تیک عصبی در گربه ها
دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

تیک عصبی در گربه ‏ها به چه صورت است؟

یکی از مشکلات و بیماری‏‌های شایع در بسیاری از گربه‌‏ها به دلیل مصرف مواد غذایی نامناسب و ترس و استرس بیش از اندازه، تیک عصبی است. تیک، یکی از اختلالات عصبی است که سبب حرکت ناگهانی برخی از اندام‌‏ها می‏‌شود. در ادامه با ما همراه باشید تا با پاسخ سوال تیک عصبی در گربه ‏ها به چه صورت است، بیشتر آشنا شوید.

دوست خوبم، می دونم نگران مشکل تیک عصبی گربه ات هستی. خانم دکتر متخصص مشکلات تیک عصبی گربه ها هستند. برای درمان و پیشگیری حتما الان و سریع باهاشون مشورت کنید تا خدای نکرده مشکلی براش پیش نیاد: اینجا کلیک کنید لطفا

انواع تیک عصبی در گربه‏‌ها

بسیاری از افراد با این سوال مواجه می‌‏شوند که تیک عصبی در گربه‌‏ها به چه صورت است؟ زمانی که گربه‌‏ها دچار اختلال تیک عصبی می‏‌شوند، پیام‌‏هایی از بخش مخچه مغز به صورت غیر عادی و ناخودآگاه برای عضلات آن ارسال می‌‏شود. در چنین مواقعی، بدن گربه به طور ناگهانی حرکت می‏‌کند. این امر گاه سبب تلو تلو خوردن، راه رفتن نادرست و حتی فلجی گربه می‏‌گردد. از این رو اگر مشاهده نمودید که گربه شما دچار تیک عصبی شده، باید سریعا برای درمان آن اقدامات لازم را به عمل آورید.

این مطلب مفید رو مطالعه کنید: علت تیک زدن سگ چیست؟

علائم تیک عصبی در گربه ‏ها

برای آن که بتوانید مشکل تیک عصبی را در گربه خود به بهترین شکل از بین ببرید، باید ابتدا علائم تیک عصبی در گربه‏‌ها را به خوبی بدانید. از مهم‏ترین علائم تیک عصبی در گربه‏‌ها، می‌‏توان به:

۱-انقباض و حرکت ناگهانی عضلات

۲-گیجی گربه

اشاره نمود. با مشاهده این علائم، باید سریعا گربه خود را به کلینیک دامپزشکی منتقل نمایید تا متخصصان این مشکل را طی دوره درمانی خاص برطرف سازند.

۱-انقباض و حرکت ناگهانی عضلات

انقباض و حرکت ناگهانی عضلات، از مهم‏ترین نشانه‌‏های تیک عصبی در گربه‏‌ها می‏‌باشد. در چنین شرایطی، پیام‏‌های غیر عادی و ناخودآگاه از طریق مخچه و بصل النخاع، برای اندام‏‌های مختلف گربه ارسال می‏‌شوند. در این مواقع، اندام‌‏های گربه به طور ناگهانی حرکت می‏‌کنند.

۲-گیجی گربه

زمانی که گربه دچار اختلال تیک عصبی شود، عملکرد دستگاه عصبی و عضلات آن دچار اختلال می‌‏گردد. در چنین مواقعی، گربه نمی‌‏تواند به خوبی حرکت کند و آب و غذا بخورد.

نحوه تشخیص تیک عصبی در گربه ‏ها

برای نحوه تشخیص دقیق تیک عصبی در گربه‏‌ها، باید از آزمایشگاه‌‏های دامپزشکی کمک بگیرید. متخصصان با استفاده از روش‌‏های آزمایش اشعه ایکس، تصویر برداری از مغز، آزمایش شیر مایع نخاعی و رفلکس‌‏ها می‌‏توانند مشکلات تیک عصبی گربه‏‌ها را به بهترین شکل ممکن شناسایی کنند. البته شما می‌‏توانید با توجه به علائم ذکر شده در قسمت‌‏های قبل، تیک عصبی گربه خود را به بهترین شکل شناسایی کنید و اقدامات لازم را در اسرع وقت برای درمان آن به عمل آورید.

کلام آخر

همانطور که در بخش‏‌های قبل ذکر شد، بسیاری از افراد با این سوال مواجه می‏‌شوند که تیک عصبی در گربه‌‏ها به چه صورت است؟ تیک عصبی در گربه‌‏ها، سبب حرکت ناگهانی ماهیچه و عضلات آن‏ها می‏‌گردد. اگر مشاهده نمودید که گربه شما دچار تیک عصبی شده، باید سریعا دامپزشک آنلاین گربه ارتباط برقرار کنید تا بتوانید آن را از شر این مشکل خلاص نمایید.

دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

سامان خدادوست

سامان خدادوست یک شعار دارد: زندگی کن و به طبیعت و حیوانات عشق بورز... من عاشق پت ها مخصوصا پرنده ها هستم. پرنده مورد علاقه من مرغ عشق و بعد ملنگو است. به پرنده های خودتون مهربانی کنید و کاری کنید احساس شادی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --