چرا گربه موهای خود را می کند
دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

چرا گربه موی خود را می‏‌ کند؟

گربه‌‏ها جزو حیوانات خانگی مرموز محسوب می‏‌شوند. در برخی از مواقع، گربه‌‏ها رفتارهایی عجیب همچون کندن مو را از خود نشان می‏‌دهند. البته در نظر داشته باشید که در گاهی از اوقات، ممکن است رفتارهای گربه نشان دهنده یک مشکل جسمی خطرناک باشد. در این بخش قصد داریم به پاسخ سوال چرا گربه موی خود را می‏‌ کند، بپردازیم پس با ما همراه باشید.

چرا گربه موهای بدن خود را می کند؟

بسیاری از کاربران با این سوال مواجه می‌‏شوند که چرا گربه موی خود را می‌‏کند؟ در برخی از مواقع، گربه‏‌ها بنابر دلایلی همچون

۱-مشکلات عصبی

۲-شپش

موهای بدن خود را می‌‏کنند تا بتوانند به وضعیت جسمانی خود بهبود ببخشند. در چنین شرایطی باید سریعا گربه خود را به کلینیک‏‌های دامپزشکی منتقل نمایید تا متخصصان و پزشکان این مشکل را به بهترین شکل برطرف سازند.

۱-مشکلات عصبی

مشکلات عصبی زیاد، سبب می‌‏شود تا گربه موهای بدن خود را بکند. در برخی از مواقع، گربه‌‏ها بنا بر ترس یا عصبانیت زیاد، شروع به کندن موهای خود می‏‌کنند. در چنین شرایطی، شما می‏‌توانید آرام به گربه خود نزدیک شوید و آن را نوازش کنید تا فشارهای عصبی گربه کاهش یابند.

۲-شپش

در برخی از مواقع ، گربه‏‌ها وجود شپش را در لابلای موهای بدن خود احساس می‏‌کنند. وجود شپش بر روی بدن گربه، سبب ایجاد سوزش و خارش بسیار زیادی می‏‌گردد. از این رو، در چنین شرایطی گربه‏‌ها برای رهایی از چنین مشکلی شروع به کندن موهای خود می‏‌کنند. در این مواقع، شما می‏‌توانید این مشکل را با استفاده از شامپو و داروهای مخصوص برطرف نمایید.

چگونه می‌‏توان برای درمان گربه‌‏ای که موهای خود را می‏‌کند، اقدام نمود؟

اگر مشاهده نمودید که گربه شما در حال کندن موهای خود است، باید سریعا علت را جویا شوید و برای درمان آن اقدامات لازم را به عمل آورید. لازم به ذکر است که در چنین مواقعی باید از استفاده از داروهای خودسرانه برای بهبود بخشیدن به وضعیت جسمانی شدیدا خودداری کنید. در این شرایط، شما می‏‌توانید با دامپزشک آنلاین گربه ارتباط برقرار کنید و راهکار رفع این مشکل را فرا بگیرید.

کلام آخر

همانطور که در بخش‏‌های قبل ذکر شد، یکی از سوالات متعددی که برای بسیاری از افراد به وجود می‏‌آید، این است که چرا گربه موی خود را می‏ کند؟ به طور کلی علائمی همچون فشارهای عصبی و شپش سبب تحریک گربه برای کندن موهای بدن خود می‏‌شوند. اگر با چنین صحنه‌‏ای مواجه شدید، پیشنهاد می‏‌شود سریعا با دامپزشک آنلاین گربه ارتباط برقرار کنید تا بتوانید راهکارهای مقابله با این مشکل را به بهترین شکل بیاموزید.

دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

سامان خدادوست

سامان خدادوست یک شعار دارد: زندگی کن و به طبیعت و حیوانات عشق بورز... من عاشق پت ها مخصوصا پرنده ها هستم. پرنده مورد علاقه من مرغ عشق و بعد ملنگو است. به پرنده های خودتون مهربانی کنید و کاری کنید احساس شادی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --