبه هرکاری میکنم کامنت من در سایت میگه تکراریه در حالی که برای اولین باره که دارم اینجا کامنتی مینویسم.

    • سهیل رستمی

      سلام خوبید.بنده دقیقاً هم نظرباشماهستم عشق به حیوانات علی الخصوص پرندگان باعث سرحالی و شادابی درزندگی میشه

  2. داشتن پرنده در منزل بعنی شادابی و با نشاط بودن خانواده. معتقدم کسی اگر به حیاط وحش علاقمند نباشد نمیتواند به هیچ چیز و کسی عشق بورزد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --