آمدن کف از دهان سگ
دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

علت آمدن کف از دهان سگ

سگ‌‏ها، جزو مهربان‌ترین و جذاب‌‏ترین حیوانات خانگی به شمار می‏‌آیند. برای آن که بتوانید از سگ به عنوان حیوان خانگی نگهداری کنید، بایستی نشانه‌‏های بیماری یا مشکلات جسمی آن را بدانید. یکی از مشکلات متعددی که می‏‌تواند در مسیر سگ ‏‌ها سبز شود، کف کردن دهان آن‏‌ها است. در این بخش قصد داریم به علت آمدن کف از دهان سگ بپردازیم پس با ما همراه باشید.

علل کف کردن دهان سگ چیست؟

در برخی از مواقع دهان سگ‌‌ها به صورت غیر عادی کف می‏‌کند؛ به طور کلی علت آمدن کف از دهان سگ به شرح زیر است:

۱-خوردن غذای بد مزه

۲-حالت تهوع

۳-مصرف مواد خوراکی سمی و فاسد شده

۴-هاری

در چنین مواقعی، بایستی سریعا به دامپزشک آنلاین سگ مراجعه نمایید تا بتوانید این مشکل را به بهترین شکل برطرف سازید.

۱-خوردن غذای بد مزه

خورد غذای بدن مزه، می‏‌تواند علت آمدن کف از دهان سگ باشد. زمانی که سگ‏‌ها یک خوراکی یا غذای بد مزه‌‏ای را می‏‌خورند، غدد بزاق در دهان آن‏‌ها سریعا شروع به ترشح دو برابر بزاق می‏‌نماید. در چنین مواقعی میزان تنفس سگ نیز دو برابر شده و به همین دلیل، بزاق به حالت کف از دهان آن خارج می‏‌شود.

کف کردن دهان سگ

۲-حالت تهوع

حالت تهوع در تمامی سگ‌‏ها شایع است؛ اما در برخی از مواقع به دلیل مشکلات گوارشی، زمان حالت تهوع سگ‏‌ها افزایش می‌‏یابد. در چنین شرایطی غدد بزاق سگ‌‏ها تحریک شده و ماده بزاق به حالت کف از دهان آن‏ها خارج می‌شود. در چنین مواقعی باید سریعا برای درمان سگ اقدام نمایید تا بتوانید جان آن را نجات دهید.

خوندن این مطلب رو از دست نده: آیا سگ صاحب خودش را فراموش می‌کند؟

۳-مصرف مواد خوراکی سمی

سگ‌‏ها تمایل به تست هر گونه خوراکی دارند؛ در برخی از مواقع ممکن است سگ‏‌ها یک مواد غذایی فاسد شده و حاوی سم‌های خطرناک را بخورند. در چنین شرایطی، غدد بزاق دهان سگ‌‏ها تحریک شده و میزان تنفس آن‏‌ها برای مقابله با سم، دو برابر می‌‏شود. بنابراین باید سریعا برای درمان سگ به دامپزشک آنلاین مراجعه نمایید تا بتوانید از مرگ آن جلوگیری کنید.

۴-هاری

طبق گفته pet helpful اگر مشاهده نمودید که اطراف دهان سگ کف کرده و رفتار آن بسیار خشن شده، بدانید که بیماری هاری گریبان گیر سگ شما شده است. بیماری هاری، تمامی غده‌‏های درون بدن سگ از جمله غده بزاق را تحریک می‏‌کند و فعالیت آن‌‏ها را مختل می‏‌سازد؛ به همین دلیل در چنین شرایطی دهان سگ کف می‏‌کند و رفتار آن خشن می‏‌شود.

کلام آخر

همانطور که در بخش‏های قبل ذکر شد، برای نگهداری از سگ به عنوان حیوان خانگی بایستی علت آمدن کف از دهان سگ را به خوبی بدانید. فراموش نکنید که اگر دهان سگ شما زیاد کف می‏کند، باید سریعا به وبسایت دامپزشک آنلاین سگ مراجعه نمایید تا پزشک متخصص راهکارهای درمان را به شما ارائه دهد.

دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

سامان خدادوست

سامان خدادوست یک شعار دارد: زندگی کن و به طبیعت و حیوانات عشق بورز... من عاشق پت ها مخصوصا پرنده ها هستم. پرنده مورد علاقه من مرغ عشق و بعد ملنگو است. به پرنده های خودتون مهربانی کنید و کاری کنید احساس شادی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --