علت سرفه و خلط سگ
دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

علت سرفه و خلط سگ چیست؟

در برخی از مواقع، سگ‏‌ها بنا بر دلایلی شروع به سرفه کردن می‏‌کنند. سرفه در سگ‌‏ها امری عادی است؛ اما در برخی از اوقات، سرفه سگ‏‌ها به همراه خلط می‏‌تواند نشانه یک بیماری خطرناک در بدن آن‌‏ها باشد. در چنین شرایطی بایستی سریعا مشکل را با دامپزشک آنلاین سگ مطرح کنید تا بتوانید این مسئله را برطرف سازید. در این بخش قصد داریم به پاسخ سوال علت سرفه و خلط سگ چیست، بپردازیم پس با ما همراه باشید.

دلیل سرفه و خلط سگ

یکی از سوالات متعددی که برای بسیاری از افراد به وجود می‌‏آید، این است که علت سرفه و خلط سگ چیست؟ به طور کلی عواملی همچون:

۱-تنفس هوای آلوده و غبار آلود

۲-بیماری ریوی

می‏‌توانند سبب افزایش خلط و سرفه سگ‌‏ها باشند. در چنین شرایطی برای بهبود بخشیدن به وضعیت جسمانی سگ، بایستی آن را به کلینیک دامپزشکی ببرد تا متخصصان با استفاده از داروهای مخصوص مشکل را برطرف سازند.

این مطلب مفید رو از دست نده: علت خشک شدن دهان سگ چیست؟

۱-تفس هوای آلوده و غبار آلود

از مهم‏ترین علت‌‏های سرفه و خلط سگ، می‌‏توان به تنفس هوای غبار آلود و آلوده اشاره نمود. در هوای آلوده ریزگرد و میکروب‌های بسیار زیادی نهفته‌‏اند. میکروب و ریزگردها با تنفس وارد مجرای نای و دستگاه تنفسی سگ‏‌ها می‏‌شوند و عمل تنفس آن‏ها را مختل می‏‌سازند. در چنین مواقعی، سگ‌‏ها برای خارج نمودن ریزگرد و غبار از دستگاه تنفسی خود شروع به سرفه کردن می‏‌کنند. ناگفته نماند که تجمع ریزگرد و غبار در مجرای نای سگ، سبب به وجود آمدن خلط می‏‌گردد.

۲-بیماری ریوی

بیماری‏های ریوی نیز می‏‌توانند عامل سرفه زیاد و خلط در سگ‌ ‏ها باشند. همانطور که در قسمت قبل ذکر شد، ریزگرد و غبارها در مجرای نای و دستگاه تنفسی سگ‌‏ها نفوذ می‌کنند. با انباشته شدن ریزگرد و غبارها در ریه، مشکلات ریوی و تنفسی سگ‌‏ها آغاز می‏‌شود. این امر سبب افزایش خلط گلو و سرفه آن‏ها می‏‌گردد. علاوه بر آن، در چنین شرایطی عملکرد دستگاه تنفسی سگ مختل می‏‌شود.

درمان سرفه و خلط سگ

طبق گفته whole dog journal نادید گرفتن سرفه و خلط سگ، می‌‏تواند سبب از بین رفتن آن بشود چرا که سرفه زیاد قادر است مجرای نای سگ‏‌ها را دچار آسیب نماید. در چنین شرایطی، شما می‌‏توانید این مشکل را با استفاده از داروهای مخصوص و محلول‌‏های شستشو دهنده بینی و نای برطرف سازید. البته فراموش نکنید که پیش از انجام هر کاری باید با دامپزشک متخصص مشورت کنید.

کلام آخر

اگر سگ شما بنا بر دلایلی سرفه می‏کند و مدام از دهان آن خلط گلو به همراه عفونت خارج می‏‌شود، بایستی سریعا برای درمان آن با دامپزشک آنلاین سگ ارتباط برقرار کنید. فراموش نکنید که دامپزشک آنلاین سگ، بهترین راهکارهای درمانی را به شما برای بهبود بخشیدن به وضعیت جسمانی سگ ارائه می‌‏دهد.

دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

سامان خدادوست

سامان خدادوست یک شعار دارد: زندگی کن و به طبیعت و حیوانات عشق بورز... من عاشق پت ها مخصوصا پرنده ها هستم. پرنده مورد علاقه من مرغ عشق و بعد ملنگو است. به پرنده های خودتون مهربانی کنید و کاری کنید احساس شادی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --