دلیل اشک آمدن از چشم گربه
دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

دلیل اشک آمدن از چشم گربه چیست؟

گربه‌‏ها، از جذاب‏ترین حیوانات خانگی محسوب می‏‌شوند و دارای طرفداران بسیار زیادی هستند. در برخی از مواقع بنا بر دلایلی، چشم این حیوان خانگی زیبا و جذاب، دچار آبریزش فراوان می‏‌شود. در چنین شرایطی باید برای جلوگیری از آسیب‏‌های چشمی گربه، سریعا برای درمان آن اقدام نمایید. در این بخش قصد داریم به پاسخ سوال دلیل اشک آمدن از چشم گربه چیست، بپردازیم پس با ما همراه باشید.

انواع ترشحات چشم گربه

پیش از آن که به پاسخ سوال دلیل اشک آمدن از چشم گربه چیست بپردازیم، بایستی بدانیم که این مشکل ممکن است در دیگر حیوانات، پرندگان و … به وجود آید بنابراین باید اطلاعات دقیقی راجع به انواع ترشحات چشم گربه داشته باشیم؛ به طور کلی، ترشحات چشم گربه به صورت شفاف (اشک) و مخاط ( حاوی مواد زائد و عفونت) می‏‌باشد. ناگفته نماند که ترشحات به صورت مخاط در اطراف چشمان گربه به صورت رسوب قرار می‏‌گیرند.

علت آبریزش چشمی گربه

طبق گفته Fetch by webMD عوامل مختلفی وجود دارند که هر کدام از آن‏ها می‌‏توانند سبب آبریزش چشمی گربه و کاهش میزان بینایی آن باشند. به طور کلی عواملی همچون:

۱-ورود جسم فیزیکی خارجی به درون چشم

۲-ناهنجاری مجاری اشکی

سبب آبریزش چشمی شدید گربه می‌‏شوند. ناگفته نماند که در چنین مواقعی باید سریعا برای درمان چشم گربه اقدام نمایید چرا که آبریزش متعدد می‏‌تواند سبب از دست رفتن بینایی آن شود.

۱-ورود جسم فیزیکی به درون چشم

گربه‏‌ها نسبت به دیگر موجودات، دارای چشم بسیار حساس به همراه قرنیه نازک و ظریفی هستند. در برخی از مواقع، ورود کوچک‏ترین اجسام فیزیکی خارجی به داخل چشن گربه سبب آسیب دیدن قرنیه آن می‌‏شود. در چنین مواقعی غدد اشکی چشم گربه سریعا شروع به ترشح اشک برای استریل نمودن چشم می‏‌کند.

۲-ناهنجاری مجاری اشک

در کنار چشم گربه‏‌ها یک مجاری نازالاکریمال وجود دارد که مستقیما به بینی آن‏ها راه دارد. این مجاری میزان اشک مورد نیاز چشم گربه را تامین می‌‏کند و در مواقع ضروری با ترشح زیاد اشک، چشم را استریل می‏‌نماید. در برخی از مواقع بنا بر دلیل مسدود شدن مجاری نازالاکریمال، میزان آبریزش چشم گربه چندین برابر افزایش می‏‌یابد. در این شرایطی باید سریعا برای درمان آن به مراکز دامپزشکی مراجعه کنید تا متخصصان مجاری اشکی را باز نمایند.

دیگه وقتشه اینم بخونی: صدای قور قور گربه چه معنی دارد؟

علائم مبتلا شدن گربه به آبریزش و ترشحات چشمی

برای آن که بتوانید سریعا برای درمان مشکلات چشمی گربه خود اقدام نمایید، بایستی به علائم خاص آن توجه ویژه‏ای داشته باشید؛ به طور کلی عوامل خاصی همچون چشمک زدن، کدر شدن قرنیه، افزایش میزان تنفس، تجمع ترشحات چرکی در اطراف چشم، کاهش میزان بینایی و افزایش میزان حساسیت نشان دهنده مبتلا شدن گربه به آبریزش و ترشحات چشمی هستند.

کلام آخر

همانطور که در بخش‏های قبل ذکر شد، چشمان گربه‌‏ها بسیار حساس و ظریف هستند. اگر هر کدام از علائم ذکر شده را در گربه خود مشاهده نمودید، باید سریعا با دامپزشک آنلاین گربه ارتباط برقرار کنید تا متخصصان بهترین راهکارها را برای درمان چشم گربه، به شما ارائه دهند.

دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

سامان خدادوست

سامان خدادوست یک شعار دارد: زندگی کن و به طبیعت و حیوانات عشق بورز... من عاشق پت ها مخصوصا پرنده ها هستم. پرنده مورد علاقه من مرغ عشق و بعد ملنگو است. به پرنده های خودتون مهربانی کنید و کاری کنید احساس شادی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --