علت فلج شدن ناگهانی گربه
دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

علت فلج شدن ناگهانی گربه چه می‌‏باشد؟

گربه‌‏ها، از پرشورترین و جذاب‏ترین حیوانات خانگی محسوب می‏‌شوند و قادر به انجام حرکات بسیار شیرینی می‏‌باشند. متاسفانه در برخی از مواقع، این حیوان خانگی شیرین و جذاب به طور ناگهانی فلج می‏‌شود و تمامی اندام‌‏های آن از کار می‌‏افتند. در این بخش قصد داریم به شرح پاسخ سوال علت فلج شدن ناگهانی گربه چه می‏‌باشد، بپردازیم پس با ما همراه باشید.

دوست خوبم، می دونم نگران گربه ات هستی. برای درمان و پیشگیری حتما الان و سریع با دامپزشک مشورت کن تا خدای نکرده مشکلی براش پیش نیاد: اینجا کلیک کنید لطفا

چرا گربه به طور ناگهان فلج می‏‌شود؟

یکی از سوالات متعددی که برای بسیاری از افراد به وجود می‏آید، این است که علت فلج شدن ناگهانی گربه چه می‌‌‌باشد؟ عواملی همچون:

۱-فلجی کنه‌‏ای

۲-التهاب در اعصاب

۳-آسیب و تروما به اندام‏‌ها

سبب فلج شدن ناگهانی گربه‌ ‏ها می‌‏شوند. در چنین شرایطی باید علائم فلج شدن گربه را به خوبی بدانید تا بتوانید در اسرع وقت برای درمان آن اقدام نمایید.

۱-فلجی کنه‌‏ای

از مهم‏ترین علت‌‏های فلج شدن ناگهانی گربه‌‏ها، می‌‏توان به فلجی کنه‏‌ای اشاره نمود. برخی از حشرات که به نام کنه فلجی شناخته می‌‏شوند، از خون گربه‏‌ها تغذیه می‌‏کنند و پس از آن، یک سم خطرناک در رگ خونی آن‏‌ها ترشح می‌‏کنند. وجود این نوع سم در خون گربه، سبب فلجی برخی از اندام‌‏های آن می‏‌شود. البته نیازی نیست نگران باشید؛ در چنین مواقعی شما می‏‌توانید با مراجعه سریع به کلینیک دامپزشکی، این مشکل را سریعا برطرف نمایید.

۲-التهاب در اعصاب

در برخی از مواقع سیستم عصبی گربه‌‏ها بنا بر دلایلی همچون ترس و استرس بیش از حد دچار التهاب می‏‌شود. در چنین شرایطی، عملکرد دستگاه عصبی گربه‌‏ها مختل می‏‌گردد و در نتیجه برخی از اندام‌‏های آن‏‌ها دچار فلجی و بی حسی می‌‏شوند.

۳-آسیب و تروما به اندام‏ها

آسیب و تروما به اندام‏‌ها، از دیگر دلایل فلج شدن ناگهانی گربه‏‌ها به شمار می‌‏آید. در برخی از مواقع، بعضی از اندام گربه‌‏ها همچون کمر در اثر ضربات دچار آسیب می‌‏شوند. در چنین شرایطی، دستگاه عصبی آن‏ها تحریک می‏‌شود و در نتیجه اندام آسیب دیده فلج می‌‏گردد.

علائم فلج شدن گربه چیست؟

برای آن که بتوانید سریعا برای درمان مشکل فلج شدن ناگهانی گربه اقدام کنید، باید ابتدا علائم آن را به خوبی بدانید. از مهم‏ترین علائم فلج شدن ناگهانی گربه، می‏‌توان به:

۱-ناتوانی در حرکت و راه رفتن

۲-حرکات بسیار آهسته

۳-گشاد شدن مردمک چشم و سرفه‏های شدید

۴-از دست دادن اشتها

اشاره نمود. اگر گربه شما چنین علائمی را دارد، یعنی دچار بیماری فلجی شده است. در چنین شرایطی برای جلوگیری از فلج شدن گربه به صورت دائم، باید سریعا برای درمان آن اقدامات لازم را به عمل آورید.

کلام آخر

همانطور که در بخش‏‌های قبل ذکر شد، بسیاری از افراد با این سوال مواجه می‌‏شوند که علت فلج شدن ناگهانی گربه چه می‌باشد؟ به طور کلی، اختلالات عصبی و عضلانی سبب فلج شدن ناگهانی گربه‏‌ها می‏‌شوند. در چنین شرایطی برای جلوگیری از فلج شدن دائم گربه، باید سریعا با دامپزشک آنلاین گربه ارتباط برقرار کنید و اقدامات ضروری را به عمل آورید.

دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

سامان خدادوست

سامان خدادوست یک شعار دارد: زندگی کن و به طبیعت و حیوانات عشق بورز... من عاشق پت ها مخصوصا پرنده ها هستم. پرنده مورد علاقه من مرغ عشق و بعد ملنگو است. به پرنده های خودتون مهربانی کنید و کاری کنید احساس شادی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --