تغدیه دستی جوجه طوطی‌ ها
دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

نکات کلیدی در تغدیه دستی جوجه طوطی‌ها

گاهی اوقات طوطی‌های مادر به دلیل نادیده گرفتن جوجه‌هاشون ممکن است به آن‌ها آسیب بزنند در چنین شرایطی ممکن است مجبور بشوید خودتان به جوجه‌ها غذا بدهید. بنابراین شما باید آماده باشید و حتما از افرادی که تجربه کافی در این رابطه دارند کمک بگیرید.

اگر می‌خواهید جوجه‌ها را از لانه بیرون بیارین تا بهشون دستی غذا بدهید و اینکه اهلی‌تر و  دستی شوند، سعی کنید در حدود دو هفتگی یا وقتی که چشمشونو باز کردند اینکار را انجام بدهید.

اگر قبل از اینکه شما مسئولیتشونو به عهده بگیرید، والدین خود را دیده باشند. مدت زمان دوست شدن شما با جوجه‌ طوطی ها طولانی خواهد شد.

برندهای مختلفی از فرمول‌های تغدیه دستی جوجه طوطی‌ ها تولید شده به صورت تجاری در بازار وجود دارد که کار شما را بسیار آسان‌تر می‌کنند و باید به دستور العمل‌های روی بسته‌بندی هم دقت کنید.

تغدیه دستی جوجه طوطی‌ ها دشوار نیست اما دارای مشکلاتی است. در اینجا چند مسئله وجود دارد که باید از آن‌ها اجتناب کرد:

آسپیره کردن

طبق گفته vcahospitals زمانی که غذا می‌دهید ممکن است غذا به جای رفتن در مری اشتباها وارد نای شده و باعث خفگی پرنده شود که این حادثه سریع اتفاق می‌افتد و باعث مرگ سریع پرنده خواهد شد.

تغذیه بیش از حد

 نکته‌ای که خیلی به مراتب می‌بینیم در بین بیماری‌های جوجه‌ها ،همین موضوع هست تغدیه دستی جوجه طوطی‌ها بیش از حد باعث می‌شود که وقتی غذا وارد چینه دان شده و زمانی کافی برای تخلیه شدن ندارد به محض اینکه می‌خواهد تخلیه شود سریع پر میشه و باعث بزرگ شدگی و مواقع انباشتگی چینه دان می‌شود و همین عامل شرایط برای رشد باکتری‌ها را فراهم می‌کند.

اگر خودت یا اطرافیانت کاسکو دارین این مطلب خیلی میتونه کمکت کنه: علت بسته شدن یک چشم کاسکو

غذا دادن به جوجه که هنوز آماده نیست

 فقط زمانی به جوجه غذا بدهید که چینه دان‌اش خالی باشد و یا مقدار خیلی کمی غذا درون چینه دان باشد، به منظور حفظ سلامتشان بهتره که به طور کامل مواد غذایی هضم شوند قبل از اینکه بخواهید دوباره به پرنده غذا بدهید. به جوجه‌ای که به غذا دادن واکنش نشان نمی‌دهد، غذا ندهید.

غذای بیش از حد گرم(داغ)

 غذایی فرموله شده برای جوجه‌ها بیش از حد گرم شده باشد باعث سوختگی چینه‌ دان می‌شود که برای پرنده به این کوچکی می‌تواند کشنده باشد سرلاک را قبل از دادن به جوجه‌ها خوب مخلوط کنید تا دما در کل غذا پخش شود. می‌توانید از یک دماسنج را برای سنجش دمای سرلاک استفاده کنید تا مطمئن شوید .

همچنین شما برای راهنمایی بیشتر درباره تغذیه دستی جوجه طوطی‌های خود می‌توانید با دامپزشک آنلاین پرندگان صحبت کرده و مشاوره دریافت نمایید.

نویسنده : دکتر الهام خلفی

دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

سامان خدادوست

سامان خدادوست یک شعار دارد: زندگی کن و به طبیعت و حیوانات عشق بورز... من عاشق پت ها مخصوصا پرنده ها هستم. پرنده مورد علاقه من مرغ عشق و بعد ملنگو است. به پرنده های خودتون مهربانی کنید و کاری کنید احساس شادی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --