صدای قور قور گربه چه معنی دارد؟
دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

صدای قور قور گربه چه معنی دارد؟

قور قور کردن رایج‌ترین صدایی است که می‌توانید از گربه خود بشنوید و احتمالا این سوال برایتان پیش آمده است که صدای قور قور گربه چه معنی دارد؟ معمولا گربه‌ها وقتی راضی و خوشحال هستند از خودشان صدای قور قور یا خر خر کردن درمی‌آورند. با این حال، قور قور کردن گربه همیشه به معنای رضایت نیست و معانی دیگری هم می‌تواند داشته باشد.

چرا گربه‌ها قور قور می‌کنند؟

در بیشتر موارد، گربه‌ها وقتی در محیطی آرام قرار می‌گیرند، قور قور می‌کنند و امواج آرامش‌بخش خود را به بیرون می‌فرستند. این کار ممکن است زمانی که آنها را نوازش می‌کنید نیز رخ دهد. اگر اینطور باشد، به این معناست که گربه شما احساس خوشحالی یا انس‌گیری می‌کند.

با این حال، گربه ها برای برقراری ارتباط با سایر احساسات و نیازها نیز خرخر می‌کنند. به عنوان مثال، اگر گربه خود را بلند کنید، ممکن است به دلیل اینکه این کار را دوست دارند یا عصبی هستند قور قور کنند.

صدای قور قور گربه چه معنی دارد؟

شما  نمی‌دانید گربه پشمالویتان با قور قور کردن دقیقاً می‌خواهد چه چیزی به شما بگوید اما می‌توانید با در نظر گرفتن موقعیت، حدس بزنید.

برخی از دلایلی که ممکن است گربه شما قور قور کند عبارتند از:

  • حس شادی و رضایت – اگر گربه شما آرام است، چشمانش نیمه بسته و دم او عمدتاً ثابت است، به دلیل حس شادی و رضایت قور قور می‌کند.
  • تصور غذا خوردن در ذهن – گربه‌ها ممکن است وقتی زمان غذا است و گرسنه هستند قور قور کنند. گربه‌ها هنگام قور قور کردن برای غذا، قور قور معمولی خود را با “میو” ترکیب می‌کنند.
  • پیوند بچه گربه و مادر – بچه گربه‌ها خرخر می‌کنند تا به مادرشان اطلاع دهند که کجا هستند یا خوب هستند. گربه های مادر از قور قور کردن به عنوان لالایی استفاده می‌کنند.
  • تسکین و شفا – بسیاری از گربه‌ها هنگام صدمه دیدن یا درد قور قور می‌کنند. قور قور کردن به گربه‌ها کمک می‌کند تا سریع‌تر بهتر شوند. این کار همچنین باعث ایجاد لرزش در بدن می‌شود که می‌تواند استخوان‌ها و زخم‌ها را التیام بخشد، تاندون‌ها را بسازد و ترمیم کند، تنفس را آسان کرده و درد و تورم را کاهش دهد.

مطلب پیشنهادی: روش تمیز کردن موی حیوانات خانگی از فرش و موکت

منبع: whiskas

دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

نازنین گودرزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --