علت تیک زدن سگ
دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

علت تیک زدن سگ چیست؟

یکی از سوالات متعددی که برای بسیاری از افراد به وجود می‏‌آید، این است که علت تیک زدن سگ چیست؟ سگ‌‏ها نسبت به دیگر حیوانات خانگی دارای بدن بسیار حساس و در عین حال قوی هستند. علاوه بر آن، سیستم عصبی سگ‌‏ها بسیار پیچیده است. در بعضی از مواقع، بنا بر دلایلی برخی از نقاط بدن سگ به طور ناخودآگاه حرکت می‏‌کند که به چنین مشکلی تیک زدن عصبی نیز گفته می‏‌شود. در ادامه با ما همراه باشید تا با علت‏‌های مختلف تیک زدن سگ بیشتر آشنا شوید.

علل تیک زدن بدن سگ

در برخی از مواقع، تیک زدن بدن سگ می‌‏تواند عادی باشد؛ اما در بعضی از شرایط ممکن است تیک زدن بدن سگ نشانه یک مشکل عصبی خطرناک باشد. به طور کلی عواملی همچون:

۱-درد

۲-مشکل هیپوپلازی مخچه

۴-سندرم هایپومیلیناسیون

سبب تیک زدن و لرزش برخی از نقاط حساس بدن سگ می‌‏شوند. در چنین شرایطی باید برای رفع مشکل، با دامپزشک متخصص مشورت نمایید.

۱-درد | علت تیک زدن سگ

همانطور که در بخش‌‏های قبل ذکر شد، سگ‏‌ها دارای بدن بسیار مقاومی هستند. در برخی از مواقع درد ناشی از تصادف یا ضربات کوچک و بزرگ گریبان گیر آن‏‌ها می‌شود. در چنین مشرایطی سیستم عصبی سگ‏‌ها تحریک می‏‌شود و بدن آن‏ها شروع به لرزش و تیک زدن می‌‏نماید. البته در نظر داشته باشید که هر چقدر میزان درد بدن سگ کاهش یابد، میزان لرزش و تیک عصبی آن نیز به همان مقدار کاسته می‌‏شود.

۲-مشکل هیپوپلازی مخچه

از دیگر علت‌‏های تیک زدن بدن سگ، می‏‌توان به مشکل هیپوپلازی مخچه اشاره نمود. در بخی از مواقع، مخچه سگ‌‏ها به اندازه کافی رشد نمی‏‌کند؛ در چنین شرایطی آن‏‌ها با مشکل تیک عصبی مواجه می‏‌شوند. از علائم مشکل هیپوپلازی مخچه سگ، می‌‏توان به تکان دادن مکرر سر و گردن، زمین خوردن پی در پی و لرزش اندام اشاره نمود.

۳-سندرم شیکر

طبق گفته مجله petMD سندرم شیکر بر اثر کهولت سن سگ‏‌ها به وجود می‌‏آید. در چنین شرایطی، دستگاه عصبی سرتاسر بدن سگ دچار التهاب می‏‌شود. ناگفته نماند که سندرم شیکر در سگ با نژادهای مالتیز، وست هایلند و تریر شایع تر می‏‌باشد. لازم به ذکر است که یکی از مهم‏ترین علائم سندرم شیکر، لرزش تمام بدن سگ در برخی از مواقع می‏‌باشد.

۴-سندرم هایپومیلیناسیون

از مهم‏ترین علت‏‌های تیک زدن و لرزش بدن سگ، می‏‌توان به سندرم هایپومیلیناسیون اشاره نمود. فراموش نکنید که یکی از مهم‏ترین نشانه‌‏های سندرم هایپومیلیناسیون، لرزش و تیک دست و پا و عدم تعادل سگ‏‌های نر می‌‏باشد.

این مطلبم بخون : علت ترشح زیاد بزاق دهان سگ چیست؟

کلام آخر

همانطور که در قسمت‌‏های قبل گفته شد، تیک و لرزش بدن سگ می‌‏تواند امری غیر عادی و مخرب باشد. از این رو، اگر با سوال علت تیک زدن سگ چیست، مواجه شدید پیشنهاد می‌‏شود سریعا با دامپزشک آنلاین سگ ارتباط برقرار کنید تا متخصصان این مشکل را به بهترین شکل برطرف سازند.

دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

سامان خدادوست

سامان خدادوست یک شعار دارد: زندگی کن و به طبیعت و حیوانات عشق بورز... من عاشق پت ها مخصوصا پرنده ها هستم. پرنده مورد علاقه من مرغ عشق و بعد ملنگو است. به پرنده های خودتون مهربانی کنید و کاری کنید احساس شادی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --