علت ادرار قطره ای در گربه
دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

علت ادرار قطره‌ ‏ای در گربه چیست؟

گربه‌‏ها نیز همانند انسان‌‏ها دچار مشکلات کلیوی می‏‌شوند. در برخی از مواقع گربه‌‏ها بنا بر دلایلی همچون مصرف مواد غذایی نامناسب و کمبود مواد مغذی دچار مشکلات کلیوی می‌‏شوند. در چنین شرایطی، ادرار گربه‌ ‏ها به صورت قطره قطره از بدن آن‏‌ها خارج می‏‌شود. این امر می‌‏تواند برای گربه‌‏ها بسیار دردناک باشد. در این قسمت قصد داریم به شرح پاسخ علت ادرار قطره‌ ‏ای در گربه چیست، بپردازیم پس با ما همراه باشید.

دوست خوبم، می دونم نگران گربه ات هستی. برای درمان و پیشگیری حتما الان و سریع با دامپزشک آنلاین مشورت کن تا خدای نکرده مشکلی براش پیش نیاد: برای شروع اینجا کلیک کنید

علت مشکلات ادراری گربه

بسیاری از افراد با این سوال مواجه می‏‌شوند که علت ادرار قطره‌ ‏ای در گربه چیست؟ در برخی از مواقع ادرار گربه‌‏ها بنا بر دلایلی همچون:

۱-مشکلات کلیوی

۲-کهولت سن

۳-بیماری مربوط به دستگاه تحتانی

به صورت قطره قطره دفع می‏‌شود. در چنین شرایطی، برای آن که بتوانید این حیوانات خانگی را از شر چنین مشکلی خلاص کنید، باید سریعا به کلینیک‌‏های دامپزشکی مراجعه نمایید تا متخصصان اقدامات لازم را برای درمان آن به عمل آورند.

۱-مشکلات کلیوی

از مهم‌ترین ‏‌علت‏‌های ادرار قطره ‏ای گربه‏‌ها، می‏‌توان به مشکلات کلیوی اشاره نمود. در برخی از مواقع گربه‌‏ها بنا بر دلایلی همچون مصرف مواد غذایی نامناسب، مبتلا به بیماری سنگ کلیه می‏‌شوند. در چنین شرایطی، سگ کلیه در مجرای ادراری گربه‌‏ها قرار می‏‌گیرد و مانع خروج آسان ادرار می‌‏شود.

۲-کهولت سن

کهولت سن، از دیگر علت‌‏های ادرار قطره ‏ای در گربه‏‌ها محسوب می‌‏شود. زمانی که سن گربه‌‏ها بالا برود، دستگاه عصبی آن‏ها تضعیف می‏‌گردد. در چنین شرایطی عملکرد برخی از دستگاه‌‏های بدن گربه‌‏ها مختل می‏‌گردد و در نتیجه ادرار آن‏‌ها به صورت قطره‌ای از مجاری ادرار خارج می‏‌شود.

اگر از گربه نگهداری می‌کنید حتما این مطلب را بخوانید : علت فلج شدن ناگهانی گربه

۳-بیماری مربوط به دستگاه تحتانی

در برخی از مواقع، بر روی مثانه گربه‌‏های نر التهاب به وجود می‌‏آید. وجود التهاب سبب بسته شدن رگ ادرار گربه‏‌ها می‌‏گردد. از این رو، در چنین شرایطی ادرار گربه‌‏ها به صورت قطره قطره خارج می‏‌شود.

درمان مشکلات ادراری گربه

اگر مشاهده نمودید که ادرار گربه به صورت قطره قطره دفع می‏‌شود، باید از انجام اقدامات خودسرانه پرهیز کنید و آن را سریعا به کلینیک‌‏های دامپزشکی معتبر منتقل نمایید. البته شما می‌‏توانید با استفاده از مولتی ویتامین و مواد غذایی مرغوب برای گربه، از بروز چنین مشکلی جلوگیری کنید و به وضعیت سلامت جسمانی آن بهبود ببخشید.

کلام آخر

همانطور که در بخش‏‌های قبل اشاره شد، یکی از سوالات متعددی که برای بسیاری از افراد به وجود می‏‌آید، این است که علت ادرار قطره‌ ‏ای در گربه چیست؟ به طور کلی عواملی همچون مشکلات کلیوی، مشکلات تحتانی و کهولت سن سبب دفع ادرار گربه‏‌ها به صورت قطره‏ای می‏‌شوند. در چنین شرایطی شما می‌‏توانید با دامپزشک آنلاین گربه ارتباط برقرار کنید و این مشکل را به کمک متخصص، به بهترین شکل ممکن برطرف سازید.

دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

سامان خدادوست

سامان خدادوست یک شعار دارد: زندگی کن و به طبیعت و حیوانات عشق بورز... من عاشق پت ها مخصوصا پرنده ها هستم. پرنده مورد علاقه من مرغ عشق و بعد ملنگو است. به پرنده های خودتون مهربانی کنید و کاری کنید احساس شادی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --