دلیل لیس زدن سگ به زمین
دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

دلیل لیس زدن سگ به زمین چیست؟

سگ‏‌ها، جزو مرموزترین حیوانات خانگی محسوب می‏‌شوند و در برخی از مواقع، رفتارهای بسیار عجیب و غریبی از خود نشان می‌‏دهند. یکی از رفتارهای عجیب و غریب سگ، لیس زدن زمین است. در برخی از مواقع سگ‌‏ها بنا بر دلایلی زمین را لیس می‏زنند که البته این امر می‌‏تواند سبب عفونت دهان و دندان آن‏‌ها شود. در این قسمت قصد داریم به شرح پاسخ سوال دلیل لیس زدن سگ به زمین چیست، بپردازیم پس با ما همراه باشید.

علل لیس زدن سگ به زمین

یکی از سوالات متعددی که برای بسیاری از افراد به وجود می‌‏آید، این است که دلیل لیس زدن سگ به زمین چیست؟ در برخی از مواقع سگ‌‏ها بنا بر دلایلی همچون:

۱-ناراحتی معده

۲-فشارهای روانی

۳-بیماری کوشینگ

زمین را لیس می‏‌زنند. فراموش نکنید که اگر در چنین شرایطی سریعا برای درمان سگ خود اقدام نکنید، ممکن حیوان خانگی دلبند و عزیز شما دچار بیماری‏‌های سرسخت دیگری شود.

۱-ناراحتی معده

از مهم‏ترین علت‌‏های لیس زدن سگ به زمین، می‌‏توان به ناراحتی معده اشاره نمود. طبق نظر بسیاری از متخصصان، لیس زدن سگ به زمین به دلیل ناراحتی و درد معده می‏‌تواند یک واکنش رفتاری باشد. البته در نظر داشته باشید که ناراحتی معده، سبب تحریک حس چشایی سگ‏‌ها نیز می‌‏شود؛ در چنین شرایطی سگ‌‏ ها سعی می‏‌کنند تا با لیس زدن زمین حس چشایی خود را به حالت عادی بازگردانند.

لیس زده سگ به زمین

۲-فشارهای روانی

طبق گفته a-z-animals فشارهای روانی نیز یکی دیگر از علت‏‌های لیس زدن سگ به زمین محسوب می‏‌شود. در برخی از مواقع سگ‏‌ها در معرض فشارهای روانی بسیار زیادی قرار می‏‌گیرند. در چنین شرایطی آن‌‏ها برای کاهش فشارهای روانی خود، زمین را لیس می‏‌زنند. در چنین مواقعی، باید سگ را به کلینیک‏‌های دامپزشکی منتقل نمایید تا بتوانید فشارهای روانی آن را از بین ببرید.

۳-بیماری کوشینگ

در برخی از مواقع، عملکرد هورمون کورتیزول در بدن سگ‌‏ها دچار اختلال می‏‌شود. در چنین شرایطی استرس سگ‌‏ها به طرز عحیبی افزایش می‏‌یابد. در این مواقع سگ‏‌ها برای از بین بردن استرس خود، زمین را لیس می‏‌زنند. در چنین مواقعی شما می‌‏توانید مشکل را با استفاده از داروهای کوشینگ زیر نظر دامپزشک برطرف سازید.

این مطلب رو از دست نده: علت آمدن کف از دهان سگ

چگونه می‏‌توان مشکل لیس زدن سگ به زمین را برطرف نمود؟

برای درمان مشکل لیس زدن سگ به زمین، پیشنهاد می‌‏شود از انجام هر اقدام خودسرانه پرهیز کنید. در چنین شرایطی، شما می‏‌توانید با دامپزشک آنلاین سگ ارتباط بگیرید و به این مشکل با کمک متخصص خاتمه دهید.

کلام آخر

همانطور که در بخش‏‌های قبل ذکر شد، بسیاری از افراد با این سوال مواجه می‏‌شوند که دلیل لیس زدن سگ به زمین چیست؟ به طور کلی، مشکلات روانی سبب تحریک سگ برای لیس زدن به زمین می‏‌شوند. در چنین شرایطی باید سریعا با دامپزشک آنلاین سگ ارتباط برقرار کنید تا بتوانید این مشکل را در کمترین زمان ممکن برطرف نمایید.

دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

سامان خدادوست

سامان خدادوست یک شعار دارد: زندگی کن و به طبیعت و حیوانات عشق بورز... من عاشق پت ها مخصوصا پرنده ها هستم. پرنده مورد علاقه من مرغ عشق و بعد ملنگو است. به پرنده های خودتون مهربانی کنید و کاری کنید احساس شادی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --