چرا گربه غذا نمیخوره
دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

چرا گربه غذا نمیخوره؟

یکی ازسوالاتی که برای بسیاری از افراد علاقه‏‌مند به حیوانات خانگی به وجود می‏‌آید، این است که چرا گربه غذا نمیخوره؟ علت‌‏های مختلفی وجود دارند که هر کدام از آن‌‏ها، می‏‌توانند سبب کاهش اشتهای گربه برای غذا خوردن باشند. در چنین مواقعی اگر سریعا برای رفع مشکل اقدام نکنید، ممکن است گربه نازنین و ملوس شما از بین برود. در ادامه با ما همراه باشید تا با ۴ علت اصلی کاهش اشتهای گربه برای غذا خوردن بیشتر آشنا شوید.

علت‏های کاهش اشتهای گربه برای غذا خوردن

در برخی از مواقع، گربه‏‌ها بنا بر دلایلی اشتهای خود را برای غذا خوردن از دست می‌‏دهند و صاحبان آن‏‌ها با این سوال مواجه می‏‌شوند که چرا گربه غذا نمیخوره؟ به طور کلی عواملی همچون:

۱-افسردگی

۲-ترس زیاد

۳-بیش از حد سرد بودن غذا

۴-دل درد و انگل

می‏‌توانند سبب کاهش اشتهای گربه برای غذا خوردن باشند. در چنین شرایطی بدن گربه دچار ضعف و سستی می‏‌شود؛ به همین دلیل باید در این مواقع سریعا با دامپزشک آنلاین گربه مشورت نمایید و برای رفع این مشکل اقدام کنید.

۱-افسردگی گربه

از مهم‏ترین علت‏‌های کاهش اشتهای گربه، می‏‌توان به افسردگی زیاد اشاره نمود. شاید این مسئله برایتان کمی عجیب باشد اما باید بدانید که گربه‌‏ها نیازمند توجه بسیار زیادی هستند. از این رو اگر نسبت به گربه خود کم توجه باشید، ممکن است گربه دچار افسردگی گردد و دیگر تمایلی به غذا خوردن نداشته باشد.

۲-ترس زیاد گربه

همانطور که در thesprucepets گفته شده ترس زیاد نیز می‏‌تواند یکی از بخش‌‏های پاسخ سوال چرا گربه غذا نمیخوره، باشد؛ در برخی از مواقع گربه در اثر صداهای بیگانه و غریب همچون رعد و برق یا تصادف، شدیدا دچار ترس و استرس می‌‏شود. در چنین شرایطی میزان اشتهای گربه برای غذا خوردن کاهش می‏‌یابد. در این مواقع شما می‌‏توانید با نوازش و محبت به گربه این مشکل را برطرف سازید.

ترس زیاد گربه برای غذا نخوردن

۳-بیش از حد سرد بودن غذا

گربه‌‏ها جزو حیوانات وحشی و شکاری محسوب می‏‌شوند و پس از شکار غذا را سریعا به صورت گرم می‏‌خورند. از این رو، می‏‌توان نتیجه گرفت که گربه‌‏ها تمایلی به خوردن غذای سرد ندارند. به همین دلیل، بایستی در ظرف گربه غذای گرم بریزید تا بتوانید میزان اشتهای آن را برای غذا خوردن افزایش دهید.

این مطلب مفید رو بخون : گربه اسکاتیش بهتره یا پرشین

۴-دل درد و انگل

گربه‌‏ها نسبت به دیگر موجودات بیشتر در معرض دل درد و انگل قرار می‏‌گیرند. در برخی از مواقع گربه‌‏ها بنا به دلایلی همچون انگل و مصرف مواد غذایی ناسالم، دچار دل درد می‏‌شوند و این امر سبب کاهش اشتهای آن‏ها می‌گردد. در چنین شرایطی بایستی حداقل ۶ ساعت صبر کنید و اگر پس از این مدت وضعیت جسمانی گربه بهتر نشد، باید سریعا به وبسایت دامپزشک آنلاین مراجعه نمایید و مسئله را با پزشک متخصص مطرح کنید.

سخن پایانی

همانطور که در قسمت‏های قبل ذکر شد، بسیاری از افراد با این سوال مواجه می‌شوند که چرا گربه غذا نمیخوره؟ اگر گربه شما بنا بر هر دلیلی کم اشتها شده، باید سریعا برای درمان آن به وبسایت دامپزشک آنلاین گربه مراجعه کنید تا بتوانید جان گربه ملوس و زیبای خود را نجات دهید و از شیطنت‏‌های مجدد آن لذت ببرید.

دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

سامان خدادوست

سامان خدادوست یک شعار دارد: زندگی کن و به طبیعت و حیوانات عشق بورز... من عاشق پت ها مخصوصا پرنده ها هستم. پرنده مورد علاقه من مرغ عشق و بعد ملنگو است. به پرنده های خودتون مهربانی کنید و کاری کنید احساس شادی کنند.
  1. سلام تادیروزغذامیخوردگوشت ولی امروزهیچی نمیخوره وفقط می‌خوابه ماده هست کوچیک هنوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --