استفراغ گربه بعد از عقیم سازی
دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

استفراغ گربه بعد از عقیم سازی عادی است؟

گربه‌‏ها پس از عمل عقیم سازی، دچار حالت تهوع و استفراغ شدیدی می‏‌شوند. در چنین مواقعی میزان انرژی بدنی آن‌‏ها به طرز عجیبی افت می‏‌کند و بدنه گربه در حالت سستی و ضعف قرار می‌‏گیرد. در این بخش قصد داریم به پاسخ سوال استفراغ گربه بعد از عقیم سازی عادی است، بپردازیم پس با ما همراه باشید.

علت استفراغ گربه پس از عقیم سازی

یکی از سوالات متعددی که برای بسیاری از افراد به وجود می‏‌آید، این است که استفراغ گربه بعد از عقیم سازی عادی است یا خیر؟ پس از انجام عمل عقیم سازی، عملکرد بسیاری از هورمون و غده‏‌های موجود در بدن گربه‏‌ها مختل می‏‌گردد. در چنین شرایطی، گربه دچار حالت تهوع و استفراغ شدیدی می‌‏شود. استفراغ و حالت تهوع گربه در چنین مواقعی تا حدودی عادی است؛ اما اگر مشاهده نمودید که میزان استفراغ گربه بیش از حد مجاز است، بایستی سریعا مشکل را با دامپزشک در میان بگذارید.

طریقه کاهش میزان استفراغ گربه پس از عقیم سازی

همانطور که millplainvet می‌گوید پس از انجام عمل عقیم سازی، بایستی از ترفندهایی استفاده نمایید تا بتوانید میزان استفراغ و حالت تهوع گربه را کاهش دهید. شما می‏‌توانید به دو صورت:

۱-خوراندن غذاهای آبکی

۲-استفاده از داروهای مخصوص

میزان استفراغ و حالت تهوع گربه را کاهش دهید و به وضعیت جسمی آن بهبود ببخشید.

۱-خوراندن غذاهای آبکی به گربه

بسیاری از دامپزشکان حیوانات خانگی پیشنهاد می‌‏کنند که پس از عمل عقیم سازی، سعی کنید غذاهای آبکی همچون سوپ‌‏های مخصوص یا کنسرو به گربه بخورانید. غذاهای آبکی سریعا حضم و جذب بدن می‏‌شوند و میزان استفراغ گربه را تا حدودی کاهش می‌‏دهند. علاوه بر آن خوراندن غذای آبکی به گربه، سبب افزایش میزان انرژی جسمانی آن می‏‌شود.

۲-استفاده از داروهای مخصوص

دامپزشکان پس از اتمام عمل عقیم سازی گربه‏‌ها، داروهایی به منظور کاهش میزان حالت تهوع و استفراغ آن‏‌ها تجویز می‌‏نمایند. شما با خوراندن داروهای مخصوص به گربه، می‏‌توانید میزان استفراغ آن را کاهش دهید. علاوه بر آن، برای بهبود یافتن وضعیت جسمی گربه در مدت زمان کمتر، می‏‌توانید مقداری پودر الکترولیت بچه درون آب آن حل کنید. پودر الکترولیت سبب قوی‏تر شدن معده گربه می‌‏شود.

این مطلب رو هم بخون : فرق گربه پرشین کلاسیک و فلت در چیست؟

کلام آخر

همانطور که در بخش‏‌های قبل ذکر شد، استفراغ گربه پس از اتمام عمل عقیم سازی تا حدودی عادی است. اما اگر مشاهده نمودید که میزان استفراغ و حالت تهوع گربه شما بیش از حد مجاز است، بایستی سریعا با دامپزشک آنلاین گربه ارتباط برقرار کنید و راهکارهای بهبود وضعیت جسمی را از پزشک متخصص بپرسید.

دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

سامان خدادوست

سامان خدادوست یک شعار دارد: زندگی کن و به طبیعت و حیوانات عشق بورز... من عاشق پت ها مخصوصا پرنده ها هستم. پرنده مورد علاقه من مرغ عشق و بعد ملنگو است. به پرنده های خودتون مهربانی کنید و کاری کنید احساس شادی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --