علت ترشح زیاد بزاق دهان سگ
دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

علت ترشح زیاد بزاق دهان سگ چیست؟

یکی از سوالات متعددی که برای بسیاری از افراد به وجود می‌‏آید، این است که علت ترشح زیاد بزاق دهان سگ چیست؟ ترشح بزاق زیاد دهان سگ، گاهی از اوقات می‏‌تواند عادی باشد اما برخی از اوقات می‌‏تواند نشانه یک بیماری یا مشکلات جسمی در بدن سگ باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا با عوامل موثر بر روی افزایش بزاق دهان سگ بیشتر آشنا شوید.

عوامل موثر برعلت ترشح زیاد بزاق دهان سگ

به طور کلی، عوامل موثر بر روی افزایش بزاق دهان سگ به شرح زیر است:

۱-فعالیت بدنی زیاد

۲-خوردن خوراکی نامناسب

۳-استرس زیاد

۴-مشکلات دهان و دندان و بیماری‏های مختلف

۱-فعالیت بدنی زیاد

همانطور که می‏دانید، سگ‌ ‏ها نسبت به دیگر حیوانات فعالیت بدنی بسیار زیادی دارند. در برخی از مواقع به دلیل افزایش بیش از حد میزان فعالیت فیزیکی، میزان ترشح بزاق دهان سگ چندین برابر افزایش می‏یابد. در چنین مواقعی، میزان تنفس سگ نیز بیشتر می‏‌شود. جالب است بدانید که در برخی از اوقات در چنین شرایطی، بزاق دهان سگ به صورت کف خارج می‏‌شود. البته در چنین شرایطی نیازی نیست نگران باشید چرا که در این مواقع ترشح زیاد بزاق دهان سگ عادی است.

۲-خوردن خوراکی نامناسب

بنابه گفته WAG بسیاری از سگ‏‌ها تمایل به امتحان و مزه کردن انواع خوراکی‏‌ها را دارند. البته در نظر داشته باشید که سگ‏های تربیت شده، از هر نوع خوراکی تغذیه نمی‏‌کنند. زمانی که سگ‏‌ها یک خوراکی ناسالم یا نامناسب بخورند، سریعا غده‏‌های بزاق دهان آن‏ها واکنش نشان می‏‌دهد و شروع به ترشح بزاق زیاد می‏‌نماید. ناگفته نماند که در چنین مواقعی بزاق دهان سگ به صورت کف نیز در اطراف دهان آن جمع می‌‏شود.

۳-استرس زیاد

استرس زیاد نیز می‏‌تواند سبب افزایش ترشح بزاق دهان سگ شود. در برخی از مواقع سگ به دلیل ترس از چیزی دچار استرس زیاد و ترس می‏‌شود؛ در چنین مواقعی غده‏‌های بزاق دهان آن شروع به ترشح بزاق می‏‌کنند. ناگفته نماند جدایی سگ از صاحبش نیز سبب افزایش استرس آن و ترشح بیشتر بزاق دهان آن شود.

۴-مشکلات دهان و دندان و بیماری‏ها

برخی از مشکلات دهان و دندان همچون تومورهای دهانی، خرابی دندان نیز می‌‏توانند میزان ترشح بزاق دهان سگ را چندین برابر افزایش دهند. در نظر داشته باشید که بیماری‏‌هایی همچون هاری غده‏‌های بزاق دهان سگ را تحریک می‏‌کنند و فعالیت آن‏ها را افزایش می‏‌دهند. در چنین شرایطی بایستی سریعا به دامپزشک مراجعه نمایید.

کلام آخر

همانطور که در بخش‏‌های قبل ذکر شد، عوامل مختلفی سبب افزایش ترشح بزاق دهان سگ می‏شوند. البته در نظر داشته باشید ترشح زیاد بزاق دهان سگ امری غیر عادی است. علاوه بر آن، اگر این مشکل را نادیده بگیرید، ممکن است سلامتی سگ شما به خطر بیافتد. از این رو، در چنین مواقعی باید سریعا به وبسایت دامپزشک آنلاین سگ مراجعه نمایید تا متخصصان و کارشناسان راهکارهای حل این مسئله را به شما ارائه دهند.

دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

سامان خدادوست

سامان خدادوست یک شعار دارد: زندگی کن و به طبیعت و حیوانات عشق بورز... من عاشق پت ها مخصوصا پرنده ها هستم. پرنده مورد علاقه من مرغ عشق و بعد ملنگو است. به پرنده های خودتون مهربانی کنید و کاری کنید احساس شادی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --