دلیل سبز بودن مدفوع سگ
دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

دلیل سبز بودن مدفوع سگ چیست؟

سگ‌‏ها از پرطرفدارترین حیوانات خانگی در جهان به شمار می‌‏آیند و بسیار مهربان و باوفا هستند. در برخی از مواقع، رنگ مدفوع سگ‌‏ها بنا بر دلایلی تغییر می‌‏کند. فراموش نکنید که شما می‏‌توانید با توجه به رنگ مدفوع، مشکلات گوارشی و درونی سگ خود را به بهترین شکل تشخیص دهید. در این بخش قصد داریم به پاسخ سوال دلیل سبز بودن مدفوع سگ چیست، بپردازیم پس با ما همراه باشید.

چرا مدفوع سگ سبز می‏‌شود؟

یکی از سوالات متعددی که برای بسیاری از افراد به وجود می‏‌آید، این است که دلیل سبز بودن مدفوع سگ چیست؟ در برخی از مواقع سگ‌ ‏ها بنا بر علاقه زیاد به یک نوع خوراکی، در خوردن آن زیاده روی می‏‌کنند. در چنین شرایطی، معده آن‌‏ها نمی‌‏تواند مواد غذایی مصرف شده را به خوبی هضم کند. از این رو، در این مواقع مدفوع سگ به رنگ سبز از بدن آن خارج می‌‏شود. البته در نظر داشته باشید که مشکلات مربوط به کیسه صفرا نیز می‏‌تواند سبب سبز شدن رنگ مدفوع سگ شود.

مدفوع سگ سالم چه رنگی است؟

طبق گفته The dog people شما می‌‏توانید با توجه دقیق به رنگ مدفوع سگ، سطح سلامت گوارش آن را تشخیص دهید. طبق نظر دامپزشکان و متخصصان، مدفوع سگ سالم به رنگ قهوه‏ای نسبتا تیره است. البته در نظر داشته باشید که اگر رنگ مدفوع سگ شما به رنگ سبز یا قرمز است، باید سریعا آن را به کلینیک‏‌های دامپزشکی منتقل نمایید.

چگونه می‏توان مشکلات گوارشی سگ را برطرف نمود؟

اگر مدفوع سگ شما به رنگ سبز می‌‏باشد و در سیستم گوارش آن اختلالاتی به وجود آمده است، نیازی نیست نگران باشید چرا که شما می‏‌توانید این مشکل را با استفاده از داروهای مناسب برطرف سازید. البته در نظر داشته باشید که پیش از انجام هر کاری، باید با دامپزشک متخصص مشورت نمایید تا بتوانید داروی متناسب به سگ خود بخورانید و به وضعیت جسمانی آن بهبود ببخشید. ناگفته نماند که استفاده خودسرانه از داروهای شیمایی برای بهبود بخشیدن به سیستم گوارش سگ، می‏‌تواند سبب بیمار شدن آن شود.

برای دانستن بیشتر: علت افتادن دندان سگ بالغ

کلام آخر

همانطور که در بخش‌‏های قبل ذکر شد، بسیاری از افراد با این سوال مواجه می‌‏شوند که دلیل سبز بودن مدفوع سگ چیست؟ از مهم‏ترین دلایل سبز رنگ شدن مدفوع سگ، می‌‏توان به مشکلات کیسه صفرا و زیاده روی در مصرف وعده غذایی اشاره نمود. در چنین مواقعی، می‏‌توانید با دامپزشک آنلاین سگ مشورت کنید و راهکارهای مناسب برای برطرف نمودن این مشکل را از دامپزشک متخصص بپرسید و سگ خود را از مشکلات گوارشی دردناک نجات دهید.

دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

سامان خدادوست

سامان خدادوست یک شعار دارد: زندگی کن و به طبیعت و حیوانات عشق بورز... من عاشق پت ها مخصوصا پرنده ها هستم. پرنده مورد علاقه من مرغ عشق و بعد ملنگو است. به پرنده های خودتون مهربانی کنید و کاری کنید احساس شادی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --