دلیل لرزش گربه‏ ها در خواب
دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

دلیل لرزش گربه‏ ها در خواب چه می‌‏تواند باشد؟

گربه‏‌ها، از زیباترین و جالب‏‌ترین حیوانات خانگی به شمار می‌‏آیند و بسیار شیرین هستند. در برخی از مواقع، برخی از نقاط بدن گربه‏‌ها همچون دست و پا در خواب دچار لرزش می‏‌شوند. در چنین شرایطی باید به علت اصلی این مشکل بپردازید تا بتوانید لرزش بدن گربه در خواب را برطرف نمایید. این بخش قصد داریم به شرح پاسخ سوال دلیل لرزش گربه‏‌ ها در خواب چه می‌‏تواند باشد، بپردازیم پس با ما همراه باشید.

دلیل لرزش گربه‏‌ ها در خواب

بسیاری از افراد با این سوال مواجه می‌‏شوند که دلیل لرزش گربه‏‌ ها در خواب چه می‌‏تواند باشد؟ طبق گفته the wildest در برخی از مواقع بدن گربه‏‌ها در هنگام خواب بنا بر دلایلی همچون:

۱-کاهش ناگهانی دمای بدن

۲-استرس و ترس

۳-ضعف شدید عضلانی

دچار لرزش می‌‏شود. در چنین شرایطی باید سریعا برای رفع مشکل اقدام کنید تا بتوانید جان گربه خود را نجات دهید.

۱-کاهش ناگهانی دمای بدن

از مهم‏ترین علت‌‏های لرزش بدن گربه‏‌ها در خواب، می‏‌توان به کاهش ناگهانی دمای بدن آن‌‏ها اشاره نمود. در برخی از مواقع بنا بر پایین بود دمای محیط، بدن گربه‌‏ ها در خواب شروع به لرزیدن می‌‏کند. در چنین شرایطی نیازی نیست نگران باشید چرا که شما می‌‏توانید این مشکل را با افزایش دمای محیط یا یک پتو برطرف سازید.

۲-استرس و ترس

استرس و ترس، از دیگر علت‏‌های مهم لرزش بدن گربه در خواب است. در طول روز گربه شما ممکن است از چیزهایی بترسد و دچار استرس زیادی شود. این امر موجب می‏‌شود تا اختلالاتی در سیستم عصبی گربه ایجاد گردد و در نتیجه بدن آن در حین خواب بلرزد. در چنین مواقعی، شما می‏‌توانید این مشکل را با نوازش تا حدودی برطرف سازید. البته اگر در این مواقع استرس و ترس گربه شما بیش از حد مجاز بود، باید سریعا به کلینیک‌‏های دامپزشکی مراجعه نمایید.

این مطلب مفید رو بخون : چرا گربه غذا نمیخوره؟

۳-ضعف شدید عضلانی و استخوانی

ضعف شدید عضلانی و استخوانی نیز می‌‏تواند از علت‏‌های لرزش بدن گربه در خواب باشد. دربرخی از مواقع بنا بر دلایلی همچون بی اشتهایی، بدن گربه به شدت ضعیف می‏‌شود. در چنین شرایطی ماهیچه‏‌های او بخصوص در حین خواب، دچار لرزش زیادی می‏‌شوند. البته در چنین شرایطی نیازی نیست نگران باشید؛ شما می‌‏توانید با استفاده از مکمل‏‌های غذایی این مشکل را برطرف سازید.

درمان مشکل لرزش گربه در خواب

اگر لرزش بدن گربه شما در خواب بیش از حد مجاز است، پیشنهاد می‏‌شود از اقدامات خودسرانه پرهیز کنید و سریعا با دامپزشک آنلاین گربه ارتباط برقرار کنید تا بتوانید این مشکل را برطرف سازید.

سخن پایانی

همانطور که در بخش‏های قبل ذکر شد، یکی از سوالات متعددی که بسیاری از افراد به وجود می‏‌آید، این است که دلیل لرزش گربه‌‏ها در خواب چه می‌تواند باشد؟ یکی از مهم‏ترین دلایل لرزش گربه‌‏ها در خواب، اختلالات عصبی است. اگر مشاهده نمودید بدن گربه شما در خواب می‏لرزد، پیشنهاد می‏‌شود سریعا با دامپزشک آنلاین گربه ارتباط برقرار کنید تا بتوانید با کمک دامپزشک متخصص، این مشکل را برطرف سازید.

دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

سامان خدادوست

سامان خدادوست یک شعار دارد: زندگی کن و به طبیعت و حیوانات عشق بورز... من عاشق پت ها مخصوصا پرنده ها هستم. پرنده مورد علاقه من مرغ عشق و بعد ملنگو است. به پرنده های خودتون مهربانی کنید و کاری کنید احساس شادی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --