مراقبت بعد از زایمان خوکچه هندی
دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

مراقبت بعد از زایمان خوکچه هندی به روش صحیح

خوکچه‌های هندی که این روزها به یکی از محبوب‌ترین حیوانات خانگی تبدیل شدن، مثل هر موجود دیگه‌ای به مراقبت‌های بعد زایمان ویژه‌ای نیاز دارن تا از آسیب‌های دوران پس از زایمان در امان بمونن.

مراقبت صحیح برای حفظ سلامتی مادر و نوزاد خوکچه‌ها بسیار مهمه و باید بدونید که دقیقا چه فرآیندی رو باید طی کنید. اگه با روش‌های صحیح مراقبت از خوکچه‌ها آشنا نیستید این مقاله تا حدود زیادی می‌تونه به کمک شما بیاد اما توجه کنید که اگه هر کدوم از علائم موجود در این مقاله در حالت شدید بروز کنن، باید حتما با دامپزشک مشورت کنید تا بهترین تجویز رو برای خوکچه هندی مادر و نوزادانش در نظر بگیره.

تغذیه مناسب خوکچه هندی پس از زایمان

پس از زایمان و در دوران شیردهی، تغذیه مناسب و کافی برای حفظ سلامت مادر و خوکچه‌ هندی ها بسیار مهمه. در این دوره شما باید به برنامه‌ی غذایی خوکچه‌ها توجه کنید و تلاش کنید حتما موادی مثل گوشت، سبزیجات، محصولات لبنی و غذاهای دارای پروتئین در برنامه‌ی غذایی اون‌ها وجود داشته باشه. اگه برای تهیه‌ی برنامه غذایی خوکچه‌ها به مشاوره نیاز دارید می‌تونید از دامپزشک آنلاین کمک بگیرید.

بهداشت و تمیزکردن خوکچه هندی پس از زایمان

توجه کنید که بعد از زایمان به هیج وجه نباید خوکچه هندی رو با آب شستشو بدید. برای تمیزکردن نوزاد و مادر می‌تونید از گلاب گل رز یا الکل‌های طبی استفاده کنید تا هم محیط نگهداری خوکچه‌ها رو تمیز کنید و هم از بروز عفونت‌های مختلف در اون‌ها جلوگیری کنید.

حفظ دمای مناسب بدن خوکچه هندی پس از زایمان

طبق گفته animals.mom یکی دیگه از مواردی که باید به دقت بهش توجه کنید، حفظ دمای مناسب برای نگهداری خوکچه‌ها است. در دوران پس از زایمان و شیردهی، دمای مناسب در اطراف خوکچه هندی بین ۲۰-۲۴ درجه سانتیگراده و باید دقت کنید که دما سردتر یا گرم‌تر از این نشه.

پوشیدن لباس مناسب در دوران پس از زایمان

از اونجایی که بدن خوکچه هندی پس از زایمان بسیار آسیب‌پذیره، بنابراین می‌تونید برای حفظ گرمای بدن خوکچه هندی، لباس مناسبی رو برای اون‌ها تهیه کنید تا در اثر سرمای هوا آسیب نبینن.

مراقبت از مادر در دوران پس از زایمان

بیش از نوزاد خوکچه‌ها، این مادر خوکچه‌هاست که در دوران پس از زایمان در معرض خطره. بنابراین بهتره علائم سلامت مادر رو در بازه‌های زمانی کوتاه چک کنید و در صورت برخورد با مورد مشکوک، حتما با دامپزشک آنلاین مشورت کنید.

این مطلب مفید رو از دست نده: چگونه با خوکچه هندی دوست شویم؟

بازدید دامپزشک بعد از دوران زایمان

در بازه‌ی یک الی دو هفته‌ای بعد از زایمان خوکچه‌های نوزاد و مادر در آسیب‌پذیرترین وضعیت خودشون قرار دارن. بنابراین نگهداری از اون‌ها احتمالا انرژی و وقت زیادی نیاز داره. بنابراین سعی کنید هر چند روز یک بار به دامپزشک مراجعه کنید یا اگه در شرایطی قرار دارید که دامپزشک در دسترستون نیست، از مشاوره‌های دامپزشکی آنلاین استفاده کنید.

پایش رفتار خوکچه‌ها پس از زایمان

خوکچه هندی ازجمله پستاندارانی محسوب میشه که ممکنه در دوران پس از زایمان دچار یک سری اختلالات رفتاری بشه. این موضوع به‌خصوص در مادر می‌تونه دردسرساز باشه و بنابراین باید درصورت مشاهده‌ی رفتارهای غیرطبیعی حتما دامپزشک آنلاین خوکچه هندی رو در جریان بذارید.

دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

سامان خدادوست

سامان خدادوست یک شعار دارد: زندگی کن و به طبیعت و حیوانات عشق بورز... من عاشق پت ها مخصوصا پرنده ها هستم. پرنده مورد علاقه من مرغ عشق و بعد ملنگو است. به پرنده های خودتون مهربانی کنید و کاری کنید احساس شادی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --