مشکلات نگه داشتن گربه
دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

مشکلات نگه داشتن گربه: حقایق تلخ پشت جذابیت های حیوان خانگی

مشکلات نگه داشتن گربه (Cat Behaviors) باعث شده تا برخی افراد قید نگهداری و زندگی با گربه‌ها را بزنند. از این رو ما در این مطلب به بررسی برخی مشکلات نگه‌داشتن گربه‌ها می‌پردازیم و در ابتدا با یک داستان شروع می‌کنیم.

زمستون سال گذشته یه بچه‌گربه بی‌سرپناه رو به خونه آوردم. لیلی، گربه خونگیم کاملاً اجتماعی هست که فکر می‌کردم با گربه کوچولو راحت کنار بیاد، ولی پرخاشگری لیلی از لحظه ورود من رو کامل متعجب کرد. بعد از چند روز که اوضاع خیلی خطرناک شد، گربه رو به یکی از آشناها سپردم تا لیلی کمی آروم بگیره، اما لیلی همچنان از دستم عصبانی بود تا اینکه یه روز صبح دیدم با یه چهره بی‌روح روی تختم نشسته و هیچ صدایی ازش در نمیاد. خوشحال شدم که باهام آشتی کرده، اما چند دقیقه بعد متوجه شدم که برای انتقام اومده بوده و روی تشکم کار خرابی کرده.

این فقط یه نمونه کوچیک از مشکلات نگه‌داشتن گربه بود که براتون تعریف کردم.

مشکلات نگه داشتن گربه‌ها

گربه‌ها موجودات بسیار حساسی هستند که باید بهشون رسیدگی کامل بشه. در ادامه سه مورد از اصلی‌ترین چالش‌ها رو براتون می‌نویسم که در نگه‌داری گربه باهاشون روبرو می‌شید.

مشکل ریزش مو در گربه‌ها

مشکل ریزش مو در نگه داشتن گربه
مشکل ریزش مو در نگهداری گربه با پردونه

یکی از طبیعی‌ترین اتفاقات در نگه‌داشتن گربه‌ها ریزش موی آن‌ها است که شما باید بدانید که چرا گربه موی خود را می کند. هنگام خرید گربه باید خودتون رو برای خونه‌ای پر از موی گربه آماده کنید. اگر نسبت به نظافت خونه وسواسی هستید، احتمالاً گربه حیوون خونگی مناسب شما نباشه.

نابودی وسایل: یکی از مورد آزار ترین مشکلات نگهداری گربه‌ها

رفتار مخرب در مشکلات نگه داری گربه
رفتار مخرب در مشکلات نگهداری گربه با پردونه

گربه‌ها عادت دارند که اشیا دوروبر خودشون رو بجوند. اکثر کسایی که گربه نگه‌داری می‌کنند به این موضوع اشاره می‌کنند که هیچکدوم از سیم‌های وسایل برقی خونه از دست گربه‌ها در امان نیست و این یکی از آزاردهنده ترین مشکلات نگهداری در گربه‌هاست.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید دلیل جیغ زدن گربه ها چیست؟

مشکل استقلال شخصیتی در گربه‌ها

استقلال شخصیتی برای هر انسانی یکی از موهبت‌های بزرگ هست، اما وقتی صحبت از حیوون خونگی میشه، نیاز هست که کمی حرف‌گوش‌کن باشه که این موضوع یکی از مشکلات نگه داشتن گربه هاست. گربه‌ها شخصیت مستقلی دارند که به شما اجازه اجابت هر درخواستی رو نمیدن و در بعضی موارد که غذا نمی‌خورن شما باید بدونید که چرا گربه غذا نمیخوره و این مشکل رو فورا برطرف کنید.

جمع‌بندی مشکلات نگه داری گربه‌ها

گربه‌ها حیوانات حساس و مستقلی هستند که می‌تونند فضای زندگیتون رو کاملاً تغییر بدن. در این مطلب برخی از مشکلات نگه‌داشتن گربه‌ها گفته شد و در این مسیر شما با مشکلات دیگری برخورد خواهید کرد که این مشکل را حتما باید با دامپزشک آنلاین گربه در میان بذارید، زیرا رفع این مشکلات طبق اصول و استاندارد‌های لازم زیر نظر دامپزشک برطرف خواهد شد.

دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

سامان خدادوست

سامان خدادوست یک شعار دارد: زندگی کن و به طبیعت و حیوانات عشق بورز... من عاشق پت ها مخصوصا پرنده ها هستم. پرنده مورد علاقه من مرغ عشق و بعد ملنگو است. به پرنده های خودتون مهربانی کنید و کاری کنید احساس شادی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --